The Legend of Zelda: Twilight Princess Tråden

Permalänk

The Legend of Zelda: Twilight Princess Tråden

Måste bara starta en tråd , För mig kommer spelet jag har väntat på sedan min födelse

When an evil shadow stretches from the heart of Hyrule to its peaceful borderlands, a young farm boy named Link must awaken the hero within and stand tall in defense of his village. Lead Link and his beloved steed into battle against hordes of foul creatures with an incredible horseback combat system, then take on massive bosses that have to be seen to be believed. The last ray of hope for a dying realm, Link finds himself on an epic journey that will challenge him endlessly and transform him in ways unimaginable

Finns Filmer och bilder på http://www.zelda.com/universe/game/legendzelda/shots.jsp

Fyll gjärna på med mera bilder och info

EDIT: NEJJJJJ!!?? taget från Broyye länk.

Zelda Delayed to Next Year
Twilight Princess development team requests extra time to make it a better game.
by Matt Casamassina
August 16, 2005 - Nintendo announced this morning that its anticipated new adventure game, The Legend of Zelda: Twilight Princess, has been delayed. The title, formerly scheduled to debut this November around the world, has since been postponed to 2006 so that the developer can continue to make the game better.

"After much discussion, the Zelda development team has requested extra time to add new levels, more depth and even higher quality to Zelda: Twilight Princess," said Nintendo of America's vice president of corporate affairs, Perrin Kaplan. "Consequently, we're announcing a new global launch in 2006, after the conclusion of this fiscal year (March 31). We'll provide a specific date at a later point in time. While this may come as a disappointment to many eager fans, it will absolutely enrich the game and make it a multi-million seller."
Twilight Princess, developed by Nintendo and directed by Majora's Mask overseer Eiji Aonuma, was previously set to be the company's big holiday game. In fact, analysts expected the game to be Nintendo's single greatest deterrent to consumers potentially interested in Microsoft's next-generation console, Xbox 360, which is set for a November launch. The delay leaves Nintendo without a major holiday release on GameCube.

In the epic adventure, a 17-year-old Link travels across a gritty, realistic world and is able to move into an alternate dark land called the Twilight Realm, where he transforms into a wolf. Twilight Princess won a number of considerations by critics when it was presented in playable form at the Electronics Entertainment Expo. However, even then, members of the development team hinted in interviews that they would have to work overtime in order to meet a holiday release.

Nintendo has released seven new screenshots of the game in motion. Readers are directed to our images section for new shots of Link exploring a populated town and manipulating the snow as the wolf.

Stay tuned for much more on the game in the coming weeks and months.

If you're interested in this game, be sure to add it to your wishlist. You can keep notes, rank games, get updates by email, and more.

Permalänk
Medlem

Vill ha detta spel!!
Har suttit som klistrad framför dom andra Zelda spelen, vilket jag kommer göra med det här med till 100%.
Skön grafik, verkar vara skönt gameplay.. och man får rida häst igen (det måste vara Epona ju, annars blir jag arg) ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Vill ha detta spel!!
Har suttit som klistrad framför dom andra Zelda spelen, vilket jag kommer göra med det här med till 100%.
Skön grafik, verkar vara skönt gameplay.. och man får rida häst igen (det måste vara Epona ju, annars blir jag arg) ;D

Ser ut så på korten , och jag håller med dig , Epona måste vara med.

Håller på förövrigt med OCarina of time.

Permalänk
Medlem

ok, alla som inte sett kolla när detta zelda spelet ska släppas på cdon.com..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Vill ha detta spel!!
Har suttit som klistrad framför dom andra Zelda spelen, vilket jag kommer göra med det här med till 100%.
Skön grafik, verkar vara skönt gameplay.. och man får rida häst igen (det måste vara Epona ju, annars blir jag arg) ;D

nintendo sa i någon intervju att det inte är epona som är hästen utan att man istä'llet ska kunna namnge den som man själv vill. men epona lär ju självklart bli ett vanligt val.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Detta stog i en annan tråd men ni får vänta länge på detta spel, kolla bara på cdon´s hemsida:

http://www.cdon.com/main.phtml?prod=420993&nav=908&navroot=90...

Permalänk

Släpps någongång i November sägs det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindwalker
Släpps någongång i November sägs det.

ja, 2049=D kolla cdon.com som i länken ovanför ditt inlägg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
ja, 2049=D kolla cdon.com som i länken ovanför ditt inlägg

Var ju ett jävla tjatande om cdon's hemsida. Vad är det som är så intressant med att dom skrivit lite fel ?
Alla andra sidor har skrivit November.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Givet köp iaf!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk

Japp, givet köp. Tyckte "Wind Waker" var skarpt, så detta ser man inte mindre fram emot.

Permalänk
Medlem

detta spel var 50% tilll varför jag köpte gamecubet Man kan inte annat än älska den lilla parveln med svärdet

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

Läcker front!

Men Folket, jag trodde många fler skulle gilla detta spel...

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett GC för att lira Zelda: WW och S.M.S och Metroid spelen, Metroid spelen blev det aldrig något av, men Zelda:WW och S.M.S lirade jag igenom och älskade, Zelda var ju förstås favoriten, och när jag spelat klart spelen så sålde jag mitt GC, men nu när Zelda: TP släpps, så blir det dags för mig att köpa ett nytt GC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Jag köpte mig ett GC för att lira Zelda: WW och S.M.S och Metroid spelen, Metroid spelen blev det aldrig något av, men Zelda:WW och S.M.S lirade jag igenom och älskade, Zelda var ju förstås favoriten, och när jag spelat klart spelen så sålde jag mitt GC, men nu när Zelda: TP släpps, så blir det dags för mig att köpa ett nytt GC

Du kan nog vänta med att köpa en gamecube ett tag till..

läste precis på att Zelda har blivigt försenat och inte kommer släppas förrän någon gång under 2006

källa

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

Jag köpte oxå en GC enbart för Zelda liren..Wind Waker är skitbra och detta är klart ett givet köp..ingen Xbox 360 i världen går för Zelda hehe..

Nintendo är bara bäst när man räknar konsol lir..det kallar jag äkta konsol lir, total super skön feeling, musiken , grafiken tja allt är bara så komplett..i mitt tycke dom ända värt att kalla konsol lir..Mario o Zelda är det ända man behöver sen kör man resten på Pc hehe!

Permalänk
Medlem

När man kollar på trailern , bara jag som inte fattar varför han är en varg ?

Permalänk
Medlem

Jo detta har man längat efter ett tag. Givet köp.
Men varför har dom tagit med en Balrog?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Jo detta har man längat efter ett tag. Givet köp.
Men varför har dom tagit med en Balrog?

ja det ser ju ut som en Balrog , Kul att möta han

Permalänk
Medlem

Bad news: TP är ytterligare försenat tills hösten.

http://www.planetgamecube.com/newsArt.cfm?artid=11109

Nog för att jag tycker det är bra att de tar tiden att verkligen fylla det med innehåll och putsa till det, men hösten känns väldigt avlägsen...

Permalänk
Medlem

men helvete.... Inte alls kul. Men så var det med ocarina of time också. Och se hur bra det blev tillslut

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Kommer helt klart att investera detta spel, Zelda FAN sedan jag var 3 år
Mycket sköna spel, dock tycker jag Wind Waker och Four Swords gick överstyr.

Detta blir nog ett klockrent spel dock

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Men vilken Link gillar ni mest då?

Gamla Link (NES/SNES-spelen):

eller..

Link från Ocarina of Time:
Ung:

Vuxen:

Själv föredrar jag vuxna Link från OoT, han har iaf vett att ha byxor på sig.

Edit: tog bort att jag hade valt bort WW Link, eftersom det kommit fram att man är Link i det med, något jag inte visste...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiao
Valde bort Wind Waker, eftersom man inte är Link i det spelet.

???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiao
Valde bort Wind Waker, eftersom man inte är Link i det spelet.

Man är Link, men inte samma Link som i Ocarina of Time.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt sett är man inte samma link i något av Zelda-spelen...
Allihopa, även ända tillbaka till NES:ens tid utspelar sig med olika personer som tar rollen som Link, Wind waker är precis samma sak, fast man har inkluderat förra spelet som historia till skillnad från tidigare...

OnT: Vill ha TP nu!!!
Så underbart snyggt, imo är Ocarina det bästa spel jag lirat sen secret of mana var nytt, och om TP är ens i närheten av samma stil så vill jag ha nu!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Rent tekniskt sett är man inte samma link i något av Zelda-spelen...
Allihopa, även ända tillbaka till NES:ens tid utspelar sig med olika personer som tar rollen som Link, Wind waker är precis samma sak, fast man har inkluderat förra spelet som historia till skillnad från tidigare...

OnT: Vill ha TP nu!!!
Så underbart snyggt, imo är Ocarina det bästa spel jag lirat sen secret of mana var nytt, och om TP är ens i närheten av samma stil så vill jag ha nu!

Hur kommer det sig? Är Link bara en titel man får? eller är det flera personer som är döpta till Link som får bli en superhjälte bara för att dom blev döpta till Link?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Fy fan vad besviken man blev nu när man får vänta längre =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Hur kommer det sig? Är Link bara en titel man får? eller är det flera personer som är döpta till Link som får bli en superhjälte bara för att dom blev döpta till Link?

Ingen aning.. läste det i samband med WW-releasen...Namnet link förekommer ju egentligen inte i spelen heller så mycket när man tänker efter.. om man nu inte döper sin gubbe till det förståss. Men tydligen så ska det va så att någon kille tar på sig rollen som hjälten (mer eller mindre ofrivilligt som man säker märkt) och att legenderna efteråt kallar den hjälten link. Det var ett tag sen så jag vet inte säkert, men jag vet att det tydligen inte skall vara samma fysiska person man spelar med i något av spelen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Enligt infon man får i windwaker sades det att link i spelen mer fungerar som en slags frälsarfigur som återkommer i form av en ung pojke varje gång kungadömet är i fara.