Permalänk
Medlem

Finfin laptop för spelande

Tjena
Sitter här och har tankar om att införskaffa mig en laptop. Vill gärna kunna spela på den, främst och viktigast är det att WoW flyter på "bra" på den. Annars kommer jag att använda den för att se på film och att surfa. Har haft ögonen på Zepto's datorer en tid och speciellt denna Zepto Znote 4200
http://www.zepto.se/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&not...
den modellen i mitten för 11.811,25 kr (inkl moms)

Duger denna för att få en skön spelupplevelse? Självklart vill jag att nätverket ska vara på topp med.
Kom gärna med andra råd på laptop's som passar in. Priset ska helst ligga runt ~10 000 kr.

tack på förhand

//henrik

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

vill du att WOW ska flyta på bra rekommendarar jag 1024mb i ramminne iallafall.

Acer 5021 verkar vara en populär dator just nu och även fungerar bra på de mesta spel. Även om den "bara" har 512 i ram. Priser på den ligger runt 10,000

Permalänk
Medlem

Ja, Acer 5021/5024 är båda betydligt snabbare och mer prisvärda modeller än Zepton du länkade till. Framför allt grafikkortet som skiljer, X700>9700. Exakt vad du menar med "nätverk på topp" vet jag inte riktigt, är väl ungefär samma nätverksfunktioner på de flesta bärbara, mao 54Mbit trådlöst. 5024 ligger på 12k ungefär, mao samma pris som Zepton, och har 1GB ram-minne. 5021 har 512MB ram och en aning långsammare processor, men fungerar utmärkt i spel likväl.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Nätverk på topp"= har hört att nätverket kan krångla på bärbara men kanske bara något jag har fått för mig!

Låter bra. Vart hittar jag Acer's återförsäljare? Tog en titt på pricerunner.se men det blev lite rörigt.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Tack för svar.

Nätverk på topp"= har hört att nätverket kan krångla på bärbara men kanske bara något jag har fått för mig!

Låter bra. Vart hittar jag Acer's återförsäljare? Tog en titt på pricerunner.se men det blev lite rörigt.

www.dustinhome.se

Snabbast levererande webshop jag känner till, brukar ha grejerna dan efter att jag beställer. 9800 har jag för mig att min 5021:a kostade, vilket är ett bra pris. Ang nätverkskrångel så har jag inte märkt av nåt sånt, trådlösa uppkopplingen har varit stabil som en klippa. Enda smolket i glädjebägaren är att min stationära dator som för närvarande står som gateway jäklas lite grann, men på laptopsidan har det inte varit några som helst bekymmer.

Edit: verkar som om dustin precis har höjt priset på 5021 med 800, ligger nu på 10695. Finns även www.acershop.se, vet inget om deras leveranstider eller service dock.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
Tack för svar.

Nätverk på topp"= har hört att nätverket kan krångla på bärbara men kanske bara något jag har fått för mig!

Låter bra. Vart hittar jag Acer's återförsäljare? Tog en titt på pricerunner.se men det blev lite rörigt.

http://www.dustinhome.se
http://www.datorbutiken.com/se
http://www.acershop.se/

Edit: Rekommenderar dustinhome.se, det var därifrån jag beställde min. Frakten går snabbt om dom har datorn inne.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

måste säga att 5021 ser lovande ut. men är inte batteritiden lite låg? (3h)
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082008

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stabil
måste säga att 5021 ser lovande ut. men är inte batteritiden lite låg? (3h)
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082008

Det beror nog på hur man definirerar ordet låg. Vissa säger att det är bra för en så kraftfull dator och andra säger att det är på tok för lite. Det beror nog lite på vad datorn ska användas till. Själv har jag min inkopplad till vägguttaget nästan alltid, så batteritiden spelar ingen större roll.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

Får hem en Zepto Znote 4200 imorgon, det lär gå bra att spela på den med tanke på specifikationerna och jag har testat WoW på liknande.. Det flyter super. Däremot gör 1024mb i minne susen! Det gör det alltid..

Jag har valt en Znote 4200 framför en Acer 50xx av anledningen storlek och batteritid. Det är en fin dator, det kan man inte säga någonting emot, men batteri på 3h är gränsfall och Zepton har i alla fall 5h specificerat.

Sedan är det storleken och widescreen. Testade WoW på en kompis 5021 och det fungerade bra, men jag måste säga att det är grymt mycket skönare att spela på en Ferrari där spelet ser mer normalt ut. Widescreen är fint med film, men bedrövligt i spel i min mening! De extra tre centimetrarna (även om det inte "Låter" särskilt mycket) gör otroligt mycket storleksmässigt, i alla fall enligt mig. Den känns mycket större, och min kära kompis som äger en tycker också att den är lite otyplig, även om det inte är något extremt.

WoW fungerar utmärkt på datorer med Zepto'ns prestanda, och det verkar vara mer processor/minnesberoende än vad det tar på ett grafikkort när man kommit upp och över Radeon 9700 Mobility - det fungerar bra. Vet i alla fall att det fungerar super på en Acer Ferrari 3400 med 3000+ AMD processor, 512mb ram och Radeon 9700 Mobility, i upplösningen 1400x1050 och high/medium inställningar på, men som sagt är 1024mb ram att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Vi har 2 på jobbet som använder Fujitsu Amilo till bl.a videoredigering. En av dessa personer spelar CS och BF utan några som helst bekymmer på sin burk, tror dock att dessa skiljer sig en del i pris jämfört med de andra nämda ovan.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Inväntar lönen så tar jag ett beslut då. Men är som sagt tveksam på 3 timmars batteritid.

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Jag beställde min 5024 från acershop.se.

Dom skickade dagen efter jag beställde, sen klantade posten sig så in i helvete (som vanligt..) men det är en annan sak.

Permalänk

skulle tagit zepton .. konfigurera den me mer minne osv. så har du en mkt stabilare och bättre dator än Acer'n .. +att Zepton's batteritid ligger på mer än 5 timmar det är väldigt länge om du frågar mej iaf ..

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tagit nån, Acern har keff batteritid o så. Satsa på en dator med Intels mobila processorer, det bästa. Men Zepton har blivit gammal på grund av 9700 kortet. Zepto har dock sin 4315 nått, den verkar bättre

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

www.dell.se Insp6000, 9000 eller grymingen Inspiron XPS..

Visa signatur

Jonkan - What you do, is what you are.

Permalänk

9700 kanske e gammalt Derox men det är nog ett av de bästa korten som finns till en bärbar idag .. fortfarande

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

Tyvärr får du nog inte det modernaste för 10000kr.. En 4315 går väl på betydligt mer?

Permalänk
Medlem

tror jag såg en fujutsi amalio för omkring 17k me 6800 nvidia grafik, 1,83hgz processor, 1 gig ram mm. 80GB.h

EDIT batteritid.. flera budgetdatorer i nuläget klarar inte batteri mer än 1, 1.5h 3 timmar är mycket bra. Fast i load med den datorn går batteritiden ner till 2h. Jag kör med en sådan och har 4h, har undervoltat cpu.vcoren så den drar mindre kräm samt strypt hastigheten till 800mhz.

3h är bra i dagsläget. Finns ju oxå en variant av sony dator (EJ SPELDATOR) som klarar 7 timmars batteri. för 13k på sonys hemsida: Sony Vaio VGN-B3VP

Cheers!

Visa signatur

Vadå dega?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av $en$eLes$
9700 kanske e gammalt Derox men det är nog ett av de bästa korten som finns till en bärbar idag .. fortfarande

How about, no? vad e bättre... hmm få se, X600, x700, 6600, 6800, vet inte hur det e med x300 128 mb(bör va bättre), idag sitter ett bättre graffe i de flesta datorer, så nej, det är inte ett av de bästa.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

X300 är inte i närheten av vad 9700 är, bullshit..

Det är inte det nyaste, men det är fullt tillräckligt och definitivt mer etablerat än de andra korten.