Permalänk
Medlem

Val av neon färger

Har beställt ett Thermaltake Shark nu. Funderar bara på vilka färger jag ska ha i det?

Chassifläktarna i den är ju blåa, samt även blått bakom frontluckan.
Jag är sugen på antingen nått i lila lr grönt, men frågan är om de kommer skära sig med de blåa?

Några andra förslag på färger?

Permalänk
Medlem

Skippa det helt. Min åsikt som jag säkert inte får säga eller inte hör hemma här men men

Permalänk

_2FST_, din åsikt får du säga enligt mig:)
Ant3ri, det är helt upp till dig vad du vill ha, en del skulle inte vilja ha det alls som _2FST_, men som jag tycker ska man ha lite blått sken underifrån som lyser upp, riktigt snyggt på min:)

//NIsse

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk

jag tycker sj att lila inte är en färg att ha idatorn för den blir bara lila när den stutsar och är en bra bit bort .. blev missnöjd på mina 2 för att de var så vita så nu sammlar de damm bakom förstäkaren..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

_2FST_ självklart är din åsikt välkommen

bandy_nisse blir de inte för mycket blått då kanske?

thunderinternet jo mitt lila på den jag har nu blev oxå så, de var ett UV visserligen

Permalänk

Använd ett lysrör så lyser det inte speciellt mycket, eller så har du ett i taket och ett i botten.:;)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

jag tycker såhär.. om chassit har blåa fläktar, så använder man blåa ccfl och blått tema, eller så byter man ut det som lyser blått och installerar andra färger annars ser d bara skumt ut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
jag tycker såhär.. om chassit har blåa fläktar, så använder man blåa ccfl och blått tema, eller så byter man ut det som lyser blått och installerar andra färger annars ser d bara skumt ut.

Precis.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Val av neon färger

Vill inte verka grinig, men neon är väl bara en enda färg dvs orangerött. Andra färger som lyser så är inte neon.. Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Vila i frid

grönt är min favorit!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Val av neon färger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Vill inte verka grinig, men neon är väl bara en enda färg dvs orangerött. Andra färger som lyser så är inte neon.. Rätta mig om jag har fel

Citat:

Neon är en ädelgas vilket betyder att den har svårt att reagera med något alls, även sig själv. Neongas är enatomig och avger ett klart orangerött ljus i ett urladdningsrör

Källa: http://susning.nu/Neon

http://sv.wikipedia.org/wiki/Neon
Hade inge intressant att säga om detta...

Sen tror jag dom menar CCFL som många kallar för neon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
jag tycker såhär.. om chassit har blåa fläktar, så använder man blåa ccfl och blått tema, eller så byter man ut det som lyser blått och installerar andra färger annars ser d bara skumt ut.

jag håller med, enligt mig ska man hålla sig till en färg. eller uv-ljus och då ska alla saker som ska lysas upp vara i en och samma färg.

jag hade uv-reaktiva fläktar och ide-kablar och 2 st uv-rör det var riktigt najs.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
jag tycker såhär.. om chassit har blåa fläktar, så använder man blåa ccfl och blått tema, eller så byter man ut det som lyser blått och installerar andra färger annars ser d bara skumt ut.

jag håller med, enligt mig ska man hålla sig till en färg. eller uv-ljus och då ska alla saker som ska lysas upp vara i en och samma färg.

jag hade uv-reaktiva fläktar, ide-kablar (grönt på allt) och 2 st uv-rör det var riktigt najs.

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem

Re: Val av neon färger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3ri
Har beställt ett Thermaltake Shark nu. Funderar bara på vilka färger jag ska ha i det?

Chassifläktarna i den är ju blåa, samt även blått bakom frontluckan.
Jag är sugen på antingen nått i lila lr grönt, men frågan är om de kommer skära sig med de blåa?

Några andra förslag på färger?

1. Det är inte neon, det är ccfl.
2. Håll dig till en färg tycker jag. Vill du ha lila, kör lila rakt igenom.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

UV is the shit!!!
Två uv rör och så byter du ut fläktarna mot uv-reaktiva saker.
Hade ett UV-rör innan men så drog jag ut det och sen körde in det när det var el i dosan (läste inte varnings texten: "Make shore that the power is off when you change the lamp(s)), inge bra, hörde ett pfffft ljud och det luktade bränd plast.

Nackdelen med många ccfl-rör tycker jag är att det kan bli som industri belysning nästan, iaf med vissa. Dom lyser inte så mycket färg utan mer vitt sken, men alla är inte såna, själv har jag ett lila som inte lyser så mycket färg, om ni fattar vad jag menar, men med lite eltejp så blir det inte så starkt.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail