Permalänk
Avstängd

Vad ska jag göra?

Tjena tjena
Blev just medlem här på sweclockers men har vart inne på sidan ganska ofta och kollad alla mods osv.

Jag har en gammal dator som jag kan göra i stortsett vad jag vill med

Några saker som jag sätt på galleriet som verkar roliga att göra är: Webbcamera i colaburk, Bärbar högralare till mp3 och en lysande musmatta

Nu undrar jag om ni har några roliga tips/saker som jag skulle kunna göra. Min fantsi är inte den bästa därför ber jag om hjälp

Jag har typ oändlig tillgång till plexiglas efterssom min farsa känner en kille som jobbar med just plexiglas

gl hf.

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.

Permalänk

Kanske för mycket begärt, men en första klass stand alone plexi låda för SNYGG vattenkylning, inga fula dangerden heater core mongo slangar osv. Utan stilfullt gjort. Men du är väl under 18 ?

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

hehe... jag är nästan helt ny innom modding därför tänkte jag börja med lite enklare grejjer

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.

Permalänk

Bygg ett chassi i plexiglas, men gör det annorlunda istället för bara en låda. Kanske en pyramid eller någon annan intressant form

Har du spelat rollspel någon gång har du tärningar som är i olika roliga former... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Wuerfel5.jpg

Permalänk
Medlem

Alltså, egentligen kan man ju göra vad som helt, bara fantasin och ekonomi som sätter gränsera.

Och man behöver inte så mycket fantasi egentligen, bara titta dig omkring när du är någonstans, på stan, hemma, hos polare eller vad som helst.

Och på varje föremål du ser skall du nu se på ett helt nytt sätt.
Hur kan jag kombinera min dator med detta föremål

Ser du en form du tycker om, bygg ett chassie.
Ser du en funktion, fördjupa dig i den, hur fungerar den? Kan jag tillverka liknande till min dator?

Om du har mycket tillgång till plexi så börja fundera på vad du kan göra med det.

Kanske göra ett hölje till din webcam av rent plexi?
Tangentbord av plexi?
Mus?

Permalänk

Hehe, ja det jag hade anat.
Men sätt chassi fönster och gör snygga kabeldragningar och sätt lite ljus brukar funka

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Kanske för mycket begärt, men en första klass stand alone plexi låda för SNYGG vattenkylning, inga fula dangerden heater core mongo slangar osv. Utan stilfullt gjort. Men du är väl under 18 ?

Vadå du är väl under 18?
Själv är jag 17 och nog kan jag göra det mesta bara man har tid och tålamod. Förstår inte din tankegång...

Permalänk
Avstängd

Jag är 16 år.. bor i sthlm så jag har typ tillgång till dom flesta "bra" affärerna.
Jag går NTI el och dator teknik och tänkte att det är bäst att börja trixxa lite med datorer nu ;p
Har typ ingen som helst erfarenhet av moddning och sånt men efter att ha läst lite så känner jag mig redo att testa dom enklaste grejjerna ;D

Visa signatur

Jag vet iaf hur man spelar counter-strike.

Permalänk
Medlem

Det första jag gjorde var en glowpad, är nog det enklaste jag kan komma på.

Här är en länk till tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47124...

Permalänk
Medlem

www.metku.net många enkla nybörjar-mods och lite lektioner i ellära. ett bra sätt att starta.

Visa signatur

Jag gör vad jag vill, om jag orkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandalfon
Bygg ett chassi i plexiglas, men gör det annorlunda istället för bara en låda. Kanske en pyramid eller någon annan intressant form

Har du spelat rollspel någon gång har du tärningar som är i olika roliga former... http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Wuerfel5.jpg

Nu gav du mig idé till en lampa man skulle kunna göra