MSN-ljud försvunnit?

Permalänk

MSN-ljud försvunnit?

Tjena
När jag chattade häromdagen så märkte jag att det inte kom nått ljud när nån skrev ett medelande. På min andra dator så fungerar ljudet utmärkt men på den nya så hörs inga msn-ljud alls.

Jag kollade i inställningarna i MSN men där var det ikryssat att det ska spelas ljud. Sen kollade jag på ljudinställningarna för windows och märkte detta:

Varför är dessa borta och finns det nått sätt att få tillbaka ljuden i MSN igen?

Tack på förhand //Per Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

ljudfilerna ligger i c:\program\msn messenger, kopiera filerna på den andra datorn du hade till den du har.
Så ska du se att det funkar.

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk

Nej det tror jag inte är felet. För jag har nämligen följande wav-filer i msnmappen:
newalert.wav, newemail.wav, nudge.wav, online.wav, phone.wav, ring.wav, type.wav och vomdone.wav.

:S

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Va! Det var ju inte så himla glimrande. Då har ja inte en aning, bara format som gäller ;D

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk

Förlåt om jag väcker liv vid en gammal tråd, men jag har exakt samma problem nu. Hur löste du detta? Eller någon annan som vet hur man kan lösa detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olle_the_man
Förlåt om jag väcker liv vid en gammal tråd, men jag har exakt samma problem nu. Hur löste du detta? Eller någon annan som vet hur man kan lösa detta?

undrar samma sak.....

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Testa bara att högerklicka/Tabort på MSN i listan?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

MSN har fungerat perfekt, men nu när jag startade det har jag inga ljud. Jag har exakt samma problem som ni har! Ingen som lyckats fixa det?

*EDIT*

http://forumz.tomshardware.com/software/audio-ftopict94993.ht...
Jag hittade det precis, och det verkar fungera! Jag skulle nog googlat lite mera innan jag frågade.

Aja, det kanske hjälper någon iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Installera om MSN?

Permalänk
Medlem

Jag installerade om MSN två gånger, men det fungerade fortfarande inte.
Men när jag ändrade i registret så fungerade det bra.