Köpa grafritare(miniräknare) på internet?

Permalänk
Medlem

Köpa grafritare(miniräknare) på internet?

Hejsan

Börjar bli dags att skaffa en egen grafritare, har fått ett antal arga brev ifrån biblioteket med diverse hot om böter :/

Hursomhelst, behöver bara för matte D/E dvs. enkel grafritare är det som gäller. Har ingen större nytta av den senare, så då går den i arv för samma kurser (förmodligen). Sen kan man ju bara skaffa graphcalc till datorn och använda (känns lite segt att dra med en dator till skolan för att räkna dock...)

http://www.pappershornan.se/
Har jag fått tipsad, nån som vet om de är bra?
En släkting har beställt därifrån och fått levererat snabbt, så det är den som gäller preliminärt.
Om någon vet vart man får tag i billigare räknare, och vilken räknare som behövs, vore det trevligt!

. vet inte om detta anses datarelaterat nog för att ligga i swec forumet, ursäktar mig på förhand!

Mvh MorteM

Permalänk
Medlem

TI-82 blir nog utmärkt till det. Även modellerna över fungerar självklart, men om du bara vill ha en enkel grafritande räknare så är TI-82 rätt val.

Permalänk
Medlem

Haha, finns pappershörnan på nätet Det är ju en liten butik brevid skolan. Men det är ett seriöst företag, har funnits där länge och jag har handlat min 82a där utan problem.

Permalänk
Medlem

Köpte min TI-83+SE hos dem för ett par år sedan. Gick hur simidigt som helst, inga problem alls. Och priset har jag för mig var rätt bra oxå.

Du klarar dig nog på en TI-82, även om jag skulle rekomendera en TI-83 då den bla är bättre på att hantera komplexa tal (vilka kommer i MaE).

Permalänk
Medlem

Tack, får se vad ekonomin tillåter
troligen blir det väl en 82a