Dåligt webhallen.

Permalänk
Medlem

Dåligt webhallen.

Jag hämtade i förrigår ett paket som jag beställt av webhallen innehållande saker för runt 10000 som jag nu väntat på i en månad. När jag först öppnade paketet var allt i en röra. Såg ut som en sopptunna. Det enda som saknades var bananskalen. När jag sedan skulle börja bygga ihopp datorn som var köpt märkte jag att floppy och grafikkort inte var medskickade. Vad är detta nu tänkte jag? Jag kollade igenom mina paper och såg till min häpnad att där låg inte bara mina kvitton och så utan också webhallens egna handlingar av antagligen varor från sina leverantörer. På dom stod allt från kolli till mängd.

Nu har jag mailat webhallen och angett detta. Jag skrev änen att kompensation var passande. Tycker ni jag har rätt till detta?

Väldigt dåligt webhallen. Jag har alltid handlat av er, men i framtiden? Nej tror inte det!

Permalänk
Medlem

jag tycker du ska ersättas, dålig stil, börja bli av skräckt av alla dessa inlägg nuförtiden ska nog bara handla över disk i framtiden, verkar ju säkrast, verkar ju som datorbutiker behandlar ens grejjer(varav vissa kan vara ganska sköra) som soppor...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har oxå hat lite problem med dem n, fick mitt graffe kort igår och skulle ha det för 3 veckor sedan

Permalänk
Medlem

När man får dåliga paket tror jag att det skulle vara en fördel att ha bilder som visar hur det såg ut när man fick paketet, vilket kan stärka ens åsikt om ord står mot ord. Det är inte perfekt, men det är åtminstone något.

Jag har funderat på ifall man ska börja kräva att få packa upp paketet före man kvitterar det när man köper på postorder. Jag köper dock inte så mycket, och när jag handlar från Webhallen handlar jag alltid över disk.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas/Viper
När man får dåliga paket tror jag att det skulle vara en fördel att ha bilder som visar hur det såg ut när man fick paketet, vilket kan stärka ens åsikt om ord står mot ord. Det är inte perfekt, men det är åtminstone något.

Jag har funderat på ifall man ska börja kräva att få packa upp paketet före man kvitterar det när man köper på postorder. Jag köper dock inte så mycket, och när jag handlar från Webhallen handlar jag alltid över disk.

Joo jag skulle ha tagit kort. Men kameran låg bland dom nya delarna
Edit: Sen var det ADDA fläkten också, jag fick ingen kartong eller 3pin->Molex adapter i som man ska få! Jag beställde ju fan inte BULK!

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr inte Webhallen svarar på mail längre. Det är nästan imponerande hur de lyckas sänka kvallitén på sin service så pass snabbt.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Hedersmedlem

kompensera en kund som inte vill handla där i framtiden varför skulle man vilja göra det

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Ringde nyss, dom skickar dom saknade varorna.

Permalänk
Medlem

va sa dom då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
va sa dom då ?

Att dom skickar sakerna? ^^

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
kompensera en kund som inte vill handla där i framtiden varför skulle man vilja göra det

Det kan vara en bra idé då det är ganska olagligt om de inte gör det...

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Medlem

varför ska det vara olagligt att inte kompensera för att saker blir förenade, det är väll upp till företage om de vill

Permalänk
Medlem

Nej webhallen är riktigt dåliga på att besvara mail, visst man kan försöka ringa men det är inte alltid man har en halvtimme - timme att sitta och vänta i telefon. Funderar på att avbeställa min order på ca 12000kr som jag nu väntat på i 2 veckor.

Visa signatur

PC: Antec P180 | i5 2500K | 8GB Corsair Vengence | Corsair 520W | ATI HD3850 | Corsair SSD | Samsung T240
HTPC: | C2D E4500 | 2GB Corsair DHX | 750GB HDD | Radeon X800 GTO | Panasonic PV60 42"
Bärbar: Acer TM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trashie
Jag tror tyvärr inte Webhallen svarar på mail längre. Det är nästan imponerande hur de lyckas sänka kvallitén på sin service så pass snabbt.

pixmania heter fenomenet

Permalänk

Jag beställde ju från datorbutiken en dator i delar som jag valde själv det enda som inte fanns i lager va HYPER 580W agg den skulle komma om 3-4 dagar och honnom som jag pratade med i telefon sa men om du vill så kan vi skicka datan redan idag om du byter till annat agg, jag tänkte ahh jag väntar men det gick inte o va utan data visst så ringde jag efter 2 dar för att byta till annat agg då sa han men du, du saknar grafikkortet oxå då tänkte jag WTF jag ringde ju för 2dar sen och jag pratade med en annan person som sa att om du byter till annat agg då skickar vi den redan idag fy va förbannat jag va, så sa han men vi har inte haft den på lager på flera dar den kommer den 10e & agget den 7e november då tänkte jag ah jag väntar fan skall jag göra.

Den 10e ringde jag för att höra med dom frågade om agget & grafikkortet då sa han att kortet kommer den 20e men agget obekräftat då VET NI VA DOM SA det här är det BÄSTA..........men PROCESSORN SAKNAS OXÅ X2 4400+ då då då gick det över gränsen jag sa allt allt och till slut AVBESTÄLLDE IDIOTER DB.com

kommer alldrig att ge 1kr till dom bara för att dom sålde minna beställda grejer pga att jag väntade på agget.

jag vet att du har problem med webhallen men jag ville ba säga vad db.com gjorde

Fan man borde stämma dom såna idioter

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk

hehe lider med dig, bäst att handla i butik..åka runt och leta billigast pris

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk

sant

Visa signatur

abbe!

Aspire 8930G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spike
Nej webhallen är riktigt dåliga på att besvara mail, visst man kan försöka ringa men det är inte alltid man har en halvtimme - timme att sitta och vänta i telefon. Funderar på att avbeställa min order på ca 12000kr som jag nu väntat på i 2 veckor.

Tänk på att de tar 4% av köpesumman som kompensation om du avbeställer om du har betalat med kort eller förskottsbetalat på annat sätt. I ditt fall blir det ju nästan 500 kr.

Vet inte om jag tycker att man ska ha nån kompensation för att grejerna varit slarvigt packade, iaf inte så länge de är oskadda och fullt fungerande. Dock kan det ju vara passande att klaga på det så att de bättrar sig.

Visa signatur

// Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pisa
Tänk på att de tar 4% av köpesumman som kompensation om du avbeställer om du har betalat med kort eller förskottsbetalat på annat sätt. I ditt fall blir det ju nästan 500 kr.

Vet inte om jag tycker att man ska ha nån kompensation för att grejerna varit slarvigt packade, iaf inte så länge de är oskadda och fullt fungerande. Dock kan det ju vara passande att klaga på det så att de bättrar sig.

Angående det med 4% så låter det verkligen skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Angående det med 4% så låter det verkligen skumt.

Får instämma då man som kund ska bli informerad isf innan köp som t.ex idag när jag köpte pizza och såg stor skylt som talade om att betalning med kort blev 5:- dyrare men då man hade lite kontanter så tog jag kort iaf men då visste jag det innan så det är nog inte rättsligt korrekt enligt konsumentköplagen om Webhallen nu tar 4% i kompensation utan att dom upplyser om det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trashie
Det kan vara en bra idé då det är ganska olagligt om de inte gör det...

eh... Tror att du behöver läsa på lite

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

"Avbeställning av produkt:
Så länge produkten ej har hunnit skickas från Webhallen går det bra att avbeställa dina varor. Vid avbeställning skickar du ett mail till info@webhallen.com och anger vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subject-/ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Får du inget svar, kontakta kundtjänst på telefon 08-673 60 00.
För avbeställningar på förhandsbokningar så måste de avbeställas minst 3 dagar innan release, då Webhallen i regel skickar ut förhandsbokningar så att man har spelet senast på releasedagen. Att avbeställa dagen innan release kan alltså innebära att varan redan är skickad.
OBS! Om du har förskottsbetalat produkten med hjälp av kort eller direktbetalning kommer 4% av köpesumman att dras av vilket motsvarar bankernas avgifter."

kan ses i webhallens köp villkor så det står redan där så det e samma som olirc's pizza deal dom skyltar att dom tar ut 4% på förskotts betalningar och kortbetalningar om du avbeställer..

lite off topic: kortavgifter som 5:- för att betala med kort i butiker är olagliga att ta ut, bankerna tillåter inte att enskillda handlare tar ut extra avgifter vid kortköp..

Permalänk
Medlem

Säg att du beställer en dator för 15000:-. Datorn har inte levererats på tre veckor och du måste ha den. Avbeställer du kostar det dig 300:-.

Vänder man på det skall man också ha ersättning om inte en vara levereras inom skälig tid.

Att man får avdrag om man specialbeställer varor kan jag förstå men inte detta. Låter inte seriöst imo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
eh... Tror att du behöver läsa på lite

Jag antar att ditt första inlägg var riktiat mot Jonas som inte hade fått de varor han betalat för. Jag tycker det vore MYCKET konstigt om webhallen inte behövde kompensera honom för de varar han inte fått.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trashie
Jag antar att ditt första inlägg var riktiat mot Jonas som inte hade fått de varor han betalat för. Jag tycker det vore MYCKET konstigt om webhallen inte behövde kompensera honom för de varar han inte fått.

Men olagligt är det inte.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
pixmania heter fenomenet

Hmm, vore ju synd om de ska bli sämre bara för att de blivit uppköpta. Det franska företaget kan väl inte direkt vilja att de ska bli urkassa. Även om de nu skulle spara lite pengar på kort sikt så förlorar de i längden.
Jag var inne i deras nya butik och handlade i veckan, första gången för mig. Gott om anställda som bara stod och hängde, men det var så klart inte särskilt mycket folk där. Jag köpte ett spel för exakt 209 kronor, lämnade fram 2 hundringar plus en tia. Vet inte om killen verkligen höll på att glömma det (de var två i samma kassa, en ny som skulle läras upp), men jag fick i alla fall säga till för att få tillbaka min enkrona. Vem vill sno åt sig en enkrona liksom? Antagligen var han bara lite seg, men jag fick kvitto och sen inget mer så jag sa till. Märkligt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy lite off topic: kortavgifter som 5:- för att betala med kort i butiker är olagliga att ta ut, bankerna tillåter inte att enskillda handlare tar ut extra avgifter vid kortköp.. [/B]

Det tror jag inte på. Källa?
Med tanke på att nästan alla affärer har sådant så låter det ganska otroligt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Men olagligt är det inte.

Så du menar att det är inte olagligt för en internetbutik att först sälja något, ta emot och behålla pengarna men inte skicka varorna.

Jag tror jag ska tjäna lite snabba pengar...

Edit: Förresten, vem orkar tjafsa om en krona

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 2.4 Ghz Northwood, 2x512 Mb Twinmos PC3200 RAM, Saphire X800 Pro, 510 Gb (3xMaxtor 1xSeagate)

Permalänk
Medlem

Webbhallen är inget att hänga i granen. Har också erfarenhet av att få erhålla fel produkter, dock inte lika allvarligt som i ditt fall då det handlade om fläktar och fläktfilter i fel format och märke men att de slarvar och skickar fel produkter är riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Webhallen suger mest! Får grejrna snabbt. Men när nåt är sönder och man måsta ta kontakt går det inte snabbt. tar ca 5dagar innan man får svar och en felsökning tar mer än 3 veckor när den går ut på att trycka på ON knappen på en mp3 spelare. JAg ska aldrig mer gå in på sidan

Visa signatur

Citera för svar..