Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Har varit så många trådar med jämnförelse mellan EP-630 och Ex71 i nästan alla in-ear lurar trådar så jag orkar inte skriva mer än
Du blir nöjd med vilketsom. Ep-630 eller ex71. Jag har ägt båda.

Jo, men frågan nu var om skrapljud mot sladdarna och/eller dova dunk från fotsteg hörs lika väl med sonys som med creatives. Jag har redan köpt EP-630 som sagt. Men tyvärr upptäckt detta....

Edit: Jag var inne på teknikmagasinet tidigare idag och testade sonys ex 71 (de är grymt schyssta som låter en testa inne i butiken, klippte upp förpackning och allt). Det var samma med dem, så nu vet jag det iaf. Möjligt att det minskar LITE genom att man drar sladden bakom örat, men knappast mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Jo, men frågan nu var om skrapljud mot sladdarna och/eller dova dunk från fotsteg hörs lika väl med sonys som med creatives. Jag har redan köpt EP-630 som sagt. Men tyvärr upptäckt detta....

Edit: Jag var inne på teknikmagasinet tidigare idag och testade sonys ex 71 (de är grymt schyssta som låter en testa inne i butiken, klippte upp förpackning och allt). Det var samma med dem, så nu vet jag det iaf. Möjligt att det minskar LITE genom att man drar sladden bakom örat, men knappast mycket.

Usch teknikmagasinet. EX 71:orna är dyrast där. 500-600 kr? Nä fy fan..

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Usch teknikmagasinet. EX 71:orna är dyrast där. 500-600 kr? Nä fy fan..

Men lilla du, snackade vi om priserna nu? Ne precis! Teknikmagasinet är billigast med EP-630 och mycket anant. Plus att man får prova grejjer o lämna tillbaka även om man mosar kartongerna.

Och nu vet jag att ex71 har samma skrapljud som fortplantas, och att de låter sämre. Skönt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qthulu
många klagar på att sladden på ex71 börjar spricka och rasa efter ett tags användande.

Då är det tydligen inte bara jag som har haft problem med mina lurar till min w800i

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Men lilla du, snackade vi om priserna nu? Ne precis! Teknikmagasinet är billigast med EP-630 och mycket anant. Plus att man får prova grejjer o lämna tillbaka även om man mosar kartongerna.

Och nu vet jag att ex71 har samma skrapljud som fortplantas, och att de låter sämre. Skönt!

Hmm...
Vad är det för skrapljud som pratar om? Vill bara veta...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Se ovan. Jag har även skrivit en egen tråd om det. Men nu vet jag som sagt att det är samma med typ alla in-ear. Vilket kanske inte var helt oväntat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Se ovan. Jag har även skrivit en egen tråd om det. Men nu vet jag som sagt att det är samma med typ alla in-ear. Vilket kanske inte var helt oväntat.

Jag hör faktiskt inget skrapljud med mina MDR EX71: or...
Inget alls...

Stör mig bara på den satans höga diskanten...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Jag hör faktiskt inget skrapljud med mina MDR EX71: or...
Inget alls...

Stör mig bara på den satans höga diskanten...

Varför skulle de jag testade ge ljudet och inte dina? Ne, du hör/tänker inte bara på det. Och det är inte riktigt skrapljud, utan som någon skrev, mikrofonljud, som om man skrapar med naglarna lite löst mot en microfon du vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Varför skulle de jag testade ge ljudet och inte dina? Ne, du hör/tänker inte bara på det. Och det är inte riktigt skrapljud, utan som någon skrev, mikrofonljud, som om man skrapar med naglarna lite löst mot en microfon du vet?

Kanske därför... har inte tänkt på nåt skrapljud...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Kanske därför... har inte tänkt på nåt skrapljud...

Men du har märkt "mikrofon"-ljudet?

Permalänk
Medlem

Det hela beror väl ändå på hur hög volym man lyssnar med, eller?
Jag menar... om du har ganska högt, så hör man inget annat än musiken ju.
Om du inte har så högt så hör man såklart lite "mikrofonljud", men inte SÅ MYCKET så att det stör mig =/

Allt enligt mig

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Det hela beror väl ändå på hur hög volym man lyssnar med, eller?
Jag menar... om du har ganska högt, så hör man inget annat än musiken ju.
Om du inte har så högt så hör man såklart lite "mikrofonljud", men inte SÅ MYCKET så att det stör mig =/

Allt enligt mig

Ok, nja, får spela rätt högt för att få bort dem helt, vill inte förstöra öronen mer än de är redan.

Ett citat från pricerunner:

"De fortplantar visa ljud till öronen, t.ex. när du går och sladder slår emot jackan eller nått. detta är inte så farligt och uppkommer bara om du har sladden väldigt fritt hängande istället för inanför jackan/tröjan."

Inte bara jag som tänker på det

Permalänk
Medlem

Förövrigt så hände en konstig sak idag med mina MDR EX 71...

Ljudet blev lite sämre i den högra sidan, så jag tog bort silikonet och kollade lite.
Sen råkade jag ta bort den här saken:

(Det vita "pappret", eller vad det nu är...)

Och allt blev bra igen.... WTF?!

Lite Off topic, jag vet

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Verkar ganska skumt. På ep 630 sitter ett litet galler för, som skyddar smuts från att åka in, verkar inte vara något sånt i de där :S

Men kvaliten på ex71/ex51/nx1 verkar inte vara spec bra enligt väldigt många. Tur jag inte köpte dem tror jag.

Sen tycker jag att ihopkopplingen av de båda kablarna på ex71 tynger ner för mycket, och fastnar liksom mot insidan av tröjan om man har den innanför tröjan. Så är det med mina vanliga sony-snäckor som har sån.

Permalänk
Medlem

Är det inte vax? Läste om nån som trodde sina hade pajjat men det var bara vax. Sen var det en snubbe som tyckte att lurarna var skit för dom pajjade så lätt, han var inne på sitt tredje par tror jag. Men jag tror han hade pluggat igen sina med vax han med.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Är det inte vax? Läste om nån som trodde sina hade pajjat men det var bara vax. Sen var det en snubbe som tyckte att lurarna var skit för dom pajjade så lätt, han var inne på sitt tredje par tror jag. Men jag tror han hade pluggat igen sina med vax han med.

Men det verkar ju inte finnas något galler eller skydd mot att det ska åka in längre in i dem.

Permalänk
Medlem

Näe, det vet jag ju inget om. Läste bara att andra hade problem med vax i sina lurar. Det var Sony, vet inte om det var exakt den modellen men annars snarlik.

Men dom går ju inte sönder, bara att dom beheöver rengöras.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Näe, det vet jag ju inget om. Läste bara att andra hade problem med vax i sina lurar. Det var Sony, vet inte om det var exakt den modellen men annars snarlik.

Men dom går ju inte sönder, bara att dom beheöver rengöras.

Men ljudet har lagt av helt för många, och det KAN inte vara vax, skulle det vara det så skulle det åtminstone försvinna stegvis.

Sen har massavis gnällt på att sladden går sönder skitlätt med.

Enda negativa med EP 630 som jag ser det är att när man väl ska ha spelaren runt halsen så blir sladden lite lång. Då är det perfekt med delbar sladd som på ex71. Men när man har den i fickan så är klumpen som sagt bara ivägen/en tyngd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Är det inte vax? Läste om nån som trodde sina hade pajjat men det var bara vax. Sen var det en snubbe som tyckte att lurarna var skit för dom pajjade så lätt, han var inne på sitt tredje par tror jag. Men jag tror han hade pluggat igen sina med vax han med.

Det kan bero på vax...
MEn jag fattar inte varför min lurar fixade sig efter det där.
Nu sitter "pappret" löst, och ljudet är bra igen....

Crack

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Vadå? Slängde du inte bort det?

Om det åker in vax längre kanske man inte ser det helt enkelt? Men dom borde ju låta litegrand iallafall, inte vara helt döda då.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Det kan bero på vax...
MEn jag fattar inte varför min lurar fixade sig efter det där.
Nu sitter "pappret" löst, och ljudet är bra igen....

Crack

Så det är papper alltså? Verkar väldigt budget att ha papper där. :S

Det är ju ett filter som ska förhindra att smuts åker in då. Jag har ettfint metallfilter(nät).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Så det är papper alltså? Verkar väldigt budget att ha papper där. :S

Det är ju ett filter som ska förhindra att smuts åker in då. Jag har ettfint metallfilter(nät).

Nja... det är inte direkt papper...
Men det är definitivt ett billigt skydd....
Skulle va bättre om dessa lurar hade ett bättre skydd, som ett metallnät till exempel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Vadå? Slängde du inte bort det?

Om det åker in vax längre kanske man inte ser det helt enkelt? Men dom borde ju låta litegrand iallafall, inte vara helt döda då.

Nej, "pappret" sitter fortfarande kvar, fast löst då, som på bilden.
Men det är bara att pressa in dem igen, så ser dem ut som nya

EDIT: Vågar inte ta bort det. Tänk så fuckar allt sig

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Ah, men jag fattade inte att det var något som skulle vara där.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Nu när vi snackar om hörlurar också, kan nån förklara för mig vad "mellanregister" är?

Orkar inte starta en ny tråd för att fråga det...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det som inte är basen och inte diskanten? Basen har längst våglängd och diskanterna kortast, därimellan ligger mellanregistret. Det låter bra iallafall.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Ahh ok nu fattar jag

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Lite off topic. Köpte mig ett par Sennheiser HD 210 idag eftersom mina hs900 pajjade inatt. Någon som har testat elle rhar dem och kan säga lite vad de tycker? Ljudet låter minst lika bra i dem, lite mindre bas kanske.