Permalänk
Proffsmoddare

toning på plexi

tjena alla dudes och dudettes, jag undra vad ni tycker om denna idé.

Jag har ett sånt här chassi

och jag funderar på att sätta fast vanlig solfilm ( sån som man har på bilrutor ) utan på å sedan gravera något snyggt på insidan...den är ju uv-reaktiv så när jag gasar igång uv-rören så kommer gravyrerna att lysa upp mer än va chassit gör..va tror ni om de?

mvh niklas

Visa signatur
Permalänk

Det kan nog bli rätt så ballt. Det enda problemet kan ju vara att gravyren lyser lite väl svagt men det är ju inte svårt att kontrollera. Om allt ser ballt ut så är det ju bara att tuta och köra! Glöm inte att slänga upp bilder på det eventuella projektet.

Edit: jag stavar som en gris :P.

Permalänk
Proffsmoddare

nerå..bilder kommer ni få

Visa signatur
Permalänk

testa först på 3.5 platserna eller va de hetter cd/dvd så att de blir bra inte roligt o förstöra hela sidan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare

ne precis..tack för tipset..har ju en 5.25 plats över för dvd-brännaren så

Visa signatur
Permalänk

jo man brukar få eller eller 2 över av de... 5.25 tänkte ju på floppy skiten.. men skapa en logg om projekten måste ju ses...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare

mm..ska göra de så fort jag inhandlat allt som behövs

Visa signatur
Permalänk

coolt längtar efter bilderna

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

bara ett litet tips; gör toningen SUPERNOGA! finns inget värre än en misslyckad toning med mycket luftbubblor och skit i... vill du få det riktigt nice så kan du ju alltid lämna in till en firma som tonar. det brukar oftast bli bäst (i ca 7/10 fall). BTW, gör gravyren på insidan av chassit. blir kanske inte så lyckat att ha den på utsidan med tanke på toningsfilmen...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

en liten sopborste kan vara till hjälp för att få bort bubblor.. de gick fint på tapeter iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

jag kom på en sak som skulle va jävligt nice, om man har ett vanligt plexifönster så skulle man ta å gravera nått som du sa... sen fyller man in gravyren med en uvreaktiv färg.. sen när man drar igång uv rören så syns bara gravyren

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

sopborste alternativt en isskrapa (typ en sån man använder till bilrutor) OBS ska du ha en isskrapa så använd en av plast så att det inte blir några hål/repor. Tips: spraya på diskmedel blandat med vatten på chassit innan du sätter på filmen så kan du flytta runt filmen lite och det blir lättare att stryka ut luftbubblor o.d. när vattnet och diskmedlet strykts ut/avdunstat så sitter filmen fast ordentligt.

Visa signatur

Elektriker och musiker =)