WoW: +22 Intellect enchant på vapen
Har köpt mig det underbara vapnet Glowing Brightwood Staff till min alt präst och är överlycklig (och inga kommenterar om "det finns bättre etc.", eftersom jag velat ha detta vapen ett bra tag nu.. Oavsett om det är bäst hit eller dit!) och det fungerar perfekt för min snart 49 präst. I alla fall har jag en del Large brilliant shards på banken och jag hade tänkt göra mig en +22 Intellect då jag tänkt ha vapnet i alla fall tills jag börjar med MC och det är ju ett bra tag kvar. Det som krävs är 15 Large brilliant Shards, 12 Greater eternal essence och 10 illusion dust.
Large brilliant shards hade jag tänkt farma i SM Library - är det ett bra sätt? Man får ju i stort sett en per runda genom att disenchanta (jag är enchanter) blåa droppen från sista bossen) och eftersom max ligger på 5 instanser i timmen numera borde man kunna dra in en 5 shards i timmen.. Vilket gör att det torde ta 3 timmar att fixa alla shards som behövs. Har ni några andra tips på hur man kan farma large brilliant shards?
Sedan behöver jag också ett gäng med Greater eternal essences - hur får man dessa? Det är detta jag är lite kluven över. Kan man grinda items som ger dessa eller är det bara att bita i det sura äpplet och handla på AH?
Sedan till den sista frågan; Är det någon level requirement på +22 Intellect på vapen-enchanten? Vill inte enchanta vapnet med dyr enchant och sedan inte kunna använda det förän level 60..:P Någon som vet? Hittar inget på Thott eller Allak.