Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Radeon X1900-manual läckt

Permalänk
Melding Plague

Radeon X1900-manual läckt

<font style="font-size: 10pt"><b>Radeon X1900-manual läckt</b></font> <small class="small">fredag 20 januari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Daily Tech har postat bilder ur manualen för X1900, som bland annat avslöjar specifikationerna för kortet, vilket mer eller mindre bekräftar de uppgifter vi skrev om <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=549534" target="_blank">tidigare i veckan</a>.<br /><br />Hela manualen kan laddas ner hos <a href="http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=344" target="_blank">Daily Tech</a>.<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tufft

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

HDR med 6x AA och 16x AF

Permalänk
Medlem

I komenaterarna på Daily Tech står det "Nvidia Killer, the X1900 will be avalble in AGP". Jag vet inte om personen slickat på en vårtpadda eller konsumerat någon främmande kaktussort, men stämmer detta så är verkligen X1900 en Nvidia slayer utan dess like. Oavsett om den presterar marginellt bättre än nvidias topkort eller till och med marginellt sämmre, så är detta ett genidrag från ATIs sida.

Kommer kortet i AGP så är det så in i h.e. bokat för min del. Det finns inget som motiverar pciX eller socketbyte innan AM2.

Som sagt kommer kortet i AGP så kan ni kallt räkna mig som framtida ATIfanboy.

Läste precis i manuallen och där står om förfaringssättet angående installationen med ett AGP-kort.

Sjukfett!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
Kommer kortet i AGP så är det så in i h.e. bokat för min del. Det finns inget som motiverar pciX eller socketbyte innan AM2.

Vad har PciX med det här att göra?

Permalänk
Medlem

Hehe, vad ballt. Farsan sa att samma sak hände med nån bils reklamblad som var förtryckt på en fabrik kom ut... Nästan som volvo C30.

Permalänk
Medlem

Han menade nog PCIe. Det vore trevligt om det kom till AGP. Sätt upp mig på listan också, blir inköp direkt

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Finns ju tester på det ju..... Mycket mer intresant enligt mig än en liten manual
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=310

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

Helvete som en ovan sa kommer det en agp version så är det klappat å klart, men jag är väldigt tveksam...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

denna grafikkortshysteri måste sluta, detta gynnar inte spelen det minsta, tvärtom är spelen mindre och mindre bra på att untnytja teknologier som man ändå betalt för.... tacka vet jag PS2 + Ace Combat 5 + projektor =D

Permalänk
Medlem

Nyhetsskribenterna borde sätta upp en regel så att dom inte får skriva en nyhet när dom är fulla eller tagit EZ

Aja iaf, hur fick dom tag i manualen då?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Men i manualen står det ju "Native PCI Express x16 bus interface"...
Det talar ju inte för AGP direkt

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Vad har PciX med det här att göra?

"Nobody likes a wise ass"

Permalänk
Medlem

Är inte manualen upphovrättsskyddad?

Om ett riktigt giftigt grafikkort kommer till AGP så blir det det som en sista uppgradering istället för att köpa nytt.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Men i manualen står det ju "Native PCI Express x16 bus interface"...
Det talar ju inte för AGP direkt

Självklart bryggar dom väl från pci-e till agp? som man gjorde med GS

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

ja stämmer SPEL testerna här så suger kortet för nuvarande spel.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=310

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

sjukt grymmt.. men vilka spel skall man spela med dem?

man kan ju inte bara lira 3dmark : /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Men i manualen står det ju "Native PCI Express x16 bus interface"...
Det talar ju inte för AGP direkt

På mitt X800XL AGP så står det PCI Express på GPUn. Detta löser dom som sagt med bryggchipet.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ja stämmer SPEL testerna här så suger kortet för nuvarande spel.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=310

Eller inte Dessutom har dem, misstänker jag, inte konfigurerat drivrutiner med mera.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Nyhetsskribenterna borde sätta upp en regel så att dom inte får skriva en nyhet när dom är fulla eller tagit EZ

Aja iaf, hur fick dom tag i manualen då?

De köpte ett X1900XT? Har funnits i lager hos en amerikans nätbutik

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
De köpte ett X1900XT? Har funnits i lager hos en amerikans nätbutik

Men då var det ju inte lika kul, och hmm läckt? Njae så kan man väll inte definera det när det finns att tillgå.

Mycket roligare om någon 00 agent hade brytit sig in och tagit alla utvecklarna hos ATi som gisslan och sen sprängt bort några valvdörrar och snott infon, nu var det ju bara ett antiklimax

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

lol

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Men då var det ju inte lika kul, och hmm läckt? Njae så kan man väll inte definera det när det finns att tillgå.

Mycket roligare om någon 00 agent hade brytit sig in och tagit alla utvecklarna hos ATi som gisslan och sen sprängt bort några valvdörrar och snott infon, nu var det ju bara ett antiklimax

Nu betalade de bara för kortet och läckte manualen vilket innebär att någon får sota för brott mot kontraktet

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket mer eller bekräftar de hos uppgifter vi skrev om tidigare i veckan.

eeh va?

bra svenska ftw \o

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Eftersom spelen som finns på marknaden just nu inte är så shaderintensiva borde de inte betyda att X1900 korten är lite mer framtidssäkra?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quasili
"Nobody likes a wise ass"

klockren, den funkar alltid:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Eftersom spelen som finns på marknaden just nu inte är så shaderintensiva borde de inte betyda att X1900 korten är lite mer framtidssäkra?

Jo, det är alltså ett kort man vill köpa på begagnatmarknaden om några år.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
I komenaterarna på Daily Tech står det "Nvidia Killer, the X1900 will be avalble in AGP". Jag vet inte om personen slickat på en vårtpadda eller konsumerat någon främmande kaktussort, men stämmer detta så är verkligen X1900 en Nvidia slayer utan dess like. Oavsett om den presterar marginellt bättre än nvidias topkort eller till och med marginellt sämmre, så är detta ett genidrag från ATIs sida.

Kommer kortet i AGP så är det så in i h.e. bokat för min del. Det finns inget som motiverar pciX eller socketbyte innan AM2.

Som sagt kommer kortet i AGP så kan ni kallt räkna mig som framtida ATIfanboy.

Läste precis i manuallen och där står om förfaringssättet angående installationen med ett AGP-kort.

Sjukfett!

Me skakar spargrisen.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

ja, ati papperslanseringar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
eeh va?

bra svenska ftw \o

tror det skulle stå "vilket mer eller mindre bekräftar de uppgifter vi skrev om tidigare i veckan."

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.