Dagens modd: Dark Blade

Permalänk
Medlem

Inte min smak heller. Tycker designen på svärden är det som drar ner det hela för mig.

Arbetet är dock otroligt imponerande. Här är det ju folk som definitivt sina grejor.

Permalänk
Medlem

Det är redigt snyggt och bra gjort.

Man blir så jävla avis att man inte har kunskaperna, tiden eller verktygen till att själva göra ett sånt stort arbete

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Extremt grymt arbete av killen! Men designen lämnar en del att önska (svärden dvs, förstör hela bygget). Rådiggade dock iden med roterande klingor innuti vattentankarna!

Permalänk
Medlem

när jag såg detta projekt ibörjan så såg det hur tufft ut som helst.... men nu när han har målat allt så ser det ut som plast.... dåligt val av han att måla sin skapelse.... iaf här har ni några länka när det ser riktigt lovande ut:

sida 1

sida 2

sida 3

sida 4

sida 5

Permalänk
Medlem

Håller med de som tidigare klagat på svärden, poleringen/anodiseringen försämrade utseendet, åtminstone på bild. För hoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Ett år sen ? Ja här stressar vi inte iaf...

OSkar000 har väl hållt på med sin konvertering av ett AT-fulltower till ATX i ungefär 1½ år och då är det inte klart än.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

coolt som fan!
Men det hade vart mer kickazz med typ samuraisvärd istället

Visa signatur

/D.

Permalänk

Ar det inte lite ironiskt att kalla den för "Dark Blade" och sedan ha ljusa svärdsklingor?

Lite som att pimpa en Volvo. Det kan vara fruktansvärt vansinnigt otroligt skickligt utfört, men det är ju fortfarande töntigt fult...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Borde döpa den till "kul-med-CNC-på-jobbet-modden" istället

Permalänk

Snacka om att våldta sin egen talang...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Man behöver väl en mindre lastbil att frakta omkring den där sen. Men han är grym på detaljer.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rainy
svärdbladen ser väldigt plastiga ut, ingen märkvärdig modd enligt mig iaf

Aah.. ha. hahaaa, hahaha, haha etc.

Inte märkvärdig? Läs tråden innan du kläcker ur dig årets groda.

Att man kan ha olika åsikter om resultatet är jag med på, men att kalla arbetet för "inte märkvärdigt" är ju fullständigt vansinnigt.

Jag tycker allt utom svärdsbladen är grymt snyggt i alla fall. Mattsvart anodiserat aliminium är läckert. Om han bara kromar bladen, eller åtminsone gör något åt dom, är det ju en 10-poängare.

Tips: läs tråden, och hoppa in runt sidan 40, då det börjar hända grejer. Före det är det mest cnc och borrning och svarvning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xploddan
Det är inte plast...

Det vet jag men även metall kan se plastig ut.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Mycket proffsigt bygge men jag tycker att dom borde ha hittat på något annat. Slöseri på sjuka CNCskillz att bygga något sådär groteskt.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tyvärr måste jag säga att det är RIKtigt fult.. vare sig snyggt kompenerat eller designat.
Och när jag såg det först trodde jag också det var plast (men så klart ser det bättre ut i verkligheten)

Synd att folk med så mycket tid, resurser och fantastisk kunskap skapar något som förväxlas med ett 499 GROTESQOO chassi /typ NINJA eller KNIGHT med lysande ögon... UUUrk..

Måste dock sägas, vilken precision, vilken finish.
Men smaken är som baken, jag tycker om snygga..

EDTI: Ajcon, tack för länkarna pheeww.. fick titta på något som var himla snyggt.. innan han satt dit knivarna.. vad fan är det något sorts trolleri trick med knivar som balanserar?? vad fan säger jag bara..

skulle heller vilja se bara 2 våningar av yppersta kvalite..

Permalänk
Medlem

jag skullevilja ha kylanläggningen bara den var ju assnygg men visst lite udda skapelse men helt klart imponerande, jag fattar inte mig på folk som inte blir imponerad av sånna kunskaper.. bara tänk er själva med de maskinerna vad ni skulle kunna åstakomma!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kyldelen ser som sagt bra ut, men i övrigt är jag faktiskt inte imponerad. Men å andra sidan är den ju inte klar ännu heller, han kan säkert överraska innan den är klar

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

grym rakt igenom... madskillz... följt det nästan från början...

Visa signatur

Till hemmabion: ASRock 3D Vision 156B + SSD
Stationära: Dell Inspiron 580 MT
Bärbara: Sony Vaio VGN-AR51J
I skrubben: Asus P5AD2 Premium, P4 3.2GHz, 2048MB DDR2, XFX GeForce 7950GT m.m

Permalänk

Ta bort svärden så blir det riktigt snyggt!

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

killen vet vad han gör men har dock lite för LITE fritid:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Ja va f*n ska man säga. Ibland finns de gränser och denna snubbe har verkligen gått över gränsen. De är så fult de kan bli. Hela grejen är juh ett skämt. Nä man har sett bättre saker (normala saker).

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

hej alla...
jag tycker inte det är något speciellt proffsigt. inget hantverk direkt. bara ett par automatiska maskiner. en cnc fräs skulle ju inte vara helt fel att ha
men just denna modd(eller vad man ska säga)är ju MYCKET över "pratad"

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Fan vad läckert chassi!
*bort*

Permalänk
Medlem

Jag saknar ord.. Helt otroligt välgjort.. Killen har skill ^^

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph1lip
Svärdbladen kanske ser plastiga ut men dom är av metall.. Om du skulle kolla igenom hela bygget så såkulle du nog ända åsikt.. det där är ett mästerverk i mina ögon iaf!

Det är Mona Lisa också, och jag tycker fasen inte den tavlan är märkvärdig.

Och om man bara tittar på bilden, vad fan föreställer skiten?

Edit: Har just bestämt mig för att det är en månlandare.

Permalänk

Grejjen var att bygget var sjukt fett (altså utseendemässigt) ända tills han började anodisera delar (imo). I många bilder så får man se det mesta ihopsatt med nästan kromfinish. Helt otroligt att han har gjort i princip allt ur råmaterial

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Ännu ett bevis på att allt går långsamare i Italien.

Visst har han lagt ner mycket jobb på det, men ett år? Han verkar juh ha tillgång till allt som har med metall bearbetning att göra, borde knatat på lite fortare imo. Hävdar dock inte att jag skulle kunna görat bättre, för jag skulle nog inte äns orka bry mig om ngt heman vs demolition chassi.

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

näh. alltså kanske han överaskar och sätter dit en röd riddarrustning eller liknande..

fan, kunde bättre göra ett par fula Klingon svärd eller vad fan som helst..

Dracula har tappat sina knivar
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1690&session=c36f02...

vet vet, hittade inte den riktigt fula ridarren, men tycker det är samma "dåliga" smak, men AS bra finish...(typ)

Permalänk
Medlem

fel

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Jag har följt loggen i ungefår 5 månader och jag kan säga det att dom som inte tkr det är ngn märkvärlig modd kan ju sjva pröva att programmera alla säkert tusental "block" han har skrivit ner på papper först, testkört ändrat eventuella fel, hitta felen och slutligen den färdiga produkten..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

det är svårt nog att skriva så här sent, skulle aldrig klara blcvoks stje e färdig produkt som du nämnde..

PEEZ och ha en bra helg!