Permalänk
Medlem

Girlz Of Destruction Cases

Tjo ..

Fick för ett tag sen ett mail Från VIA Technologies i Taiwan.
de har precis Köpt en kåk i sollentuna åt en Klan som heter "Girlz Of Destruction" och behövde 4st chassin som skulle göras iordning till dem. www.girlzgaminghouse.com

Efter lite mailande med frågor om tanke bakom det etc så kom vi fram till slutklämmen.. 3:e mars skall chassina vara klara .. 1.5v tid från start.. 4 chassin . ca:30 loggor och bilder fördelade på 4chassin, custom made fönster skulle göras .. etc

= SPEED ENGRAVING..

så det var bara sätta igång..

chassina .. 4st coolermaster cavalier3 (mycke snygga chassin)..

Första loggan .. S3´s grafikkort Chrome s27 skall sitta i burkarna .. så loggan är en självklarhet..

efter ett tags graverande .. och "bara 3 likadana att göra på samma ställe"

logga på toppen av chassit .. VIA ..

efter ett tags graverande .. ser hyffsat ut ..

tillbaka till sidan efter ett tags nötande, då de spelar Q4 så ett vapen är ju aldrig fel ..

har påbörjat Rocket launcher på ett av de andra chassina .. då vapnen skall vara olika på varje chassi..

Chrome loggan ditsatt.. större delen av launchern med ..

Launchern..

Kommer mer ..

Permalänk
Medlem

mycket nice... att du får allt att se så proffsigt ut..

Visa signatur

<3

Permalänk
Hedersmedlem

4 burkar, vilket spel lirar dom?

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Men får du något för det?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kanke får en kram av tjejjerna .. man är väl kille och vad gör man inte för att få tjejjer att le

Permalänk
Medlem

Svettig deadline.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F Gaming | Ryzen 9 3900X | 64 GB Corsair Vengeance RGB PRO | MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 3X OC 8GB | Corsair Graphite 760T

Permalänk

Ah en T-Shirt från dem har jag sen Dreamhack

GoTall: kan du gravera mitt me? så får du en kram av mig ^^

Nee men keep up the good work! ser ruskigt bra ut!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

det där var grym gravering, jäklit snyggt må jag säga, stadig på handen som fan hehe ja vad gör man inte för tjejerna, kram party blir de väll

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
... kram party blir de väll

Har han tur blir det väl korv partaj och hela rasket

Snygga graveringar måste jag säga. Men varför köper dom ett ställe i solna?

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Coolt!
Grattis

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt. VIA loggan blev väldigt bra!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Dom blir nog hungriga efter allt kramandes, då kan man ta en sväng runt i solna leta upp ett korvstånd.

Snyggt föresten!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

har sagt det förut och säger det igen.. GoTaLL, du och Wolverine är inte friska... eller ens männskliga för den delen sjukt snyggt som vanligt (om inte bättre, vialoggan och rocketlaunchern var otroligt snygga), mucho kudos!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det är absurt sjukt sjukast vad du är elajt med dremel.. Grymt snyggt!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Riktigt skarpa kanter, på t.ex VIA-märket. Blir sugen av att börja gravera på svart när jag ser hur fint det blir när du gör

Vad använder du för stift?
Har för mig att ett cylinderformat keramikstift snabbt blev min favorit när jag graverade på plåt första gången.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macan
mycket nice... att du får allt att se så proffsigt ut..

De e klart, han e ju proffs

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Oki liten update..

helhetsbild på den ena sidan ..

skall ha denna på nedre kanten på samma sida som vapnet..

enbart texten skall vara med ..

så..

klar..

tidspresssen börjar ta ut sin rätt .. 24/7 graverande och sågande .. och tanken "det får inte bli fel" snurrar i huvudet ;)..

ok 4st chassin och alla ska ha ett fönster .. vad jag har laggt märke till är att nästan alla chassin man köper med fönster så är fönstrena så stora att hdd racken i dem och tvärliggande stag på chassit brukar synas och jag vill enbart att moderkorts delen syns så var bara sätta igång..

maskerat..

måste göra ett hål så jag får igenom sticksågen..

efter lite lek med avbitaren..

nu skall det göras ett "custom" fönster.. så man tar vad man har ..

en pidelstal och ett loch till en kakburk om nån undrar vad jag använde som mall..

kommer mer..

Permalänk
Medlem

Otroligt bra, som vanligt. Man skulle nästan börja gravera bara för att bli känd sådär och få göra häftiga jobb, till en början gratis.

Brukar inte du få betalt, t.ex. när du åkte till Dreamhack?

Permalänk
Medlem

Otroligt fina gravryrer, men nu har det gått 9,5 timmar, update

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Oki update..

oki utsågat ..

niiiice

3 till...

se där... Kloner..

ok plexi fönster .. 2mm plexi .. skall skäras till i rätt storlekar..

kommer mer...

Permalänk

blir nog snyggt, som vanligt
tänk om man va lika stadig på handen som du är..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

Nice med deadline (För oss andra som följer tråden). Den hade ju inte behövt vara riktigt så extrem men endå.

Mycket fint jobb. Man ser att du fått en hel del träning från när du började. Nu ser allting asbra ut.

Hoppas det kommer en till update idag.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra jobb

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Väldigt fint och mycket inspirerande!

Har nyligen(läs igår) börjat gravera själv och märkte att det var väldigt svårt att få precisa linjer(med en CoTech med ledad arm på 3mm plexiglas). Kändes som om att själva stiftet inte satt fast till 100% utan att det finns en viss felmarginal. När man håller fast det i en lutande/sne ställning är det helt ok men om man håller det rakt ovanifrån så sviktar det lite om det kommer åt ojämnheter. Det kanske man får leva med när man väljer en kopia framför the real thing men har du några tips när det gäller extrema detaljer?

Btw, tjejerna som INTE får rocket-chassit kommer nog glo snett på den lycklige

Visa signatur

Med vänlig hälsning, Kundstörd.

Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut. Alla kanter är knivskarpa.

Skitsnyggt jobbat!

Permalänk
Korsordsguru

Måste också säga att jag är imponerad av hur snygg VIA-loggan blev.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt najs..e brudarna snygga eller??

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk

snyggt.. trodde först du skulle bygga ett stort chassi .. men det var ju inte tanken

snyggt förövrigt.. fina loggor

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hmm.. slog mig bara att om dom nu ska ha loggor å sånt graverade borde det väl finnas nån gravyrmaskin lr cnc-maskin som borde kunna göra jobbet..
Fast ger ju rätt så bra publicitet detta åxå.. Bara en tanke..

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack