är det SCAM på g? eller är det ett seriöst företag? www.netmania.se -> förskottsbet.

Permalänk
Netmania.se

Precis Deeds. Det är inte lätt att hålla med så stort lager och hålla sig flytande. För privat kunden så är väll den ökande konkurrensen fördelaktig eller ni vill ha stora monopol? Postförskott är en stor kostnad.
Men jag kommer att erbjuda faktura och betalning via kort. Kortbetalning är mer "rättvis" men inte helt gratis. I detta fall även om jag inte har varan i mitt egna lager dock kan jag erhålla den från min leverantör. Ska jag då inte erbjuda den åt kunden om jag nu kan. Inte många som köper upp massa elektronik av äldre modell för att sälja. Elektronik är färskvara.

hmm def_dog vad menar du med Peter, Peder? Lite tråkigt att diskussionen ska läggas på en sådan nivå med påhopp.

Garanti ärende det är bara att lämna in jag har minst ett års garanti.
Precis Deeds. Det är inte lätt att hålla med så stort lager och hålla sig flytande. För privat kunden så är väll den ökande konkurrensen fördelaktig eller ni vill ha stora monopol? Postförskott är en stor kostnad.
Men jag kommer att erbjuda faktura och betalning via kort. Kortbetalning är mer "rättvis" men inte helt gratis. I detta fall även om jag inte har varan i mitt egna lager dock kan jag erhålla den från min leverantör. Ska jag då inte erbjuda den åt kunden om jag nu kan. Inte många som köper upp massa elektronik av äldre modell för att sälja. Elektronik är färskvara.

hmm def_dog vad menar du med Peter, Peder? Lite tråkigt att diskussionen ska läggas på en sådan nivå med påhopp.

Garanti ärende det är bara att lämna in jag har minst ett års garanti. http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

MVH
Peder

Visa signatur

My 2 cents

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Jasså, din bästa kompis som du ger beröm åt nu?

Skulle vilja se den dagen han skall hantera ett garantiärende hur det går tillväga..

Att det endast förekommer förskottsbetalning ger ju lite fel signaler men är förståeligt då detta är en privatperson som troligtvis kränger allt ur den vita skåpbilen runt hörnet (skämt)

Men det där med namnen, Peter eller Peder känns ju lite weird...

Fast jag diggar särskrivningen som fan. Högskola och dyslektiker?

Hit me!

Låg nivå på ditt inlägg..

Mitt namn är Tobias Nilwert och jag bor i Karlstad och driver Dajton.com Jag har aldrig, och kommer troligtvis aldrig, träffat denna Peder. Jag har heller inget syfte att "hjälpa" netmania då mitt företag säljer samma typ av produkter. Dock så har jag rätt att framföra en åsikt utan att bli anklagad för att "känna" han.

Om Peder är dyslektiker eller inte har inte du ett skit med att göra. Man skämtar ej om ett sjukdomstillstånd som du gör.
Är man mindre värd om man särskriver eller är dyslektiker ?
Kan man inte särskriva om man går på högskola ?

Skärp dig !

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt ett ord om att han är värd mindre som människa, det är trots allt internationella kvinnodagen idag. Aja skärpning nu.. men det var skoj ändå.

Vill veta hur kommer det sig att han börja skriva på sweclockers för att ge ett gott intryck av företaget, var det någon som tipsade? Sen om nu marcus_amd får sin xbox så lär ju det se bra ut men vad säger att det är en säkerhet för att det verkligen är ärligt gällande detta företag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Jag har inte sagt ett ord om att han är värd mindre som människa, det är trots allt internationella kvinnodagen idag. Aja skärpning nu.. men det var skoj ändå.

Vill veta hur kommer det sig att han börja skriva på sweclockers för att ge ett gott intryck av företaget, var det någon som tipsade? Sen om nu marcus_amd får sin xbox så lär ju det se bra ut men vad säger att det är en säkerhet för att det verkligen är ärligt gällande detta företag?

Snälla förklara vad som var så "skoj" ändå i ditt förra inlägg?

Tycker att Peder har försvarat sig väldigt bra här och skulle inte tveka av att handla av honom.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Jag har inte sagt ett ord om att han är värd mindre som människa, det är trots allt internationella kvinnodagen idag. Aja skärpning nu.. men det var skoj ändå.

Vill veta hur kommer det sig att han börja skriva på sweclockers för att ge ett gott intryck av företaget, var det någon som tipsade? Sen om nu marcus_amd får sin xbox så lär ju det se bra ut men vad säger att det är en säkerhet för att det verkligen är ärligt gällande detta företag?

Han ser ju vilka sidor det är som länkar till honom. Iallafall ifall flera kommer därifrån och besöker hans sida.
Sen var det ju en enkel match att läsa igenom forumet för att se vilken tråd det gällde.

Du verkar ju mer än sjukligt paranoid.

Bara så du vet så känner inte jag heller Peder...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Netmania.se

Def_Dog lite tråkigt att du började med påhopp, men jag bryr mig inte. Även om det inte har med saken att göra så har jag inte dyslexi utan det var en miss av mig bara. Jag hittade hit för jag såg som jag nämnde tidigare att jag hade fått många besök från denna sida. Jag ser från vilken sida som länka till min. Det var därför jag hittade in hit direkt. Sen är jag den som talar för mig själv. Ser jag att någon pratar om mig och något är oklart så förklarar jag hur det ligger till.

De andra herrarna här som gav sina åsikter i saken känner jag inte. Folk kan faktiskt ha olika åsikter. Alla är inte alltid negativa.

Fast man kan alltid vrida och vända på allt. Kommer alltid att finnas folk som tror på konspirations teorier... Jag hoppas bara att jag inger trygghet och att mina kunder känner sig trygga. Det är min målsättning.

Ni alla är mer än välkomna.

MVH
Peder

Visa signatur

My 2 cents

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TitoN
Def_Dog lite tråkigt att du började med påhopp, men jag bryr mig inte. Även om det inte har med saken att göra så har jag inte dyslexi utan det var en miss av mig bara. Jag hittade hit för jag såg som jag nämnde tidigare att jag hade fått många besök från denna sida. Jag ser från vilken sida som länka till min. Det var därför jag hittade in hit direkt. Sen är jag den som talar för mig själv. Ser jag att någon pratar om mig och något är oklart så förklarar jag hur det ligger till.

De andra herrarna här som gav sina åsikter i saken känner jag inte. Folk kan faktiskt ha olika åsikter. Alla är inte alltid negativa.

Fast man kan alltid vrida och vända på allt. Kommer alltid att finnas folk som tror på konspirations teorier... Jag hoppas bara att jag inger trygghet och att mina kunder känner sig trygga. Det är min målsättning.

Ni alla är mer än välkomna.

MVH
Peder

Då hänger jag med. Inte menat att vara elak på något sätt så du vet det. Jag är för övrigt inte alls paranoid för fem öre.

Lycka till både Titon samt marcus_amd.

Permalänk

Updatering: fick ett samtal i torsdags av titon/peder där han förklarade att leverantören skickat en svart xbox i stället för crystal. Han bad verkligen om ursäkt och erbjöd mig pengarna tillbaka eller en svart xbox. Jag tog pengarna tillbaka och han förde över dom 10 minuter efter samtalet. Verkar vara väldigt seriöst i alla fall. inte en krona gick jag misste om. Dock Synd att inte leverantören skickade honom rätt xbox :(. Men så kan det vara i alla fall. Netmania verkar vara ett seriöst företag som jag hoppas det går bra för!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
Updatering: fick ett samtal i torsdags av titon/peder där han förklarade att leverantören skickat en svart xbox i stället för crystal. Han bad verkligen om ursäkt och erbjöd mig pengarna tillbaka eller en svart xbox. Jag tog pengarna tillbaka och han förde över dom 10 minuter efter samtalet. Verkar vara väldigt seriöst i alla fall. inte en krona gick jag misste om. Dock Synd att inte leverantören skickade honom rätt xbox :(. Men så kan det vara i alla fall. Netmania verkar vara ett seriöst företag som jag hoppas det går bra för!

marcus_amd : http://cgi.ebay.de/XBOX-Konsole-Neu-Crystal-Limited-Edition-N...

Permalänk
Avstängd

Man måste ta lite risker ibland.

Scam är det nog inte om det är någorlunda samma pris som andra har, men priser som blew hade borde man fatta direkt.
För bra för att vara sant? gissa hur det ligger till när det finns massor av "nördar" som sprider rykterna jävligt snabbt.

T ex. har man extremt lågt pris så får man extremt många offer att blåsa, normalt pris så tar det tid innan det sprids och väldigt få offer att blåsa.

Klura ut resten, jag har aldrig blivit blåst förutom på tradera.. nja blåst blev jag nog inte då jag bara inte "läste mellan raderna"

EDIT: mina fingrar ser inte skilnaden på skam och scam

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Netmania.se

Hej Grabbar,

Ja som ni har hört så fick Marcus inte sin Crystal. Det var leverantören som missat. Så länge mänskliga faktorn finns så kan alla göra fel. Det som är det viktiga är hur det löses. Dock löste vi det och han fick pengarna tillbaka. Tycker det är mest tråkigt att vi inte fick fram den till Marcus. Men hoppas inte ni blir avskräckta utan att ni känner er trygga att handla av oss.
Hoppas du får tag på en Crystal Marcus det går nog att få tag på en begagnad där ute.

MVH
Peder

Visa signatur

My 2 cents

Permalänk
Medlem

Den här produkten kommer att finnas i vårt lager den 2006-05-31.
Antal i Lager: 0

Om nintendo revolution, har du nån info som inte jag har?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

"Ni som beställer måste vara 18 år eller äldre. Om Ni är yngre så be någon som är 18 år eller äldre att göra beställningen. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Beställning som är gjord i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt använt sig utav falska uppgifter som medför att Tornbergs Internet Handel tar skada ekonomiskt kommer att polisanmälas."

Hmm undrar lite vad det där Tornbers Internet Handel är?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
"Ni som beställer måste vara 18 år eller äldre. Om Ni är yngre så be någon som är 18 år eller äldre att göra beställningen. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Beställning som är gjord i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt använt sig utav falska uppgifter som medför att Tornbergs Internet Handel tar skada ekonomiskt kommer att polisanmälas."

Hmm undrar lite vad det där Tornbers Internet Handel är?

Det är företaget? Ett företag behöver ju inte precis heta exakt vad deras websida heter..

Eller tycker du att datorbutiken.com ska döpa om sig till "shoppingsajternasvenskaab.se"?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det är företaget? Ett företag behöver ju inte precis heta exakt vad deras websida heter..

Eller tycker du att datorbutiken.com ska döpa om sig till "shoppingsajternasvenskaab.se"?

HAHAHA!!!! Den va helt klockren!!!

----------------------------------------------------
Transportskador
Utan oskäligt uppehåll ska kunden efter det att kunden märkt fel eller brist ska anmärkningar mot posten framställas. Vid synlig minskning eller skada på gods skall anmärkning framställas (till chauffören) omedelbart vid godsets mottagande och annars inom 3 dagar efter mottagandet.
------------------------------------------------------

Titon(Peder) om du fortfarande läser här. Försök att använda ett språk som inte komplicerar till det för kunden. Rätta även stavfel o dyligt för att få en sida med ett mer seriöst intryck.

Visa signatur

Även vackra fåglar skiter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bottle
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52878...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57015...
Är det något jag har missat men har du 2 företag?

minnie.se kanske fick dåligt rykte så ingen vågade handla där?

Permalänk
Medlem

Intressant iakttagelse.

Ska bli intressant att höra vad som sägs om det. Dock kan det ju bara vara ett sammanträffande. Minnie.se snubben hette ju tydligen Patrik nåt enligt en tråd här, men ändå så användes just "Peder Thornberg" här på forumet.

Ska säga dock att jag är bara positiv till att nya företag/butiker startar verksamhet, mer spelare på marknaden är bara positivt för oss kunder. Dock gäller det ju, förstås, att det är seriösa personer som står bakom dem. Får hoppas att det är det här.

Permalänk
Netmania.se

Hej på er!

Ser att det har kommit lite fler skrivelser här.
Vill reda ut lite här nu. Vi är inte samma företag. Minnie.se ägs av Patrik och jag har netmania.se

Beträffande namnet på företaget (Tornbergs Internet Handel) och sidan. Det är som nämnt tidigare här. Ett företag kan ha många olika varumärken. NetMania.se är ett varumärke som jag har som ingår i Tornbergs Internet Handel.

Har ni fler frågor hör gärna av er så ska jag hjälpa till så gott jag kan. Vill att mina kunder ska känna sig trygga och att de känner att när man kommer till mig så ska de få den bästa servicen och känna att de blir väl omhändertagna.

MVH
Peder

Visa signatur

My 2 cents