Permalänk

Asus A6JA värme?

Asus A6JA blir väldigt varm. huvudsakligen utstöts värmen från hårddisken och ramminnena vilket kan vara förståeligt men hur varm är det meningen att den ska få bli?

Bara undrar om det är normalt att den blir så varm eller om det är något som inte står rätt till ? om kanske fläkten inte jobbar som den ska ? någon som vet något om det eller om det finns nåt sätt att testa ifall fläkten gör det den ska?

Permalänk
Medlem

Hur varm blir den? Har du några temperaturer att redovisa?

Permalänk
Medlem

Min A6JA Q028P blir som max 75 grader nu i detta sommarvädret och i ett någorlunda kylt rum 73 grader men det är efter ett par timmars spelande och HDD blir som högst 56 grader, tycker själv att det låter lite för mycket men hört andra som har samma temp så antar att det ska vara lungt. Vad har du för temp på din? Skulle varit trevligt att få höra det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har liknande temperaturer jag med. Misstänker att grafikkortet värmer upp hårddisken lite. Tveksamt att man kan byta ut hårddisken till en 7200rpm (såvida det inte är fujitsu som gör ovanligt varma hårddiskar).

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Har tyvärr inga exakta temperaturer att redovisa eftersom jag inte har nått bra program att testa det med. Men asså den blir nog inte mycket mer än 50-60 inte vad det känns som iaf har ni något bra program att rekommendera gärna freeware eller liknande så vill jag gärna testa det.

Permalänk
Medlem

Keitaro_swe: Jag använder mig av Mobilemeter så testa det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

när ja spelar ligger min cpu på ca 70C (då fläkten drar ågång på max då) och hhdn på 56C.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats få upp min hd till 61C, dock så är det bara i extrema fall, tex en defragmentering som kör hela natten. Den håller annars sig vid 56C i normalt användande. Cpu:n kan man få ner värmen ordentligt på med undervoltning, min håller sig på 66C i spel och fläkten kör inte igång heller.

Permalänk
Medlem

4r0: Vilken spänning har du lyckats få ner din Core Duo på?

Permalänk
Medlem

0.975V vid 10x multipliern som varit stabil i prime(2 instanser) i ca 12 timmar.

Permalänk
Medlem

Tjuvläste PC FÖR ALLA lite för nån dag sen. A6JA fick en tre av tio i betyg för att den var hälften så snabb som de övriga datorerna i videokonvertering.
I övrigt tyckte han (Granlund självklart ) att kvalitétskänslan var bra och att skärmen var suverän. Bara jag som misstänker att de andra datorerna hade två stycken minnesstickor och därmed kunde utnyttja dual channel?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

har kollat upp temperaturerna nu och det var inte så högt som jag trodde, hddn ligger på 52 när jag har WoW igång och cpu ligger o växlar mellan 62 o 65 grader. tack för infon ändå

Permalänk
Medlem

Keitaro_swe: Låter ganska svalt och gott ändå, hur länge har du testat att ha spelet igång?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har för mig att 2,5" hårddiskar tål mer värme än 3,5". 3,5" riskerar att krasha om dom ligger över 50 grader under längre tid.
Hur varm får en 2,5" bli utan att det är risk för krash?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nussse: Dom verkar tåla en hel del men om dom blir långvariga är ju en annan fråga, min dator har alldrig hängt sig eller liknande och HDD har nu nästan varit uppe i ca 60 grader, verkar bara bli värre och värre med tanke på att sommaren börjar närma sig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB