Permalänk

Asus A6JA värme?

Asus A6JA blir väldigt varm. huvudsakligen utstöts värmen från hårddisken och ramminnena vilket kan vara förståeligt men hur varm är det meningen att den ska få bli?

Bara undrar om det är normalt att den blir så varm eller om det är något som inte står rätt till ? om kanske fläkten inte jobbar som den ska ? någon som vet något om det eller om det finns nåt sätt att testa ifall fläkten gör det den ska?

Permalänk
Medlem

Hur varm blir den? Har du några temperaturer att redovisa?

Permalänk
Medlem

Min A6JA Q028P blir som max 75 grader nu i detta sommarvädret och i ett någorlunda kylt rum 73 grader men det är efter ett par timmars spelande och HDD blir som högst 56 grader, tycker själv att det låter lite för mycket men hört andra som har samma temp så antar att det ska vara lungt. Vad har du för temp på din? Skulle varit trevligt att få höra det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Har liknande temperaturer jag med. Misstänker att grafikkortet värmer upp hårddisken lite. Tveksamt att man kan byta ut hårddisken till en 7200rpm (såvida det inte är fujitsu som gör ovanligt varma hårddiskar).

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Har tyvärr inga exakta temperaturer att redovisa eftersom jag inte har nått bra program att testa det med. Men asså den blir nog inte mycket mer än 50-60 inte vad det känns som iaf har ni något bra program att rekommendera gärna freeware eller liknande så vill jag gärna testa det.

Permalänk
Medlem

Keitaro_swe: Jag använder mig av Mobilemeter så testa det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

när ja spelar ligger min cpu på ca 70C (då fläkten drar ågång på max då) och hhdn på 56C.

Visa signatur