ÖÄ nostalgi läsning?

Permalänk

ÖÄ nostalgi läsning?

Tänkte bara om det finns någon chans att få glo på ÖÄ som ett låst forum, ungefär som nyhetskommentarer fast man kan ju anturligtvis inte skriva inlägg. Vet inte om dett har varit uppe tidigare, men tyckte det vore kul att läsa lite om den gammla go'a tiden :rolleyes:, eller är det forumet helt borta från eran databas?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Varför låstes ÖÄ?

Permalänk
Medlem

För att det var ej datorrelaterat och människor reggade sej enbart för ÖÄ

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smocko
Varför låstes ÖÄ?

För att trådarna var roliga och intressanta människor skrev där. Detta strider mot Sweclockers grundidé och därför var ÖÄ tvunget att tas bort.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
För att trådarna var roliga och intressanta människor skrev där. Detta strider mot Sweclockers grundidé och därför var ÖÄ tvunget att tas bort.

Ok. Tycker att det verkar ha varit enkul del av forumet.

Permalänk
Medlem

ÖÄ var liksom sweclockers stolthet och kaxighet, typ som ett par perfekta bröst eller en 2 meter lång penis.
Tycker det var _väldigt_ synd att det försvann. Det fanns så sjukt sköna trådar där som inga andra ÖÄ-forum har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
ÖÄ var liksom sweclockers stolthet och kaxighet, typ som ett par perfekta bröst eller en 2 meter lång penis.
Tycker det var _väldigt_ synd att det försvann. Det fanns så sjukt sköna trådar där som inga andra ÖÄ-forum har.

Synd att man inte var med på den tiden, Hela den tiden jag varit medlem här på SweClockers så har man hört detta tjat om ÖÄ-himlen.

Så jag håller med, vore kul att se de gamla trådarna!

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Jag har ett gäng ÖÄ-trådar sparade. Håller även med om att ÖÄ skulle kunna öppnas i read-only läge, många trådar verkar ju trots allt finnas kvar.

http://rapidshare.de/files/23640864/swec-oa-bjr.zip.html
http://rapidshare.de/files/23639744/swec-oa-hl-bjr.zip.html

Permalänk
Geeks
Grundare
Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för länken.. hoppas att du sover gott om nätterna när du retas sådär!

Förstår dock varför det stängdes ner men håller ändå med om att man kunde öppna upp ÖÄ i read-only-läge.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Betyder det här att ÖÄ forumet finns kvar, men att bara moderatorer kommer åt det ??

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Betyder det här att ÖÄ forumet finns kvar, men att bara moderatorer kommer åt det ??

Moderatorerna har det säkert som ett internt fylle foum!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Håller med, read-only borde vi väll ändå få unnas med?

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Medlem

Tycker halt klart ÖÄ borde aktiveras igen, och då fullt ut, ej bara 'read only'. Fick aldrig någon vettig anledning eller klarhet till varför ÖÄ togs bort, då det oftast då som nu finns ett ÖÄ på de flesta forum på nätet.. Var det verkligen så att en del registrerade sig enbart för ÖÄ? Låter lite konstigt tycker jag..

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk

En grejj man skulle ha kanske, är att man måste vara reggad kanske 2 veckor eller nått innan man kan komma åt ÖÄ som som nyreggad. För då skulle ju typ 60% av alla "bara-regga-för-ÖÄ" medlemmar dra/bli inaktiv.

Altså alla andra feedback trådar här har fått en kommentar från en moderator, men denna har bara fått en retsam kommentar från Edin

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Det finns ett ÖÄ-forum med en massa gamla sweccare.
Först fanns apansons forum eller ffa men de la ner men det kom ett nytt med lite trevligt folk.
http://www.frm.nu

Men det fanns ena roliga trådar i ÖÄ man skulle vilja se.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Tycker halt klart ÖÄ borde aktiveras igen, och då fullt ut, ej bara 'read only'. Fick aldrig någon vettig anledning eller klarhet till varför ÖÄ togs bort, då det oftast då som nu finns ett ÖÄ på de flesta forum på nätet.. Var det verkligen så att en del registrerade sig enbart för ÖÄ? Låter lite konstigt tycker jag..

för att det tog upp all tid att moderera. samt att det var 90% idioter som skrev. samt vad har det med datorer att göra?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
för att det tog upp all tid att moderera. samt att det var 90% idioter som skrev. samt vad har det med datorer att göra?

Jupp, det första du skrev om att det tog upp all tid att moderera kan jag förstå. Kommer ihåg att det var en fruktansvärt stor aktivitet i ÖÄ, samt också att det även blev en del sviniga trådar.. Kul ändå som en plats att mellanlanda på då och då medans man kollade runt och var aktiv i de seriösa datorrelaterade trådarna. Grunden har ju alltid varit trådar som har med datorer att göra, och det är ju givetvis det viktigaste på SweC

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sprites
Jupp, det första du skrev om att det tog upp all tid att moderera kan jag förstå. Kommer ihåg att det var en fruktansvärt stor aktivitet i ÖÄ, samt också att det även blev en del sviniga trådar.. Kul ändå som en plats att mellanlanda på då och då medans man kollade runt och var aktiv i de seriösa datorrelaterade trådarna. Grunden har ju alltid varit trådar som har med datorer att göra, och det är ju givetvis det viktigaste på SweC

När ÖÄ fanns så var det tyvärr tvärt om för de flesta besökarna =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Det finns ett ÖÄ-forum med en massa gamla sweccare.
Först fanns apansons forum eller ffa men de la ner men det kom ett nytt med lite trevligt folk.
http://www.frm.nu

Men det fanns ena roliga trådar i ÖÄ man skulle vilja se.

de e bra, ungefär som övrigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

ni hittar lite på min server http://80.244.75.190/swec/

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
ni hittar lite på min server http://80.244.75.190/swec/

nere?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
nere?

den ska funka nu

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
ni hittar lite på min server http://80.244.75.190/swec/

Reklam i en tråd där:

:D:D

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Altså alla andra feedback trådar här har fått en kommentar från en moderator, men denna har bara fått en retsam kommentar från Edin

Håller med, det är underligt att ingen kan uttala sig. Däremot tycker jag inte att det är speciellt lustigt, utan blir bara uppgiven av det. Moderaterna svarar tydligen bara på sådant som passar dem och glömmer att det är vi vanliga simpla medlemmar som gör Sweclockers.

Dålig stil tycker jag. Skärp till er och ge en vettig kommentar (om ni sedan visar oss några ÖÄ trådar eller inte är en annan historia)

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Med all sannolikhet hotade annonsörerna att dra sig ur swec ifall öä inte stängdes ner då den inte verkade allt för seriös.

It`s all about the money!

Permalänk
Geeks
Grundare

Vi kommer att ta ett nytt beslut om ett liknande forum som ÖÄ iom att sajten hela tiden utvecklas. När det gäller annonsörer så har de förstås inget med det hela att göra, utan vi ville inte ha ett sådant innehåll på SweClockers. Om ingen märkt det så kör vi heller inte "konstiga" annosner eller pokerannonser, även om de hade gett så mycket mer pengar.

Vi återkommer med ett beslut, den som väntar för se. Nu låser vi denna diskussion och jag åker på semester i en månad. Ha det bra!

Mvh,
Edin

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com