Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Saknar ämnet bildbehandling

Permalänk
Medlem

Saknar ämnet bildbehandling

Hej
Jag är rätt ny här, så jag kan ha missat något, men jag tycker att bildbehandling, som ju inte alls behöver ha något med webben att göra, platsar lite halvdåligt i Programmering, formgivning och digitalt skapande.

Det finns nog en hel del att diskutera om olika bildbehandlingsprogram, hur man ska göra det eller detta bäst i just det ena eller det andra programmet o s v.

Det finns ju faktiskt mycket mer än Photoshop.. och frågorna kommer nog om man hittar någonstans att ställa dom.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Saknar ämnet bildbehandling

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmhson
Hej
Jag är rätt ny här, så jag kan ha missat något, men jag tycker att bildbehandling, som ju inte alls behöver ha något med webben att göra, platsar lite halvdåligt i Programmering, formgivning och digitalt skapande.

Det finns nog en hel del att diskutera om olika bildbehandlingsprogram, hur man ska göra det eller detta bäst i just det ena eller det andra programmet o s v.

Det finns ju faktiskt mycket mer än Photoshop.. och frågorna kommer nog om man hittar någonstans att ställa dom.

Hej!

Varför tycker du inte att de frågorna passar i Programmering, formgivning och digitalt skapande? Jag har lagt till bildbehandling i beskrivningen av det forumet för att göra det hela tydligare.

Permalänk

Innefattar det forumet även fotografering?

Permalänk
Medlem

Hej GAPa

Jag tycker att dom försvinner bland allt annat. När jag tittar på frågorna där får jag verkligen leta för att eventuellt hitta någon sån fråga bland allt det andra. Alla är ju inte så bra på att skriva vettiga rubriker heller...

Jag tittar på forumet mest för att kanske lära mig något nytt själv eller för att hjälpa andra.

Mysterium´s fråga om fotografering är ju också en variant. Kanske kan man baka ihop fotografering och bildbehandling under en ny rubrik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmhson
Kanske kan man baka ihop fotografering och bildbehandling under en ny rubrik?

Det låter som ett mycket bra förslag. Eller kanske kan man ha programmering och webbdesign som ett forum och grafisk formgivning, bildbehandling, fotografering med mera som ett annat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Innefattar det forumet även fotografering?

Sådana frågor passar där, ja.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bmhson
Hej GAPa

Jag tycker att dom försvinner bland allt annat. När jag tittar på frågorna där får jag verkligen leta för att eventuellt hitta någon sån fråga bland allt det andra. Alla är ju inte så bra på att skriva vettiga rubriker heller...

Jag tittar på forumet mest för att kanske lära mig något nytt själv eller för att hjälpa andra.

Mysterium´s fråga om fotografering är ju också en variant. Kanske kan man baka ihop fotografering och bildbehandling under en ny rubrik?

I dagsläget känns en sådan uppdelning inte aktuell, eftersom det forumet efter vad vi har förstått fungerar mycket bra. Det känns som om det hålls många bra diskussioner där och att de som håller till där i allmänhet trivs. Delar man upp i alltför många forum, riskerar man att det ser ut som om aktiviteten är extremt låg. Då kan folk som vill starta en tråd tro att de inte kommer att få svar, vilket betyder att de låter bli att starta tråden. På det sättet kommer man lätt in i en ond cirkel.

Vi kommer dock att diskutera detta internt för att utreda vad man kan göra för att underlätta för frågor om bildbehandling.

Tack för dina synpunkter!