Permalänk
Medlem

Byta stacker mot vad?

Hej! Börjar bli less på min stacker nu... älskar chassit, men jag flyttar datorn en hel del å den är i tyngsta laget för det faktiskt

Tänkte höra om det är nån som har nått förslag? kraven är ju att det ska vara hyfsat stort, runt 55 cm högt iaf, lätt och tyst! jag behöver inte så många hdd platser å så, räcker med 5 st + 5.25" enhetsplatser då.... Funderade lite på å få tag i ett shark, men tror dom är lite halvhögljudda lr? nå bra förslag? sugen som fan på ett lian-li, men känner inte för att lägga ut de pengarna nu...

Permalänk
Medlem

börja styrketräna istället jag har nyligen sålt mitt stacker och köpt ett lian li som är ännu större enbart så jag kan trycka in lite fler diskar....

Visa signatur

Lian Li PC76, Asus P5E WS Pro, Intel Core 2 Duo E8400 4005 MHz , 2 GB Kingston HyperX DDR2 PC9600/1200 MHz , 9.38 TiB, Asus ATI Radeon X1600 Pro 512Mb

Permalänk
Medlem

Kanske ett Antec P180 skulle passa dina behov? Jag har precis köpt ett och är super nöjd med det

Permalänk
Medlem

ok, jo jag kollade lite på det när jag köpte stackern... Men det spelar ingen roll nu, har bestämt mig för att bygga ett istället

Permalänk

Säger som SpaarkX, Antec P180 är det som gäller fast det bestämmer du ju själv men jag har oxo ett sånt och är grymt nöjd med det (nackdel = vikten, väger ca 16kg utan innehåll) men det är grymt bra (hade ett TT Shark innan)

Kostar 1300-1400 inkl frakt på Datorbutiken.com

Permalänk

jag har också en stacker, tycker den är tung men jag har slutat bry mig om vikten nu, men jag har fått upp ögonen för detta
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2089&session=a5529b...

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

P180 låter som det rätta valet för dig. Det är något nättare än ett stacker, det har bra kylning, rymmer 6 hårddiskar, men det väger nog lika mycket ändå. Det är inget chassi man vill bära runt på allt för ofta.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.