Permalänk
Medlem

Laggigt? Varför....

Tja!

Jag har lite problem här med min dator....det laggar spm satan när jag spelar t.ex. Oblivion och liknande, har provat lägsta grafiknivån också>640x480..

jag har Amd athlon 64 3200mhz 2gig pc3200 (samsung) Geforce 6600 512mb och en 120 gigs hårdisk...också samsung.

grejerna är ganska nya och jag hade bättre flyt med min gamla dator som va en amd sempron 2800 mhz 1gig ram (3200) Ati Radeon 9600XT...

PS. jag har senaste drivisarna..dock från tillverkarnas hemsida (original)

Permalänk

menar du en 3200+ amd?

eller menar du en som är överklockad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
menar du en 3200+ amd?

eller menar du en som är överklockad?

Jag menar 3200+ amd

Permalänk
Medlem

Kolla så du har senaste DirectX och ifall/när du har det, inaktivera direct draw som brukar kunna orsaka såna problem. Inställningen hittar du under Start/Kör/dxdiag
tryck på ja för att komma in i inställningarna
gå in på fliken bildskärm och tryck på knappen inaktivera där det står Direct Draw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vocah
Kolla så du har senaste DirectX och ifall/när du har det, inaktivera direct draw som brukar kunna orsaka såna problem. Inställningen hittar du under Start/Kör/dxdiag
tryck på ja för att komma in i inställningarna
gå in på fliken bildskärm och tryck på knappen inaktivera där det står Direct Draw

Stänger jag av direct draw stängs ju 3d accelerationen också av.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PerraMadmaX
Stänger jag av direct draw stängs ju 3d accelerationen också av.....

Det jag tänkte var mer att kolla ifall problemen slutade när du tog bort dessa, när du tar bort dom så kommer fortfarande spelet att funka, dock kommer du få en minskning i prestanda men som felsökningsåtgärd så är det liksom inte något problem.

Ifall laggningen slutar när du inaktiverat dessa så är det antagligen directx som inte funkar ordentligt, du kan då använda http://www.tinyurl.se/e8d5ca och sen installera om det för att se ifall det funkar bättre.

Permalänk
Medlem

Har du de nyaste Divrutinerna till Grafikkortet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vocah
Det jag tänkte var mer att kolla ifall problemen slutade när du tog bort dessa, när du tar bort dom så kommer fortfarande spelet att funka, dock kommer du få en minskning i prestanda men som felsökningsåtgärd så är det liksom inte något problem.

Ifall laggningen slutar när du inaktiverat dessa så är det antagligen directx som inte funkar ordentligt, du kan då använda http://www.tinyurl.se/e8d5ca och sen installera om det för att se ifall det funkar bättre.

Jag provade att inaktivera direct draw....men ingen spel ville starta då...sedan aktiverade jag den igen då funkade alla spel...men fortf laggigt och ja jag har senaste drivisarna till graffe kortet