Playstation 3 försenad i Europa

Permalänk
Melding Plague

Playstation 3 försenad i Europa

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ner med högpris-konsoller!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd

Okej jag är ett playstation fan, men förfan nu blir det inget ps3 för mig, nu köper jag nintendo istället.

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

det var ju synd var lite sugen. det blir en dator uppgradering eller nintendo WIII

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Bra. Det ger mig lite mer tid till att spara ihop till den.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem

ordet "GRÅ" kommer jag att tänka på

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Till och börja med tycker jag denna konsol kostar alldeles för mycket. För dessa pengar kan man köpa en ganska schysst dator.

Jag undrar hur affärer så som Game ska göra. De har ju gått in hårt om de här med förhandsbokning. 300 kr skulle de kosta i deposition. De sa bland annat att om man ville ha konsolen i år måste man inprincip beställa nu med tanke på de låga antalet konsoler som kommer till just Sverige.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte... vad har konsollmarknaden emot europa och mellansektionen?
Varför ska vi alltid vara sist med allting, om det ens kommer hit d.v.s. Speciellt när nötterna jobbar allt hårdareför att låsa fast regionerna ännu mer. Nu får de banne mig ta och skärpa sig... Jag kanske, kanske hade köpt en ps3 när priset droppat lite, men nu kan de ju ta och glömma det. Ska de konstant vara pundhuven och låta PAL-delen av världen komma sist så kan de behålla sin övervärderade skräpkonsoll i de andra delarna av världen, hit behöver de sablar inte skicka den.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag fattar inte... vad har konsollmarknaden emot europa och mellansektionen?
Varför ska vi alltid vara sist med allting, om det ens kommer hit d.v.s. Speciellt när nötterna jobbar allt hårdareför att låsa fast regionerna ännu mer. Nu får de banne mig ta och skärpa sig... Jag kanske, kanske hade köpt en ps3 när priset droppat lite, men nu kan de ju ta och glömma det. Ska de konstant vara pundhuven och låta PAL-delen av världen komma sist så kan de behålla sin övervärderade skräpkonsoll i de andra delarna av världen, hit behöver de sablar inte skicka den.

För att europa är den minst viktiga marknaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
För att europa är den minst viktiga marknaden?

Varför är den det?

Europamarknaden är mycket större än tex USA i andra sammanhang då man tidigare har räknat ca 380miljoner konsumenter i europa och ca 250mille i USA. Är det verkligen så att man säljer mycket fler konsoller i USA än Europa trots konsument fördelningen.
Den spontana tanken är att stryk skulle de ha!

Men men .. nu får ju nog nintendo wii det lite lättare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Kanske krävs mindre jobb att lansera det i USA/Canada/Mexico eftersom de har samma elkontakter och bara två språk till skillnad från Europa. Men egentligen borde inte det göra någon skillnad för ett så stort företag som Sony. Jag antar att Sony hatar Europa men det gör inget för man köper en Wii istället ändå.

Det kanske kan vara det, men som du säger så borde inte de sakerna påverkas av att de har problem med BD-grejorna.

Permalänk
Medlem

MS och Nintendo måste vara glada nu.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt denna nyhet är lite bogus eftesom just försäljningen av konsoler inför julhandeln är grymt viktigt för alla bolag världen över. Lär snart komma nya besked som dementerar detta

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

va kommer ps3 ungefär kosta ?

Permalänk
Medlem

Jaha, nu dissar jag ps3, och köper madden07 till mitt kära ps2 istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davve_87_
va kommer ps3 ungefär kosta ?

typ 6000kr

Permalänk
Medlem

6000 spänn, för en konsol. Och inte får man med ett spel ens ?

Vilket jävla ockerpris!

Minns gamla goda tiden, NES, då fick man iallafall med Mario...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Sony måste väl ändå vara världens sämsta företag?

Permalänk

haha... tänkte köpa både nintendo wii och PS3 (mest för devil may cry).... men sällan i mina dar om d kostar 6 lusingar!

Permalänk

aaaah!!! Varför?!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

ojdå.. det här var ju väldigt oväntat

Kommer jag att köpa ps3 @ 6K?
- Jag har alltid älskat playstation, men 6000 för en konsoll.. aldrig! Lägger hellre pengarna på datordelar och annat 'nödvändigt'.

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om Playstation.
Det är Nintendo som gäller.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Varför är den det?

Europamarknaden är mycket större än tex USA i andra sammanhang då man tidigare har räknat ca 380miljoner konsumenter i europa och ca 250mille i USA. Är det verkligen så att man säljer mycket fler konsoller i USA än Europa trots konsument fördelningen.
Den spontana tanken är att stryk skulle de ha!

Men men .. nu får ju nog nintendo wii det lite lättare.

Har inte Micsrosoft just sagt att de satsar på Europa med 360 därför att Europa har störst tillväxtpotential. Speciellt med tanke på att XBOX sålt jävligt bra i USA och inte så bra i resten av världen.

Detta spelar ju MS rakt i händerna. Dom Europeiska 360-cheferna måste gråta tårar av lycka just nu...

Jag köper en DS Lite och/eller en Wii i höst och sedan en 360 när Halo 3 kommer. Har aldrig haft en PS2 och kommer förmodligen inte skaffa en PS3 heller...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

hm
undrar om dem har tänkt sig att lansera ps3 till samma utropspris pris här i Europa då? Är ju nästan ett halvår efter, vilket torde betyda någon slags prissänkning.

Permalänk
Medlem

XBOX360 känns mer lockande för varje besked som Sony ger...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Jag tror faktiskt denna nyhet är lite bogus eftesom just försäljningen av konsoler inför julhandeln är grymt viktigt för alla bolag världen över. Lär snart komma nya besked som dementerar detta

Jag tror det jag med men om dom inte lanserar den innan julhandeln så måste det vara ett allvarligt fel på dom.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

perfekt tillfälle för nintendo o släppa sin konsoll innan jul.
hörde också att dom skulle sälja 100 000 st ps3 i Japan den 17 november, och 400 000 st i USA. så blir d när man använder ny teknik.
gg Sony

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Det verkar som om att priset öker i.o.m förseningen, iaf på onoff där priset steg från 6000kr till 6290kr.

Visa signatur

Fesk

Permalänk
Medlem

Det var Sony som gick ut med nya rek. priser för några dagar sedan. Och nu detta besked. Nej, Wii kommer att sälja gott efter lansering.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Faktiskt så... jag vet inte om jag vill ha PS3 längre. Sony känns mer och mer som ett plagiat företag. 6000 för en konsol är för mycket. Om de inte fattar det är de helt dumma i huvet. Det kommer jäkligt mycket bra spel till PS3, men för 6000 kommer jag nästa år kunna få nästan vilket DX10-graffe jag vill.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x