HDTV eller bildskärm till XBox 360?

Permalänk
Sötast

Du kan köra vilken upplösning du vill väl?

Jag kör i 1280x720 på min skärm,

Finns allt från 640x480 till 1360x768

Permalänk
Medlem

Men hur är det med Hz:en? Kan jag spela ett 60 Hz-spel på 50 Hz-TV? För annars måste jag ju köpa en bildskärm som klarar 50 och 60 Hz.

Sedan undrar jag bara vilka upplösningar som XBox 360 har stöd för. Fungerar till exempel alla spel i widescreen?

Nämn gärna vilken bildskärm ni använder och hur det ser ut på den, och så vidare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viek
Men hur är det med Hz:en? Kan jag spela ett 60 Hz-spel på 50 Hz-TV?

beror lite på... ifall tv'n klarar av ntsc eller inte, gör den det så skall det fungera

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag har en 32" HDTV till mitt xbox... Love it! Men jag använder skärmen till dator också, vilket inte har något med det att göra, men HDTV is the way to go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Jag har en 32" HDTV till mitt xbox... Love it! Men jag använder skärmen till dator också, vilket inte har något med det att göra, men HDTV is the way to go!

samma här.
sitter typ 3 meter från TVn(har typ ett skrivbord framför TVn där jag har xboxen,tangenbord/mus osv),datorn inkopplad med VGA kabel,xboxen inkopplad med...hur underbart som helst....surfa runt lite,blir man le på det så trycker man på 1 knapp och så spelar man xbox istället....tröttnar man på det så ser man på TV eller så hoppar man tillbaks till datorn och ser på nån film istället.
mmmm....men snart(efter PS3 köpet) blir det en 52",då blir det riktig underhållning kan jag lova:p....bättre surround ljud på det och sen kan man nog inte slita sej från rummet,då är man klistrad:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Slå till på en 1080p LCD-TV endast 30 000:- hos HBB!
http://www.hembiobutiken.se/sokning.asp?tillverkare=toshiba&m...

OBS!

Klarar tydligen bara 1080i.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9

Slå till på en 1080p LCD-TV endast 30 000:- hos HBB!
http://www.hembiobutiken.se/sokning.asp?tillverkare=toshiba&m...

Och jag antar att du ger mig de pengarna? Nej, men lite seriöst nu. Jag tror inte att min TV klarar 60 Hz och då återstår det väl bara att köpa en bildskärm eller en LCD-TV på 20 tum eller något. Något större och dyrare har jag inte råd med. Och då är väl en bildskärm att föredra - högre upplösning och så?

Tipsa nu då. De som använder bildskärmar till XBox 360 - vad är det för märken och modeller? Någonting jag bör tänka på innan köp och så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Slå till på en 1080p LCD-TV endast 30 000:- hos HBB!
http://www.hembiobutiken.se/sokning.asp?tillverkare=toshiba&m...

går priset ner till åtminstånde 25 tusen(helst 20 tusen),så visst,då är det inte omöjligt:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
går priset ner till åtminstånde 25 tusen(helst 20 tusen),så visst,då är det inte omöjligt:)

Vilket märke -
och modell är den officiella TV:n för nintendo Wii?
'
den som man ser folk spela på E3 o sånt den platta vet nån?

Permalänk
Medlem

Härligt! Sharps nya 1080p LCD-TV har kommit där 42 ":aren går på 25 000 kr. Nu börjar det äntligen rulla in 1080p apparater. Måste bara spara lite mera pengar först!

Pressmeddelande!
http://www.time.se/scripts/index.cgi?go=sida&sida=press/Sharp...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

aa fast den Sharpen är 42 tum ^^ fortf lite större, och jag skulle nog köpa sharpen om jag hade råd, samma pris som en sony 40 tummare, inte stor skilldnad men man blir allti mer nöjd me större,

Permalänk

*gnnh*att dessa TV apparater ska ligga 2-4 tusen över det som jag har råd med:p.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ta ett lån. Eller vänta till mars. Guldläge att köpa då...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ta ett lån. Eller vänta till mars. Guldläge att köpa då...

det är ju just det jag gör,lånar,fast utav mej själv(sort of).:p
vill inte gå in på det stora hela nu,men jag har ett kort,på det kortet har jag 20000 som jag när som helst kan ta ut pengar ifrån.
har tagit ut pengar för att köpa en tv,dom pengarna håller jag nu på att betala in,när det är klart så tar jag ut pengar för att köpa PS3,när PS3:an sen är inbetald,så har jag då åter igen 20000 kr på kortet och det är då jag ska köpa TVn,dvs en bit in i 2007.

men varför är det ett stort plus i mars?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Härligt! Sharps nya 1080p LCD-TV har kommit där 42 ":aren går på 25 000 kr. Nu börjar det äntligen rulla in 1080p apparater. Måste bara spara lite mera pengar först!

Pressmeddelande!
http://www.time.se/scripts/index.cgi?go=sida&sida=press/Sharp...

Bildkvalitén på Sharps nya modeller är helt enastående, kan jag meddela. Såg en av XD1:orna (46"-modellen) för ett par dagar sedan. Matades med en 1080p-demo och personligen tycker jag att den var ett par resor bättre än de senaste Bravia-modellerna och ett flertal Samsungar. Har dock inte kollat in 40W2000 än.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.