Microsoft lanserar Internet Explorer 7

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Internet Explorer 7

Så var det äntligen dags för Microsoft att släppa Internet Explorer version 7 i skarp version. En välbehövlig uppdatering, IE 6 har nämligen funnits sedan 2001 utan större uppdateringar.

Läs nyheten: Microsoft lanserar Internet Explorer 7

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När jag klickar på länken ladda hem Internet Explorer 7 varnar Avast för detta virus/worm: VBS:Zulu

Någon mer som får detta problem?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Norton reagerade då inte på någonting.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

På tiden deluxe?

Inte för att jag tror att det påverkar de flesta som redan nu kör annat än IE, känns som att man inte vill gå tillbaka till IE direkt.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Blir att ladda hem på direkten.

Som webbutvecklare undrar jag dock hur pass mycket bättre det är än IE6 på att läsa CSS.

Permalänk
Avstängd

Jävla skit, inget äkta windows

Permalänk

jobbigt

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Har kört Mozilla Firefox i några år och lär inte tanka hem och köra IE, absolut inte, som någon sa, virus redan? Imponerande!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Jävla skit, inget äkta windows

Du missar inget viktigt. Bara en dålig Firefox-kopia.

Permalänk
Medlem

får man windows genuine advantade check på köpet???
vare sig man vill eller inte??

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
får man windows genuine advantade check på köpet???
vare sig man vill eller inte??

japp..

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Varför kollar ni aldrig "tipsa om nyhet" eftersom jag tipsade om IE7 till swec redan kl 8 imorse.....men men kan likabra skita i det nästa gång..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Varför kollar ni aldrig "tipsa om nyhet" eftersom jag tipsade om IE7 till swec redan kl 8 imorse.....men men kan likabra skita i det nästa gång..

bitter?

Permalänk
Medlem

Inte blir det explorer för fem öre. Som en tidigare sa "En dålig kopia av Fx/Opera"

Blir att tanka hem Fx 2.0 när det släpps.

RC3 är bättre än vad MS nånsin kommer att bli med sitt Internet Explorer 7 och ändå är inte den slutgiltiga 2.0 släppt än..

Tycker MS verkligen bör skaffa hjälp med sitt kära Explorer eller köpa sig rättigheter att lägga in Fx/Opera direkt i op ist...

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Jätte bra med med worms i sin anons
fulingar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Du missar inget viktigt. Bara en dålig Firefox-kopia.

Okej, misstänkte det *grubbel*

Permalänk
Medlem

IE 7 fanns inte till linux heller! = )... hur ska de kunna tillföra något bra om de inte finns till något prisvärt operativsystemt?

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Ni som inte gillar internet explorer 7 har ni ens testat det? Och hur länge? 5 min? Och eftersom ni verkar avsky allt som är en kopia så kan ni väl inte använda windows heller? För det är väl en kopia av ngt jag lämnar osagt här.

När ska flugan som är Microsoftbashing ta slut?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Fuckade upp mela min dator iaf.
Explorer.exe eller någon annan exe kunde inte starta efter.
efter 30min mixtrande lyckades jag avinstallera det och nu kan jag leva igen.

Ge mig Firefox 2.0

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
När Microsoft inte längre är en lika dominant aktör eller när de ändrar sitt sätt att sköta saker. Vi får se vad som kommer först.

Okej då ska vi basha EA, Apple, Microsoft, Intel, McDonalds, H&M, Ikea mfl.

krill3: Du har PM

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen. Både opera och firefox suger egentligen. Jag kanske klassas som poweruser i mina surfvanor och har löjligt många tabbar och fönster öppna men det fixar varken opera eller firefox. Extremt segt blir det och processoranvändningen är löjlig (snällt uttryckt).

Egentligen är det kanske flash och alla reklamer som är boven så min kritik är kanske lite missriktad men opera och firefox hanterar följderna på ett riktigt dåligt sätt.

Men jag blev lite nedstämd av att läsa kommentarerna på IDG. Ignorera all MS bashing utan kolla på de bekymmer som vissa har. Känns som en pre-beta utifrån att läsa dessa kommentarer.
Har inte testat själv, har inte så brottom med det heller men så småningom så.

http://www.idg.se/2.1085/1.79430?renderMode=listpostings

Permalänk
Medlem

vad är Internet Explorer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Fuckade upp mela min dator iaf.
Explorer.exe eller någon annan exe kunde inte starta efter.
efter 30min mixtrande lyckades jag avinstallera det och nu kan jag leva igen.

Ge mig Firefox 2.0

kör det nu, buggar som fan.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jag delvis jobbar som webbutvecklare har jag kört betor och RC en längre tid, tycker de fungerar väldigt bra faktiskt. Klart uppsving i CSS-stödet jämfört med IE6, även om det finns en hel del kvar att jobba på för MS. IE-teamet har ju lovat att komma med nya versioner mer frekvent i framtiden, får hoppas det stämmer.

Dock surfar jag oftast med Firefox.

Permalänk
Medlem

Mitt firefox strular helatiden bara jag ändrar sida typ så får jag skicka inte o skit. IE fungerar perfekt:)

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Okej då ska vi basha EA, Apple, Microsoft, Intel, McDonalds, H&M, Ikea mfl.

Knock yourself out.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Mitt firefox strular helatiden bara jag ändrar sida typ så får jag skicka inte o skit. IE fungerar perfekt:)

Fx funkar smutt för mig och jag kör samma setup som du förutom grafikkortet, sbs imho.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

AMEN PLZ! ORKA MED Microsofts jävla service pack! jag har ingen license, orka slösa 1500:- för det, skitsoft!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Patetiska kommentarer från de flesta. Visar ju bara hur proffesionella datoranvändare ni är. Hjärntvättade av opensource-hypen och MS-hatet.

Edit: Ursäkta min hårda ton

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

OnT:
Suck...
Är det verkligen så fruktansvärt svårt att undersöka vad folk vill ha och skapa det, utan att det av oförklarliga anledningar skall förvridas till någonting som passar en själv i första hand?

Ett bra försök, men inte mer. Funkar inte alls på en dator och buggar ur rätt ofta på en annan. Känns som att det är på tiden att MS verkligen lärde sig att vad folk vill ha är vad fok vill ha, och inte vad tillverkarna tycker att de ska ha. Men likväl kommer man behöva sitta med det, för att se vilka standarder de hittat på eller struntat i denna gång, för nånstanns lär det finnas en bunt...

OfT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Patetiska kommentarer från de flesta. Visar ju bara hur proffesionella datoranvändare ni är. Hjärntvättade av opensource-hypen och MS-hatet.

"Hjärntvättade av opensource-hypen och MS-hatet"
Ska vi tolka det som att open source på nått sätt skulle vara dåligt just för att det är open source? Eller kanske att sluten mjukvara per automatik skulle bli bättre? Utveckla gärna.

Sen måste jag påpeka att jag finner det vara en tämligen skadad slutsats. MS-hatet har funnits sedan länge och det förändrar inte på något sätt det faktum att mycket av det MS gör faktiskt inte är så bra i jämförelse med alternativen. Att dessa alternativ må vara små och obskyra förändrar dessutom inte att de ändå finns där. Att MS är stora sänker inte kraven på vad de ska leverera, istället så borde det höja kraven. IE7 i min åsikt både känns och uppför sig som en kopia. Det försöker, men lyckas inte riktigt... (med inte riktigt menas dock i mitt fall inte alls, eftersom det dör varje gång jag lämnar startsidan). Alternativet då blir Fx, eller möjligen Opera beroende på humör. Detta är dock inte p.g.a. nån mystisk open source-hype utan för att MS mjukvara denna gång som så många andra helt enkelt inte fungerar som det ska...

edit**
Stavning + Trägårdsverktyg = me

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

belga, kunde inte ha sagt det bättre själv.

Jag har dock inte testat IE7 och det kommer nog dröjja innan jag gör det också. Kan inte direkt påstå att jag längtar tillbaka till IE efter att man bytat till FF för en tid sedan...

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, gamla IE6 exploits som fortfarande är opatchade.
http://secunia.com/Internet_Explorer_Arbitrary_Content_Disclo...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD