Microsoft lanserar Internet Explorer 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Varför kollar ni aldrig "tipsa om nyhet" eftersom jag tipsade om IE7 till swec redan kl 8 imorse.....men men kan likabra skita i det nästa gång..

Haha, faen vad jag skrattade när jag läste det! Kanske bittraste kommentaren jag har hört på hela veckan - och då har det till och med regnat i Göteborg.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Tillgång och efterfråga, MS är stora för att folk vill använda MS.... lika mycket som att folk köper volvo pga. komfort och trygghet snarare än att hela svenska befolkningen köper sig F1 bilar som kräver träning och underhåll för att vara körbara men går märkbart snabbare...

Men på vilket sätt gör det att volvo ska kunna komma undan med att göra saker som inte håller måttet? Visst vill folk ha windows, inga protester där. Och när man har så många användare att se efter så är det ju precis omöjligt att alla blir nöjda. Men det är ju ingen ursäkt för att leverera saker som i många fall inte ens håller samma nivå som det som redan finns ute. Istället betyder ju många användare att man har ansvaret att leverera saker som verkligen håller, som verkligen är på topp. Iallafall skall det strävas därefter.

Istället får vi MS-produkter som bara fungerar ibland, är buggiga och halvdana av helt oförklarliga anledningar. Visst att de vill stressa ut saker innan motståndet, men är det inte kunderna man ska ha i fokus, istället för sitt ego och att komma först? Gör man en geniunt gedigen och bra produkt så kommer ju folk förr eller senare inse detta. Att MS tappar poäng till Fx och de andra är ju självklart så länge det dem gör är bättre än vad MS gör, att då släppa mer av samma vara lär ju inte hjälpa, även om man är först. Jag menar Fx var inte först, men har knappat in mer och mer, antagligen för att folk tycker det är bättre. Så om MS skulle släppa nått som var bättre än Fx, så skulle de nog slua tappa, och kanske ta igen lie av vad de förlorat.

Dock håller jag med om metforerna med bilar, de är oändliga

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

För många så funderar Windows och Internet explorer helt jätte bra.
För mig exempelvis... jag har aldrig haft några problem med Windows eller Internet explorer. Det har hängt sig några gånger visst, men inte överdrivet många. Jag kan nog fortfarande räkna gångerna på alla 10 fingar och då är inte Firefox eller något annat bättre för min del

Se bortom er själva och andra forum där man kan läsa klagomål varje dag på Microsoft och vad det nu är som inte funkar... tänk på resten av användarna som inte behöver beklaga sig på forum..

Kör IE7 själv och är hel nöjd.. och fan.. det har inte hängt sig än..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

"Hjärntvättade av opensource-hypen och MS-hatet"
Ska vi tolka det som att open source på nått sätt skulle vara dåligt just för att det är open source? Eller kanske att sluten mjukvara per automatik skulle bli bättre? Utveckla gärna.

Sen måste jag påpeka att jag finner det vara en tämligen skadad slutsats. MS-hatet har funnits sedan länge och det förändrar inte på något sätt det faktum att mycket av det MS gör faktiskt inte är så bra i jämförelse med alternativen. Att dessa alternativ må vara små och obskyra förändrar dessutom inte att de ändå finns där. Att MS är stora sänker inte kraven på vad de ska leverera, istället så borde det höja kraven. IE7 i min åsikt både känns och uppför sig som en kopia. Det försöker, men lyckas inte riktigt... (med inte riktigt menas dock i mitt fall inte alls, eftersom det dör varje gång jag lämnar startsidan). Alternativet då blir Fx, eller möjligen Opera beroende på humör. Detta är dock inte p.g.a. nån mystisk open source-hype utan för att MS mjukvara denna gång som så många andra helt enkelt inte fungerar som det ska...

edit**
Stavning + Trägårdsverktyg = me

Det handlar inte om Opensource i sig utan de som står bakom. Vilket är hela Linux-fanclub. Dessa personer avgudar inte direkt MS och allting som MS gör är skit innan de har skaffat sig en egen uppfattning. Inte nog med det utan alla yngre wannabies ser upp till dessa och följer efter utan att skaffa sig en egen uppfattning. Detta är inget att blåneka precis utan speglar värkligheten rätt bra bortsett från vissa undantag. Jag valde provoserande ord med flit

Angående att IE7 känns som en dålig rip: Om vi går tillbaka lite i tiden så finner vi 2 webbläsare som dominerade Windows marknaden. Netscape och IE. Alla webbläsare efter dessa har snott från dessa. Opera var den första som introducerade tabbar(tror jag). Vilket Mozilla sedan har snappat upp. Vad är det egentligen som är unikt i Mozilla? Nej för mig känns det lika mycket som en rip precis som IE.

Nej utan det är evulotionen av webbläsare som förs vidare. En bra idé snappas direkt upp av dem andra och finns i nästkommande version. Så kommer det alltid att vara och det är väl så vi vill ha det?

Hade jag sett kommentarer som "Jag har provat IE7 i ett par dagar nu men tycker inte den kan matcha Mozilla riktigt än", isället för alla dem man kan läsa nu så hade jag kunnat köpa ditt koncept. Men folk har inte ens provat, och har de provat den så är det lika snabbt avinstallerat i många fall.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Körde in IE7 på jobbdatorn igår, inte direkt hittat nåt att klaga på ännu förutom att man inte vänjt sig ännu.

Spelar egentligen ingen roll för mig vilken browser jag kör bara jag får adblock. Så tills vidare kommer inte IE7 att leta sig in på hemmaburken.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd

Kör med IE7 (betan tidigare, numera den färdiga) tillsammans med FF. Funkar bra tycker jag. Än så länge har inget speciellt hänt. Och det är väl det som är tanken. Sedan tror jag många här är lite för avancerade - den normala användaren som inte lever sitt liv efter binära ettor och nollor och den som bara vill surfa, kolla mail osv - är nog den överhängande mängd användare överlag till alla webläsare. De flesta av dessa vet nog inte ens vad RSS är. Sedan är det upp till varje företag att ta ut sina svängar åt valfritt håll, hade alla släppt en likadan produkt så hade det nog varit ganska meningslöst...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag har testat IE i en vecka ungefär när jag körde Viste RC1.
Jag var INTE imponerad. Otroligt jobbigt tabbsystem jämfört med Opera.

Fråga: Du kör själv IE6? Har du kört Opera längre än 5 minuter?

Tyvärr är inte den senaste Opera felfri heller, jag själv använder Firefox v1.507 som verkar funka bättre. När det gäller skönhet är Opera den snyggaste läsaren utan tvivel. Har inte kunnat testa IE7...ej original windows du vet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är intressant att det första säkerhetshålet rapporteras några timmar efter release?

http://secunia.com/advisories/22477/

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som vet hur man installerar IE7 på winXP utan att ha ServicePack 2?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Jag har testat IE i en vecka ungefär när jag körde Viste RC1.
Jag var INTE imponerad. Otroligt jobbigt tabbsystem jämfört med Opera.

Fråga: Du kör själv IE6? Har du kört Opera längre än 5 minuter?

Har inte använt IE6 på 2 år tror jag, kör firefox och är mycket nöjd. Men det betyder inte att jag inte skulle kunna gå över till IE igen. Det är både snabbare och mindre minneskrävande. Sen tycker jag man ska vänta med ett avgörande vilken browser man tycker är bäst om man inte testat den slutgiltiga versionen.

Men mest är jag bara trött på folk som säger att ngt är dåligt innan de ens testat. Och såna finns det massor av här på forumet. Och jag är ännu mera trött på folk som tjatar på att MS är si och så bara för att det är populärt. Och det jag är mest trött på är att alla hackar på Bill Gates när han har väldigt lite med nuvarande produkter att göra och det var längesen han hade det. Allt detta tycker jag är tecken på omogenhet, ngn slags rebellattityd eller liknande (Stick it to the man typ). Och det är konstigt att just jag säger det som anser mig vara en omogen människa.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Fortfarande ingen som vet hur man installerar IE7 på winXP utan att ha ServicePack 2?

Varför inte bara installera SP2?

Och jag finner 95% av trådbesökarna väldigt komiska. IE7 har inte krånglat en gång för mig, och jag har kört det ett tag nu. Ska installera fullversionen inom en snar framtid.

Men visst, vill man nå den största av e-penisar kan man ju inte använda något som Microsoft gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Talavis
Är det bara jag som tycker att det är intressant att det första säkerhetshålet rapporteras några timmar efter release?

http://secunia.com/advisories/22477/

Enligt andra kommentarer så är vissa IE 7 system inte drabbade av detta.

Och knappast har någon kommigt på och rapporterat detta på några timmar, ev. fel har ju med stor sannolikhet funnits i tidigare versioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Enligt andra kommentarer så är vissa IE 7 system inte drabbade av detta.

Och knappast har någon kommigt på och rapporterat detta på några timmar, ev. fel har ju med stor sannolikhet funnits i tidigare versioner.

Det är det som är det roliga, samma fel rapporterades i IE 6 för ett par månader sedan.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Geeks
SweClockers

[Color="red"]Mer warez-snack leder till varning och låst tråd.[/color]

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Blir lite besviken på IE 7, även om den klarar CSS 1000 ggr bättre än 6:an så är det ju fortarande en bra bit kvar. Hade nog hoppats att det skulle vara fullständigt stöd redan i första versionen, även om uppdateringar utlovats.

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur man får bort filtret som gör texten "Snyggare och mer lättläst" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Blev lite sugen. Både opera och firefox suger egentligen. Jag kanske klassas som poweruser i mina surfvanor och har löjligt många tabbar och fönster öppna men det fixar varken opera eller firefox. Extremt segt blir det och processoranvändningen är löjlig (snällt uttryckt).

Egentligen är det kanske flash och alla reklamer som är boven så min kritik är kanske lite missriktad men opera och firefox hanterar följderna på ett riktigt dåligt sätt.

Men jag blev lite nedstämd av att läsa kommentarerna på IDG. Ignorera all MS bashing utan kolla på de bekymmer som vissa har. Känns som en pre-beta utifrån att läsa dessa kommentarer.
Har inte testat själv, har inte så brottom med det heller men så småningom så.

http://www.idg.se/2.1085/1.79430?renderMode=listpostings

Jag brukar också ha enormt många fönster/tabbar uppe och jag upptäckte också problemet med Flash.. som tur är finns räddningen!

FlashBlock gör alla flashfilmer till en knapp där du måste klicka för att starta flash-filmen!

och sen rekommenderar jag starkt FF 2 RC3 har kört FF 2 sen RC2 och inte stött på några buggar alls faktikst!

många tillägg stöds dessutom redan!

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Det var ju en löjligt smidig och smart lösning på problemet.
Tack för tipset

Får testa betorna också.

Permalänk
Medlem

Körde den första betan av IE7 rätt länge, och har nu kört final-versionen sedan den släpptes, parallellt med Opera.

Det som slår mig är hur snabbt det är, känns t.o.m. snabbare än Opera. Gillar också utseendet, nätt och smidigt, och tabsystemet fungerar riktigt bra. Det är några småsaker som jag stör mig rejält på med Opera, så det är möjligt att IE7 blir min primärbrowser.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fan någon som är efterbliven?

Det är samma skit jag fick ner för en månad sedan, lika BETA som vanligt, inget fungerar.

Ta upp "nyheten" när det är på svenska

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

FF 2.0 fungerar piss för mig men däremot FF1.5 fungerar kalas.. IE7 har jag inte funderat på att köra..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

kommer nog att vänta till nästa om installation av datorn.. jag har aldrig varit missnöjd med MS IE men jag bytte till FF pga tabbar och att det helt enkelt är en betydligt mer utvecklad produkt med en massa sköna funktioner..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Tillgång och efterfråga, MS är stora för att folk vill använda MS.... lika mycket som att folk köper volvo pga. komfort och trygghet snarare än att hela svenska befolkningen köper sig F1 bilar som kräver träning och underhåll för att vara körbara men går märkbart snabbare...

sveskar köper volvo för att det är ett svenskt märke. Dom är varken billiga eller bra bilar.

Jaja, FF och opera FTW har kört IE7 tkr det suger.

Permalänk
Medlem

Hej har provat nya IE7 nu under ett par dagar men jag tycker att det går långsammare att surfa än med IE6 kan det vara nått fel

Visa signatur

Ingemar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swonko
Nån som vet hur man får bort filtret som gör texten "Snyggare och mer lättläst" ?

Detta undrar jag också.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem

Lite offtopic, men frågan är ställd i tråden så jag tänkte kommentera den. Den enda version av XP som är supporterad nu är XP SP2 - de som inte har SP2 installerad riskerar att få virus och trojaner på sin maskin eftersom det inte görs säkerhetsuppdateringar till XP gold och XP SP1 längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
sveskar köper volvo för att det är ett svenskt märke. Dom är varken billiga eller bra bilar.

Jaja, FF och opera FTW har kört IE7 tkr det suger.

Volvo är Amerikanskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Lite offtopic, men frågan är ställd i tråden så jag tänkte kommentera den. Den enda version av XP som är supporterad nu är XP SP2 - de som inte har SP2 installerad riskerar att få virus och trojaner på sin maskin eftersom det inte görs säkerhetsuppdateringar till XP gold och XP SP1 längre.

Varför tror du alla klagar över att det är så buggigt?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga mouse-gestures? Är så jäkla skönt att ha tycker jag

Och customizations? Plugins? Har dom skippat det eller?

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seb74
Och customizations? Plugins? Har dom skippat det eller?

Add-ons finns. Det är väl bara ett annat namn för plugins. Hur det fungerar vet jag inte, då jag inte testat IE7.

http://www.ieaddons.com <- Har inte sett att någon tipsat om denna sida.

Brorsan körde in IE7 på Win XP x64 och han säger att det fungerar bra där. Tydligen bara flash som inte fungerar i 64-bitsversionen.