World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem

Jag slutade också med wow för några dagar sedan.

Guilden blev allt annat än det den var innan, helt omöjligt att få grupper till attunement quests. Och sen måste jag sköta mig irl lite. Håller på att ta körkort och ska åka till japan i sommar och plugga, så jag måste plugga å bara fan på japanskan, samtidigt som jag går i tvåan, och det är många tunga ämnen där >_<
Neh, det blir inte tid för wow, inte nu i alla fall, men det kommer nog tillbaks om en månad eller så.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag slutade också med wow för några dagar sedan.

Guilden blev allt annat än det den var innan, helt omöjligt att få grupper till attunement quests.

Exakt vad som hände med mitt guild, därför slutade jag också men inte med spelet, utan nu spelar jag en rogue på en helt ny realm istället, mycket mer avslappnad men mina raid dagar är förbi - tar allt för mycket tid.

Permalänk
Medlem

Detta kan bara inte vara sant...en warrior med 41K i health

Bilden är inte ändrad....den är direkt tagen innan jag loggade ut

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Undrar vilka buffar han har, som gör att han får över +30k hp :/
Obuffat har han 9727, och hans gear är typ bara grönt crap...
http://armory.wow-europe.com/#character-sheet.xml?r=Kilrogg&n...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

jadu, det kan man verkligen undra, jag som har 12,3k hp obuffad.. drar på flasks, mastery, rubbet, hamnar på 27k hp med lifegiving gem & last stand, han har inte ens last stand, så det där måste vara något error eller liknande med din addon.

helt jädra omöjligt att komma upp till 41k hp med Alla buffs som finns i spelet tror jag nog.

Permalänk
Medlem

Ser ut som du kollar på en på andra factionen så du kan inte veta hans hälsa (om jag inte har missat något) så det är troligtvis en addon som du har som "gissar" vad han har.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

Håller med Burtas här. Troligtvis så har han tagit X antal skada i närheten av dig, men kanske haft resist på bra mycket av det. Spelet har nog räknat fel på det sedan.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Kan inte se bilden, men det är garanterat addonet som buggar. Händer mig ofta att jag ser folk med 20-30k hp springa runt, men efter att man gjort lite skada på dem så sjunker dem ner en hel del. Ibland kan man se lvl 70 med 2k hp fast det går upp då när man slår på dem.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Sitter och leker med en ny build till min Warrior (lvl61 just nu bara) och tänkte leka lite med en Arms/Fury combo.
Vallet står mellan att lägga 4 poäng i antingen Sweeping Strikes (1p) + Weapon Mastery (2p) för att få Mortal Strike (1p), Precision (3p), Blood Thirst (1p) eller Tactical Mastery (3p). Vilket "tjänar" man mest på att sattsa på?
Kort en MS build (31/30/0), en Bloodthirst build (30/31/0) eller en BT med TM build (27/31/3) eller nått annat (typ 29/32/0)

"Grunden" ser ut så här just nu http://www.wowhead.com/?talent=LAh0oAiZVVuV0xoV

Kanske skall ändra lite på Imp Rend, Iron Will, Imp Overpower och Anger Mangement för dom försrta 15 poängen (också nått jag har svårt för att bestämma mig för hur jag skall spendera)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Detta kan bara inte vara sant...en warrior med 41K i health

http://img58.imageshack.us/img58/3407/wowscrnshot031607200159...

Bilden är inte ändrad....den är direkt tagen innan jag loggade ut

Aldrig tänkt på rensa bort onödiga addons?
Ser att du har 2st klockor m.m.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Ack, dessa macron :/

Skulle göra mig ett enkelt macro som helt enkelt drog Faerie Fire direkt efter att jag hade gjort Pounce. Började helt enkelt med,

/cast (shiftklickad Pounce från spellbook)
/cast (shiftklickad FF från spellbook)

Funkade så klart inte. Fortsatte med att lägga in /stopcasting, /castsequence osv osv. Får det inte att funka. Har ska ett macro som lägger pounce och sen genast lägger FF efteråt se ut?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

tror det ska vara något mellan /cast spell 1 /cast spell 2.. fast vet ej vad

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Ack, dessa macron :/

Skulle göra mig ett enkelt macro som helt enkelt drog Faerie Fire direkt efter att jag hade gjort Pounce. Började helt enkelt med,

/cast (shiftklickad Pounce från spellbook)
/cast (shiftklickad FF från spellbook)

Funkade så klart inte. Fortsatte med att lägga in /stopcasting, /castsequence osv osv. Får det inte att funka. Har ska ett macro som lägger pounce och sen genast lägger FF efteråt se ut?

Tror det kan bli svårt.. du får väll global cooldown på FF? men du kan ju alltid göra en cast sequence då får du trycka 2ggr på knappen, men det kanske går bra?

/castsequence Pounce, FF (kan inte stava till skiten så skrev så ;D)
första gånen du trycker kör du pounce, andra så kastar du FF.. sen börjar det hela om igen

EDIT: stavfel =/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subruz
Ursäkta ordvalet, vet att vissa saker är intended men orkar verkligen inte läsa druid forum efter blue-posts. Däremot är logiken bakom cyclone... jadu, fanns den någonsin? Vad e förklaringen bakom till att den som enda magiska debuff i spelet inte kan tas bort, spelmässigt så ger den en behövd boost till oomkins och resto-druids som inte har så mkt annat att ge men till feraldruids så är det onödigt när det redan finns ett flertal escapespells.

Framför allt så breakar sap stealth utan talents så har väldigt situationell använding ~ iaf för mig i arena, energycosten på 60 energy gör också att man förutom sin opener tappar hela sin burst. Sap kan faktiskt breakas, t.ex. av mages, wars och paladins (du vet dom som kan spela och förstår att blessing of sacrifice faktiskt e bra i arena) + av damage ofc.

Cyclone behövs för en oomkin/resto druid som inte klarar sig annars (med t.ex. BoF uppe så måste han försöka cheeta sig bort och det går inte riktigt). Men för stunden så finns det nästan inga ugglor för att de flesta går resto för pve eller feral för pvp (undrar varför..)

Tkr den hör hemma som 21pt talent i resto eller balance, utan att ha kollat först ordentligt skulle jag säga balance (det är trots allt en pvp-ability främst och 41 resto e verkligen full PvE, samtidigt så tkr jag att balancedruids borde kunna nå feralcharge då de inte är den bästa av klasser direkt - den är dock inte sämre än många andra).

Jag vill verkligen inte jämföra sap med cyclone eftersom de inte funkar på samma sätt men båda har sina för och nackdelar, även att sap bryter stealth utan talents är den bra.

Jag har både en rogue och druid på 70 och jag måste säga att feral var för bra innan men det börjar närma sig en bra balans nu. Har inte testat feral efter patchen eftersom jag håller mig till pve med min druid och cyclone har räddat mitt liv många gånger eftersom en druid i casterform är det mest lättdödade som finns

Permalänk

alltså jag kraschade först när jag flög, till shattrat, men sen funkade spelet igen, men när jag kom till undercity så kraschade de, och då kraschade allt... kommer in, oxå men hela spelet låser sig sen direkt, och de e på alla mina chars, på alla servrar hjälper inte att ta bort alla addons, ta bort wtf mappen och de hära som borde hjälpa....

ser ut såhär när jag loggat in http://i145.photobucket.com/albums/r215/borjeboy/krasch.jpg
vad fan har hänt??????? hände ju mitt när man spelade

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Hej hej, jag sitter o lvlar bs nu igen efter att kört engineering in emellan.

Men vet inte riktgt vad jag ska gå, axe eller swordsmith? armorsmith hade vart fint om det fanns något specifikt sett som va BOP men inte hittat något riktigt, viss ancient chesten e fin..

Så lite synpunket från dom som kör Bs hade vart fint, helst som kört långt i spelet och så,

Permalänk
Medlem

Gå axesmith om du är warrior imo. Bra mainhand 1h och svinbra 2h vapen.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

jo har samma fundering. synd bara att 2h yxan är så ful

Permalänk
Medlem

Ligger själv o grubblar över att gå över till BS, finns det nån sida där man kan se vilka olika saker de olika inriktningarna kan göra?

Visa signatur

Amd64 3500+, Epox NDA3+, 2048 Kingston/Corsair ValueR, 160gb, x800xt AGP, TT Tsunami.
Citera och jag hittar tillbaka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzazin
Ligger själv o grubblar över att gå över till BS, finns det nån sida där man kan se vilka olika saker de olika inriktningarna kan göra?

Armorsmithing
Master Axesmithing
Master Hammersmithing
Master Swordsmithing

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Hur blir jag Exalted med Kurenai lättast? Jag vill ha en Talbuk att rida på, på så kort tid som möjligt. Tack på förhand.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hur blir jag Exalted med Kurenai lättast? Jag vill ha en Talbuk att rida på, på så kort tid som möjligt. Tack på förhand.

Gör alla quest du kan som ger rep, sen är det bara att lämna in runecloth för rep (1stack ger 75rep)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hur blir jag Exalted med Kurenai lättast? Jag vill ha en Talbuk att rida på, på så kort tid som möjligt. Tack på förhand.

Massakrera ogres i Nagrand och lämna in obsidian beads. Bättre iofs att döda ogres och lämna beadsen till the Consortium, och när du är exalted med dem kan du fortsätta grinda och lämna in beads till kurenei, så blir det inget rep spill

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Massakrera ogres i Nagrand och lämna in obsidian beads. Bättre iofs att döda ogres och lämna beadsen till the Consortium, och när du är exalted med dem kan du fortsätta grinda och lämna in beads till kurenei, så blir det inget rep spill

Vad är The Consortium och varför ska jag ge beads till dom?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Vad är The Consortium och varför ska jag ge beads till dom?

För att få rep kanske?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=r_nujKZ3sU0

rolig gnome film ^^, gjordes på et lan för ett tagsen

Visa signatur

Aggregat rökare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yjalu
http://www.youtube.com/watch?v=r_nujKZ3sU0

rolig gnome film ^^, gjordes på et lan för ett tagsen

Hehe japp, jag och du som gör rösterna
Den är klockren, OSTBÅGAR haha

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ååh, äntligen en disgustling oozeling, tog bara 8 timmar ;D.
Gruul dog också, men han är mindre viktig...

Justja, vi söker members också, vi är helsvenska, några skåningar iofs.
holy präst
mage
2 warlocks
resto druid

www.storm-guild.se

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja på om Tailoring.. Valde shadoweave men vill nog fan ha Spellfire, har alltid gillat fire mer än frost.

I endgame, vad tycker ni är bäst, frost eller fire? för och nackdelar tack...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Funderar på att börja på om Tailoring.. Valde shadoweave men vill nog fan ha Spellfire, har alltid gillat fire mer än frost.

I endgame, vad tycker ni är bäst, frost eller fire? för och nackdelar tack...

antar att du är mage? både fire o frost är roliga imo frost kan vara mäktigt som fasen i pvp men det kan även fire vara, svårt val! jag skulle nog gå fire men skulle troligen vilja köra frost efter nåra månder o sedan fire igen....

EDIT: glömde skriva mina egna frågor ><

När jag startar wow flyter allt på smidigt och så, men sen efter kanske 5 min - flera timmar så dör datorn totalt, skärmen blir svart o jag blir tvungen att starta om datan. Detta händer endast med wow och har inget med tempraturer att göra cpun ligger på ungefär 35-40 o grafik 55-60 grader, alla dom nyast drivrutinerna jag har kunnat hitta men det vill sig ändo inte :'(. HJÄLP!

sen har jag ännu en liten fråga men den har inte liga hög prio ^^ jag kan inte ädra gamma inställningarna i wow vad kan detta bero på?

EDIT 2: CPU: AMD Athlon 64 x2 dual core 4200+ 2,21 ghz, Grafikort: XfX geforce 7800 gt, 1 gig ram.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.