World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk

har precis startat en Tauren warrior som alt. Har en level 70 rogue samt 54 shaman så kommer kunna fixa grym gear till min nya alt. Orkar dock verkligen inte levla hela vägen till 70 så funderar på att göra den till en twink som jag kan köra BGs med. Tycker level 49 verkar vara roligaste leveln att twinka på, speciellt som warrior då man då har Mortal strike, plate och det finns grymma 2handers vid den leveln.

Är en lvl 49 warrior twink något att satsa på? Eller är 49-pvpn död och warrior suger i den leveln? Slängde ihop lite lättillgänglig gear som jag kan tänkas skaffa på warriorn när jag kommit upp till 49, ser det bra ut?

http://ctprofiles.net/5206548

Vore ju skönast att bara levla till 29 men på den leveln suger pvp, nästan inga abilities att använda och som warrior kommer jag inte ens ha intercept.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Usch fick just veta att en i guilden begått självmord. Kan inte påstå att jag kände honom bra, men det är ändå väldigt hemskt.

Verkar som ingen läste det här inlägget. Ingen verkar bry sig om det trista med livet :/

Stackars sate, kan det vart för mycket WoW och för lite liv som orsakade hans självmord? Det är ju hemskt :'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Verkar som ingen läste det här inlägget. Ingen verkar bry sig om det trista med livet :/

Stackars sate, kan det vart för mycket WoW och för lite liv som orsakade hans självmord? Det är ju hemskt :'(

Jag betvivlar starkt och hoppas ännu mer att det inte berodde på WoW.

På fredag den 16 mars klockan 18.30 ska vi ordna en procession från Thrallmar till Shattrath för att hedra Peht. aka Peters minne. När vi kommit fram till Shattrath ska vi hålla en minnescermoni. Alla, såväl horde som alliance, är välkomna att delta. Dock kan jag inte garantera att ganking inte kommer förekomma.

Vi ses där
/Birgitta

(Det är på Grim Batol)

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Jo, som main dps är väl många även inte det bästa. Han var mer random och lite backuphealing.

Jo det kan jag hålla med om. Jag har faktiskt börjat upskatta paladiner som gör det dom är gjorda för, trotts allt är deras buffs grymt kraftfulla.
Dock har jag väldigt svårt o tro att dom hamnar högt upp på dmg-meters
lira Zf för 3 dagarsedan alla va runt 48 med 2hunters 1shami 1rogue och en pala
ändå gick paladinen som "dps" grymt skön grupp vi behövde nästa alldrig heala,
allt dog nästan under roguens cheapshot =D men kollar man på mg-metern efteråt gjorde paladinen minst skada (tror han tom hade stoneraven).

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Verkar som ingen läste det här inlägget. Ingen verkar bry sig om det trista med livet :/

Stackars sate, kan det vart för mycket WoW och för lite liv som orsakade hans självmord? Det är ju hemskt :'(

Jag tror att folk läste det och att folk bryr sig, men vad skall man säga egentligen?
Jävligt tråkigt iallfall =(

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TiNo
roligt hur du anser dig själv ha kunskaper om druider men rabblar up saker som du anser är buggar men är enligt blizzard 100% correct och skall vara i spelete. och ja det funkar att kasta nature's grasp i shapeshift fortf?

Ursäkta ordvalet, vet att vissa saker är intended men orkar verkligen inte läsa druid forum efter blue-posts. Däremot är logiken bakom cyclone... jadu, fanns den någonsin? Vad e förklaringen bakom till att den som enda magiska debuff i spelet inte kan tas bort, spelmässigt så ger den en behövd boost till oomkins och resto-druids som inte har så mkt annat att ge men till feraldruids så är det onödigt när det redan finns ett flertal escapespells.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Druider har bara 61 talent points som alla andra, 41/41/41 specs finns inte. Självklart måste druider offra talents för att få andra talents, detta gäller för alla klasser

Cyclone kan inte bli dispellad, många klagar över detta men samma sak gäller för sap. Sap håller något längre men kan inte användas på ett target i combat

Framför allt så breakar sap stealth utan talents så har väldigt situationell använding ~ iaf för mig i arena, energycosten på 60 energy gör också att man förutom sin opener tappar hela sin burst. Sap kan faktiskt breakas, t.ex. av mages, wars och paladins (du vet dom som kan spela och förstår att blessing of sacrifice faktiskt e bra i arena) + av damage ofc.

Cyclone behövs för en oomkin/resto druid som inte klarar sig annars (med t.ex. BoF uppe så måste han försöka cheeta sig bort och det går inte riktigt). Men för stunden så finns det nästan inga ugglor för att de flesta går resto för pve eller feral för pvp (undrar varför..)

Tkr den hör hemma som 21pt talent i resto eller balance, utan att ha kollat först ordentligt skulle jag säga balance (det är trots allt en pvp-ability främst och 41 resto e verkligen full PvE, samtidigt så tkr jag att balancedruids borde kunna nå feralcharge då de inte är den bästa av klasser direkt - den är dock inte sämre än många andra).

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Så är ju alla klasser ändå. Healer är jobbigast i PvE, dock är det inte svårt såklart, ingen klass är svår i PvE. (Nej, inte ens tanka är speciellt svårt, allting är bara repeat.)

Kan säga att det är klart svårare att tanka än att heala. Iaf om man inte är protection. Man måste ju springa runt som en tjackad iller runt hela stället och försöka slita loss mobs från alla mages, rogues och hunters som bara ser de 4x6cm av skärmen som damagemetern utgör och skiter blankt i resten. Som healer behöver man ju egentligen bara hålla sig i närheten av maintanken och slänga lite heals. Om en rogue suger och övernukar hela tiden är det ju bara att låta honom dö tills han lär sig.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Usch fick just veta att en i guilden begått självmord. Kan inte påstå att jag kände honom bra, men det är ändå väldigt hemskt.

Riktigt tråkigt. Men alla har vi våra anledningar till allt vi gör, men självmord får jag nog lov att påstå vara den sista av alla utvägar. Utan att låta som en känslokall idiot som tror sig veta precis vilken situation killen/tjejen befann sig i, så vill jag påstå att det är en feg väg att gå.

Någon guild som behöver en 61 druid?? x-realm transfer är möjlig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Riktigt tråkigt. Men alla har vi våra anledningar till allt vi gör, men självmord får jag nog lov att påstå vara den sista av alla utvägar. Utan att låta som en känslokall idiot som tror sig veta precis vilken situation killen/tjejen befann sig i, så vill jag påstå att det är en feg väg att gå.

Någon guild som behöver en 61 druid?? x-realm transfer är möjlig!

Jag hatar när folk påstår att det är fegt, om sanningen ska fram så blir jag arg. Faktum är att det kräver en jävla viljestyrka, och personer som begår självmord är oftast psykiskt sjuka och tänker inte på samma sätt som en "frisk" människa. Däremot tycker jag det är förjävligt att det gått så långt, alltså att han inte fick den hjälp han behövde. Dessutom är det extremt tungt för hans familj och vänner, jag tycker verkligen synd om dem.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Kan säga att det är klart svårare att tanka än att heala. Iaf om man inte är protection. Man måste ju springa runt som en tjackad iller runt hela stället och försöka slita loss mobs från alla mages, rogues och hunters som bara ser de 4x6cm av skärmen som damagemetern utgör och skiter blankt i resten. Som healer behöver man ju egentligen bara hålla sig i närheten av maintanken och slänga lite heals. Om en rogue suger och övernukar hela tiden är det ju bara att låta honom dö tills han lär sig.

Jag har tankat med både druid och warrior, och kan inte säga att det är speciellt mycket svårare om man inte har 1. en druid/shaman som overhealar med healing touch/wave, 2. folk som slår på fel target (låt dom dö). Och innan du säger "testa shattered halls med warrior" så kan jag förmedla dig om att jag har även gjort detta.

Och angående skills igen, orkar inte leta upp vem som skrev det där om rogues och att man måste lära sig andra klasser abilities i arenan, det är väl knappast skills att kunna repetera samma sak om och om igen? Okej, jag har inte kört så mycket arena, men känns fortfarande som det är klasscombo > gear > skill.

Och snälla sluta snacka om självmord osv, tror knappast killen tog självmord enbart för WoW, han hade nog andra problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Jag hatar när folk påstår att det är fegt, om sanningen ska fram så blir jag arg. Faktum är att det kräver en jävla viljestyrka, och personer som begår självmord är oftast psykiskt sjuka och tänker inte på samma sätt som en "frisk" människa. Däremot tycker jag det är förjävligt att det gått så långt, alltså att han inte fick den hjälp han behövde. Dessutom är det extremt tungt för hans familj och vänner, jag tycker verkligen synd om dem.

Saken är att det inte är det minska fegt att ta självmord, vi som lever "normalare" om jag får välja det ordet, kan knappast veta hur en sådan tänker. När jag gick på mellanstadiet hängde en som gick i 6an sig natten till Lucia.

Liksom, jag menar.. Det är snarare väldigt modigt av dom att göra det, vill/klarar man inte mer så är de inte alltid så lätt. Vi alla har våra svåra tider, för vissa går det värre, för andra bättre. Men att kalla det fegt blir jag också förbannad på. Ser det mer som en modig grej. Tänk er själva att ställa er med repet, vad som helst, hade man egentligen vågat? Hade man inte, då är man väl feg om vi ska ta på det viset, vågar man är man modig.

Samma som när man åker berg-och-dalbana, vågar du inte, är du feg, vågar du, är du modig..

Avskrivelse, men har ni synpunkter så varsågoda.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hur noga är Blizzard om man skulle flytta en character från ett konto till ett annat, där jag bara är ägare av ett konto, men efternamnen stämmer?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag har tankat med både druid och warrior, och kan inte säga att det är speciellt mycket svårare om man inte har 1. en druid/shaman som overhealar med healing touch/wave, 2. folk som slår på fel target (låt dom dö). Och innan du säger "testa shattered halls med warrior" så kan jag förmedla dig om att jag har även gjort detta.

Problemet är ju att i 99% av fallen har man båda delarna om man inte är ute med guilden vilket man inte är när man är i en guild som inte har nog folk för att raida än och folk är utspridda mellan 50-70. Det är bra mycket lättare att komma in som priest och heala i en randomgrupp än att komma in som warrior och försöka hålla koll på alla mobs. Tycker jag då.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Hur noga är Blizzard om man skulle flytta en character från ett konto till ett annat, där jag bara är ägare av ett konto, men efternamnen stämmer?

Efternamnen ska vara lika, resten spelar ingen roll

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Efternamnen ska vara lika, resten spelar ingen roll

Man måste ju egentligen vara ägare av båda kontona, men det kan väl inte de kolla upp? Eller de kanske är så pass smarta så de ser att båda kontona spelas samtidigt från olika IP'n. =/

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Man måste ju egentligen vara ägare av båda kontona, men det kan väl inte de kolla upp? Eller de kanske är så pass smarta så de ser att båda kontona spelas samtidigt från olika IP'n. =/

Det tror jag faktiskt inte, dom har andra viktigare saker o syssla med imo.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Det står att det bara går efter samma efternamn, att man typ ger iväg karaktärer inom familjen och så

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Man måste ju egentligen vara ägare av båda kontona, men det kan väl inte de kolla upp? Eller de kanske är så pass smarta så de ser att båda kontona spelas samtidigt från olika IP'n. =/

Klart de kan kolla upp om de vill. Men med flera miljoner spelare och säkerligen flera tusen transfers så har de lite viktigare saker att göra, tex. fixa sin mail service så det går fortare? Bättre devs skulle inte skada heller

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

FRIIIIIIIIII!! jag är friiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wahoooo!

nu är det slut med wow för min del, o jäklar va skönt det känns. inget mer betala för nått som man inte tycker e värt det, jäklars va gött det känns.

jaja jag ville bara dela med mig lite och säger hej då till alla som lirar

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
FRIIIIIIIIII!! jag är friiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wahoooo!

nu är det slut med wow för min del, o jäklar va skönt det känns. inget mer betala för nått som man inte tycker e värt det, jäklars va gött det känns.

jaja jag ville bara dela med mig lite och säger hej då till alla som lirar

Du är snart fast igen.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så lustigt hur ofantligt buggad "Surge of light" är. Det är en priest-talent som vid varje crit ger 50% chans till en extra gratis instantsmite, men denna har inte någon chans att critta - enligt beskrivningen.

Inte bara crittar den ständigt - Jag har vid ett tilfälle lyckats få 3st surge of light i rad, och "bara" dubbel-SoL sker ändå relativt ofta. Men inte nog med detta, SoL drar dessutom mana ibland, trots att den skall vara gratis - vilket inte är riktigt lika roligt. Men det kommer mer! Ibland blir det en delay innan man får SoL-buffen, vilket gör att man hinner påbörja castingen på en ny smite som borde vara gratis. Så man får avbryta sin cast för att slänga den på nytt. Smått irriterande.

Ja, det var mitt bidrag till spelets mest buggade talent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
FRIIIIIIIIII!! jag är friiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wahoooo!

nu är det slut med wow för min del, o jäklar va skönt det känns. inget mer betala för nått som man inte tycker e värt det, jäklars va gött det känns.

jaja jag ville bara dela med mig lite och säger hej då till alla som lirar

du tyckte det var värt det en viss tid i alla fall ;D

Permalänk

Slutat med wow jag också, tröttnat som attans.
Kan säga att Karazhan förstörde hela min pve lust och pvp är bara roligt om man är flera och möter flera.
Nä lägger wow på hyllan och fortsätter lira Wc3 istället och PVK II

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

karazhan är ju skoj. Lätt roligare än nax, aq40 etc. Dock suger looten ganska mycket.

Permalänk

I en guild med typ 50 70s, så var det samma 7 personer som alltid var med på karazhan raidsen, de 3 andra fick dom andra dela på. Och självklart skulle guild leadern, raid leadern och diverse class leaders vara med, sen hade dom fixat en ny rank som hette Raid member, jag var ingen sån.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

dryge!
fan kunde dom inte göra flera runs samtidigt för?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Så jävla sant att karazhan förstörde endel guilds, vi började med 3 grupper, men det gick åt helvete för om några sket i att komma/inte kunde så förstördes en grupp osv, till slut blev det två grupper o då blev ändå några utan grupp att köra med.

Permalänk
Medlem

Hade inget vettigare för mig så jag gjorde en warrior. Vad är det som gäller när man levlar? Fury eller Arms?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Hade inget vettigare för mig så jag gjorde en warrior. Vad är det som gäller när man levlar? Fury eller Arms?

arms! heltklart, du missar aldeles för mycket med dualweidl och 2handed fury e inget vidare i början.

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB