Permalänk
Medlem

brygga IPTV genom datorn

Tror ni man skulle kunna koppla Telias Digital TV till en dator med två nätverkskort och sen brygga korten och sedan i en annan dator med två nätverkskort brygga dem och sedan koppla in ena kabeln i boxern och den andra i nätverket? på så sätt slipper man ju skaffa en lång kabel som ligger över golvet.

mvh Emil

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

mm, en brygga ska ju brygga transparent på IP-nivå så det ska nog inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Jag menade bryggan i Windows alltså, nätverksbrygga eller vad den heter, men det kanske var den du också syftade på

Aja får testa då kan ju inte hända nått annat än att det inte fungerar

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Okej, men det ska funka oavsett vilket OS som skapar bryggan.

Permalänk
Medlem

Verkar inte fungera. Kanske det är så att modemet måste vara direkt inkopplat i boxern

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur Telia kör sin IPTV lösning men jag skulle tippa på att de splittar VLAN i deras ADSL modem och sedan tilldelar specifika portar på modemet olika VLAN. MAO kan du inte få ut IPTV genom Internet anslutningen.

Permalänk
Medlem

jo det vet jag, men alltså man bryggar från plats två på modemet. Det funkar om man kopplar in direkt i boxern men inte om man bryggar genom datorn.

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Medlem

Verkar som att man kan få ut IPTV ur modemet till datorn och tv mottagaren, jag postade denna sidan i en annan tråd, kanske kan hjälpa er = http://www.htpc.se/iptv.html

Edit = Såg nu att trådarna är ganska gamla...sorry