Vilka spel kan jag köra med denna dator?

Permalänk
Medlem

Vilka spel kan jag köra med denna dator?

Ja det som är lite underförstått(väldigt underförstått) i titeln på tråden är altså om jag kan spela spel som BF2142, Oblivion, Slaget om midgård 2 på högsta intsällningarna. jag vill nämligen ha det konstaterat bara.

Datorn:

CPU: AMD 4200+ x2

Graffe: 7950GT 512mb

RAM: 2gig

PSU: Hiper 580w

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk

Med en Core 2 Duo E6300 borde du kunna det. Allt utom processorn är ordentligt fräscht.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

som sagt var, byt processor till minst 6300 men hälst 6600.. intel core2duo e6600

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk

E6600 är en karlaprocessor

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Du kan säkert spela alla dom där spelen på högsta. Oblivion kanske inte med högsta fps men spelbart i 1280x1024 allt full.
Om du inte redan köpt datorn så skulle jag rekommendera att du byter processorn till core 2 duo.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Du kan säkert spela alla dom där spelen på högsta. Oblivion kanske inte med högsta fps men spelbart i 1280x1024 allt full.
Om du inte redan köpt datorn så skulle jag rekommendera att du byter processorn till core 2 duo.

Det enda inlägg som svarade på min fråga. Och nej jag har inte lust att byta moderkort och cpu. Har inte råd med mer. Men ok jag får nöja mig med 1 svar. Tack för det.

Nu när jag ändå håller på så kan jag fråga om en tyst men bra fläkt till CPU:n?'

Edit: Eh..nähe. var det ingen som ville svara? synd då

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Avstängd

Tuniq tower, har en själv dock svår o få tag på. scythe ninja är också bra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Tuniq tower, har en själv dock svår o få tag på. scythe ninja är också bra.

Vad är det där som du nyss sa?

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Medlem

Högsta inställningar är inte nödvändigt.

Skillnaden i snygghet/detaljer är minimal skulle jag säga, medans det flyter på mycket bättre i Medium settings och 4x AA i 1280x1024 med många FPS.

0x AA = skitfult. Även skitfult om det är high settings och 1600 i upplösning.
Bättre köra 1280 eller tom 1024 med 4x AA.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
Vad är det där som du nyss sa?

Måste vara ngn bugg, tror inte att jag varit så förvirrad att jag försökt rekommendera 2st cpu kylare istället för att svara på frågan. Vet inte hur det kom sig...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

varför skulle inte processorn duga ? om inte är ba att sätta lite klock

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
varför skulle inte processorn duga ? om inte är ba att sätta lite klock

klart den duger, men om man endå ska köpa nytt tror jag man tjänar lite mer på att köpa en c2d.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

well....jag skulle inte kunna tjäna så mycket på en ny processor och större kostnad. Det enda jag vill kunna göra är att lira nästan på högsta inställningarna i spel. Jag tänkte inte så mycket på upplösning utan mer detalj inställningar och sånt.

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olof The Great!!
well....jag skulle inte kunna tjäna så mycket på en ny processor och större kostnad. Det enda jag vill kunna göra är att lira nästan på högsta inställningarna i spel. Jag tänkte inte så mycket på upplösning utan mer detalj inställningar och sånt.

Nu är det ju iofs så att högre upplösning=högre last på grafikkortet, så skillnaden i belastning mellan hög upplösning och lägre upplösning med höga kvalitetsinställningar är avsevärd. Därför är det alltid bra att ange vilka upplösningar som man tänkt spela i.

Med ditt system kommer du kunna lira allt på 1280x1024 med höga grafikinställningar.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Thermalrigt XP-120 + Adda 120mm-fläkt är en mycklet bra och tyst kylare som jag kan rekomendera.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk

4200+ duger gott och väl idag till alla spel..

Permalänk
Medlem

Ok tack för alla svar

Visa signatur

Nätagg: Fractal Design 1000W Platinum CPU: i7 4790k 4,4ghz RAM: 16gb GPU: Palit 1080