Kolla in Iomega Ultramax 640GB, Extern HD

Permalänk
Medlem

Kolla in Iomega Ultramax 640GB, Extern HD

Snubblade på den här disken på Inwarehouse.
Ser väldigt intressant ut.
640GB, USB2, USB2 hubb, Firewire 400/800, 3 portar FW, Raid0/Jbod/No Raid
samt fläktkyld.
Är bland den bästa fabriksbyggda disken jag sett hittills på pappret.

Dessutom förbaskat snygg.

Allt till det humana priser 2794:- (3750:- prissänkt) samt finns fraktfrikod.

Fasen vad sugen man blir, men har fasen inte plats för fler nu.
Men skulle matcha ett Lian Li

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1123569&node=479

https://iomega-eu-de.custhelp.com/cgi-bin/iomega_eu_de.cfg/ph...

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Har den modellen RAID 1? Det stod något om att endast vissa modeller kunde köras i RAID 1. Med RAID 1 och fläktkylning så kan det nog bli en tillförlitlig backup-disk. Men hur märker man om den ena disken går sönder när man kör en sådan här i RAID1?

Priset per GB är väl OK om man jämför med vad externa 320GB-diskar kostar (vilket inte är konstigt eftersom det just sitter 2 stycken 320 GB-diskar inuti). Men är den högljudd månntro? Visserligen är fläkt bra för temperaturen men inte för ljudet... Och två hårddiskar låter mera än en.

Permalänk
Medlem

2626kr med swec rabatt..

Visa signatur

Burken: Dual Pentium2 300mhz, 128MB, Tot: ca: 16GB hd
Enäggstvillingarna: Luke & Anakin: Dual Pentium2 450mhz, Luke 512MB, Anakin 256 (Har tappat hälften av minnet pga åldern), 2*9GB scsi, rackmonterade

Permalänk

Den var ju riktigt stilig, undra hur högt fläkten låter.

Permalänk

Går väl att byta ut om inte annat.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Seagate diskar som sitter i.

Permalänk
Medlem

Tack SUMITOMO för tipset!
Var på jakt efter mer lagringsutrymme (igen) med fw800 o detta är ju verkligen prisvärt. Beställde från Inwarehouse, blev 2626:- med sweclockersrabatt o fraktfritt.

Har fått hem hårddiskarna nu. Gediget bygge som funkar alldeles utmärkt. Rekomenderas!!

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att beställa 1tb varianten från just inwarehouse eftersom de har sänkt priset på den till 2995:- vilket är riktigt bra tycker jag.
Då såg jag den här tråden om sweclockers rabatt, vad är det och hur beter jag mig för att få den?
Snabbt svar vore ju trevligt eftersom prissänkningen är tom idag 29/4!

Ursäkta att jag gräver upp en gammal tråd, men jag tänkte att den var relaterad till detta istället för att bara skapa en ny.

Edit: Jag köpte en och den fungerar utmärkt tillsammans med min MacBook Pro, lär väl dröja ett tag innan jag har fyllt upp den med bilder.

Visst låter den men inte så farligt, den susar lite smått under belastning men diskarna överröstar det ljudet när man skriver och läser mycket till/från den. Det är en enkel match att byta diskar i den ifall det blir aktuellt, jag var tvungen att skruva isär den och kika lite. Satt 2 Seagate i min låda, bra grejer.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.