Permalänk
Medlem

klocknings problem?

Har klockar min från 2.2 till 2.48 och har ungeför 30~ grader.

Första Problemet: |Använder nu såhära detta sätt.|
När jag ändrar i FSB till 227. Då kommer jag in i Windows funkar allt bra i 1min~. Men sen funkar inte musen eller tangetbordet..

Första problemet. |Använder inte detta sätt nu.Men vill görna har svar på detta problem med.|

Nu har jag gjort så att jag har 166MHz i minnena, men nu när jag stänger datorn/starta om. Då måste jag stänga av datorn sen starta den sen trycka på start om knappen, då får jag fram bilden, annars är den helt svart.

Men undrar vart ändrar man vcore?

Kan det vara Vcore som gör så att jag inte kommer in i Windows eller att mus eller tangetbord slutar funka efter 1min~?
Eller kan de tvara nåt annat problem?

Har i burken:
Processor: AMD 3700+ San Diego.
Moderkort: MSI K8N Neo4-f.
Minne: 2x512. http://img126.imageshack.us/img126/2938/minnenhm4.jpg

Edit:
Såg nu CPU Voltage 1.35V.
Är Vcore=CPU Voltage?
Om det är samma så kan jag ej ändra CPU voltage.
kan inte mycket om bios och klockning. Så ni vet det

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

har samma prolle som dig. kör 235 på fsb o ett MSI k8n neo2 de funkar. ram mhz kan ja ändra i min bios där ja ändrar fsbn. har en egen lite meny där.

Permalänk
Medlem

Har hänt för mig med, dock inte med samma prolle eller moderkort... nätverkskortet sluta fungerar, likaså ljudkortet, musen och tangentbordet..

jag klockade bara till 2.8ghz från 2.6 och det var då det började.. jag hade 200mhz i minnena.. höjde CPU clock från 100mhz till 110mhz