Värt att upgradera grifikkort?

Permalänk
Medlem

Värt att upgradera grifikkort?

Hejsan

Nu är det så att jag sitter på ett x800 gto @ xt (pci-e)..mitt övriga system är en athlon +3200 och 1.5 gig minne.
Nu till frågan, är det värt att uppgradera till ett x1950xt eller kommer mitt övriga system att flask halsa?? och är det så stor skillnad på korten?
Vill kunna spela kommande spel som crysis och allan wake etc på relativt höga inställningar.

Tack på förhand

Visa signatur

Intel q6600@3.2 ghz | 3 Gig crosair xms pc6400 ram | Gigabyte p35-ds3 | Leadtec Geforce 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

drar du lite klock på processorn så kommer det funka fint
huruvida det är värt det... jag tycker inte det vänta och köp ett dx10 kort

Permalänk
Avstängd

Hur du tror att du ska kunna spela crysis/allan wake som är dx10 spel på hög grafik med ditt system förstår jag inte dock.

Även om du uppgraderar till 1950xt kommer cpun inte hänga med i ett spel som crysis/aw.

Det är inga lätta spel något av dom direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
drar du lite klock på processorn så kommer det funka fint
huruvida det är värt det... jag tycker inte det vänta och köp ett dx10 kort

Jo men om jag ska ha ett dx10 kort så måste jag ju ha vista för att den ska kunna nytjas fullt ut.. och jag tvivlar starkt på att min cpu kommer att palla vista.

Men har sätt att båda spelen kommer att komma efter sommaren, så det kanske gör det värt att vänta och uppgredara hela systemet i sommar istället när jag har mer pengar.

Men jag tror jag väntar istället, tack för svaren

Visa signatur

Intel q6600@3.2 ghz | 3 Gig crosair xms pc6400 ram | Gigabyte p35-ds3 | Leadtec Geforce 8800GT 512mb |