[Chassi] Sharkoon Rebel9 [bilder]

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på att börja modda mitt chassi då jag äntligen har lite tid över; SOMMAR!

Hittade denna italienska sida angående Rebel9. Han bygger en server med 9 HDDs och lite andra småmoddar.

Tänkte bara tipsa er, någon kanske får lite idéer från denna sida: http://www.pcsilenzioso.it/forum/showthread.php?t=2397

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Lite bump här

Hur är ljudnivån? Diskarna osv, vibrerar det mycket?

Permalänk

Inga problems här inte. Har inte märkt av några ljudrelaterade "problem" öht sen jag köpte min.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Jag packade upp min "Rebel9" idag och glad ihågen började jag montera mitt kraftagg (Corsair 550W VX). Gissa om det var taskig passform.

Med mycket vilja och vaselin (ej bokstavligt) så fick jag dit det. Någon annan som monterat ett likadant? Samma erfarenhet om att det var taskig passform?

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calimero
Jag packade upp min "Rebel9" idag och glad ihågen började jag montera mitt kraftagg (Corsair 550W VX). Gissa om det var taskig passform.

Med mycket vilja och vaselin (ej bokstavligt) så fick jag dit det. Någon annan som monterat ett likadant? Samma erfarenhet om att det var taskig passform?

//Calimero

Jag har ett HX520 och märkte inga problem med montering.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

VX450 här, inga problem där heller, borde väl vara likadant som VX550

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Hej och tack för feedback. När jag vänder kraftagget med fläkten nedåt (texten på PSU:n rättvänd) så tar själva nätanslutningskontakten i plåten i Rebel9 lådan. Nu är PSU:n på plats men det känns som om den sitter på sniskan eftersom jag endast kunde få dit 3 av 4 skruvar.

Tack för feedback och kommentarer.

//Calimero

PS. Annars så är det mycket låda för pengarna. DS.

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem

har ett sådant själv fast me den stora fläkten på sidan, ett bra chassi om man inte bryr sig hur de ser ut i dator eller om man ska ha en liten kompakt kyllåda detta chassi klarade inte riktigt min nya set up blev alldeles för trångt tyvär annars ett bra chassi

Permalänk
Medlem

Efter att ha levt med detta chassi två år måste jag säga att jag är MYCKET besviken på folket här inne som säger att det är tyst. Det är det minsta man kan säga, låter mer eller mindre som en skördetröska, och från grunden är resonansen som ökar ljudnivån horribel.
Trots dämpmattor och fler fläktar på lägre snurr så hjälper det inte.

Kommer därför köpa mig ett nytt chassi om någon vecka.

Hjälpte en polare idag bygga ihop sin låda med en Fractal design define R2

JÄVLAR, det är vad jag kallar ett tyst chassi. Så det blir ett sådant, och tänker aldrig mer köpa sånt här skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valari:

Efter att ha levt med detta chassi två år måste jag säga att jag är MYCKET besviken på folket här inne som säger att det är tyst. Det är det minsta man kan säga, låter mer eller mindre som en skördetröska, och från grunden är resonansen som ökar ljudnivån horribel.
Trots dämpmattor och fler fläktar på lägre snurr så hjälper det inte.

Kommer därför köpa mig ett nytt chassi om någon vecka.

Hjälpte en polare idag bygga ihop sin låda med en Fractal design define R2

JÄVLAR, det är vad jag kallar ett tyst chassi. Så det blir ett sådant, och tänker aldrig mer köpa sånt här skräp.

Alla är olika när det gäller ljud som man störs av.
Jag kör en Windows Home Server i mitt chassi sedan 2.5 år, och den står på 24*7 i mitt rum, och jag blir inte störd...men visst hör man fläktarna så det är ju inte tyst.

Chassit har fungerat perfekt under denna period, och jag är väldigt nöjd. Nu ska det byggas ut med än fler diskar i framtiden, och det räknar jag med ska fungera.

/Manor

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Nu drar jag upp en gammal tråd men jag måste bara säga det att det här chassit är ett av de bästa köpen jag gjort i mitt liv. Köpte det 2007 den modellen med stor fläkt på sidan och det kostade väl runt 500-600 kr. Jag har det fortfarande och jäklar vad bra det är. Har just nu två stycken Ati radeon 6970 med stora jävla kylflänsar på som jag i Crossfire och de fick plats utan problem. Visst originalfläktarna är inte tysta men det tänker jag nästan aldrig på då jag alltid sitter med isolerande headset vid datorn.

Någon annan som fortfarande kör med detta chassit idag?