Permalänk
Robot

Server chassi --> htpc med H2O

börja bygga på ett halvseriöst bygge som inte skulle ta nå länge lr kosta mycke pengar. Men ja hade fel som vanligt Blev seriösare med tiden och dyrare.

Ett IBM server "Netfinity5000" chassi bygger jag om till htpc med vattenkylning och lite andra roliga saker

Besök albumet: Server chassi --> htpc med H2O av The_dreamer

Permalänk
Medlem

det ser ju bar ut om du får tanken tät, kan bli bra.....fult chassi dock

Permalänk

ja men ska ändra lite på chassit är ju som sagt inte klar

Permalänk
Medlem

Mmmums..
Gillar när gamla serverchassin får nytt liv i sig :]
KUTGW GLHF

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

LOL. HTPC sade du ? he he he. Min HTPC ska fan innehålla nå sjukt nytt graffekort som kostar 10 000 kr, Värsta dual mobot och sen så mycket mer lull lull, att denna låda kommer att vara 0 i jämnförelse.

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow
LOL. HTPC sade du ? he he he. Min HTPC ska fan innehålla nå sjukt nytt graffekort som kostar 10 000 kr, Värsta dual mobot och sen så mycket mer lull lull, att denna låda kommer att vara 0 i jämnförelse.

Hmm varför skaru ha sådan hårdvara i en htpc?

tror 1gb ram och en P4 2,4 med ett 6800le softmoddat räcker rätt långt när de gäller kolla film

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarMan Hollow

Så kul för dig då. Hoppas skiten brinner upp.

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem

Min HTPC är så patetisk så att den i min gammla frys och jag tänker inte berätta specs det är farligt

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk
Medlem

du verkar vara seriös jämfört med idioter som MarMan Hollow som inte borde tillåtas kommunicera överhuvudtaget. fast som alla andra säger.. chassit är fult men det kan bli snyggt.. tycker dock det ser för stort ut..

kolla min bygglogg ifalldu får för dig att byta chassi

http://www.sweclockers.com/album/?id=489

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
du verkar vara seriös jämfört med idioter som MarMan Hollow som inte borde tillåtas kommunicera överhuvudtaget. fast som alla andra säger.. chassit är fult men det kan bli snyggt.. tycker dock det ser för stort ut..

kolla min bygglogg ifalldu får för dig att byta chassi

http://www.sweclockers.com/album/?id=489

Storleken för mig är inget problem

Permalänk
Medlem

Va tjaffsar ni om? Chassit är tvärballt som det är
Jag skulle nöja mig med ATX-konvertering och lite ny färg bara >=]

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

atx konverteringen är nästan klar å de blir lite om lackering

Permalänk
Medlem

Var köpte du limmet till plexit?

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk

http://www.slojd-detaljer.se/

har testat tanken nu och den är tät testar den igen nu efter att ha limmat på "locket" å hittils verkar den helt tät

Permalänk
Medlem

Hej kan du skicka till min mejl hur du har kopplat dioderna och om du har använd motstond och var du har placerat de?? benhar_bara@hotmail.com men jag ger dig en 10 mycket bra

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk

Det ser ju riktigt najs ut.. Vill se mer bilder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDoZz
Hej kan du skicka till min mejl hur du har kopplat dioderna och om du har använd motstond och var du har placerat de?? benhar_bara@hotmail.com men jag ger dig en 10 mycket bra

Beror ju på vad du har för dioder och vad du ska ha för spänningskälla. Men nog kan jag räkna ut de åt dig om du vill

Allebaggen: har ett litet avbrott i bygget men kommer nog upp liten nya bilder snart