Crysis-prestandatester var bluff

Permalänk
Melding Plague

Crysis-prestandatester var bluff

Vi skrev den 30 januari om ett par prestandatester som gjordes med det Direct X 10-kompatibla spelet Crysis samt två stycken Geforce 8800 GTX i SLI-läge. Det har nu kommit fram att dessa prestandatester är bluff och stämmer inte överens hur det ser ut i verkligheten.

Läs nyheten: Crysis-prestandatester var bluff

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tänkte väll. Tror fps:en kommer å bli "lite" bättre på ett riktigt test

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk

Ja, dem testresultat som dök upp tidigare verkade ju aningen absurda. Får väl hoppas att man inte behöver så väldans mega prestanda för o kunna köra DX-10 spel etc.

Permalänk
Medlem

vem är förvånad?
inte då jag i alla fall...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Var det inte ganska uppenbart att det var "fake"?

Permalänk
Medlem

Bara specsen på datorn som användes visade väl att det var bluff?
Nån har suttit och hittat på det bästa man kan få för pengar med fysik-kort och allt...

Permalänk

Hahaha, vilken tråkmåns orkar sitta och fejka prestandatester?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Som jag sa, fake

Permalänk

Som iNi sa, är nån förvånad? Eller jo, kanske dom som tyckte att det var en anledning att inte köpa Vista, att klaga på MS, att klaga på Crytek och så vidare?

Computerville: Gör du nåt annat än gnäller och skriver, till stor del, meningslöst dravel?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jo det var lite misstänksamt, litar aldrig på prestandatester som inte kommer från en pålitlig källa!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Bästa var ju att dom körde med SLI till Vista i DX10 vilket det inte finns drivrutiner för ännu. Släpptes en drivrutin igår som fixade stöd för sli i DX9 i vista dock.

Permalänk

Oväntat.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

eller är det så att spelet är så pass "dåligt" att man måste fejka resultatet

isåfall är det en dödsdom för spelet...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
eller är det så att spelet är så pass "dåligt" att man måste fejka resultatet

isåfall är det en dödsdom för spelet...

när du säger det så. så börjar jag bli orolig hur vet man idag hur mycket spelen idag kommer att flyta på i DX10 / i vista. men det ska nog inte vara nått att oroa sig för vad tyckern i ?

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har inte sett den fabricerade testen, men http://www.gamespot.com/features/6164940/index.html?om_act=co... borde ge en liten fingervisning om prestandaskillnaden mellan Vista och XP just nu. Även om det troligen kommer ändras varteftersom det kommer optimerade drivrutiner till Vista.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att när en Graffekort redan kosta ca 6000 Papps sen ska den också funka so att jag inte behöver en till i Datorn som SLI.En Kort ska visa allt i snygg med alla installningar. Jag har ingen Lust att investera 12000 Papps fuer bara Grafiken-absulut inte..............Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghwomb
Jag har inte sett den fabricerade testen, men http://www.gamespot.com/features/6164940/index.html?om_act=co... borde ge en liten fingervisning om prestandaskillnaden mellan Vista och XP just nu. Även om det troligen kommer ändras varteftersom det kommer optimerade drivrutiner till Vista.

Finns här med:
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2917&p=18

Det finns tester där Vista är bättre än XP redan nu och det är positivt tycker jag. Länken du skrev visar ett kul fenomen i Burning Crusade med skillnanden mellan 512MB RAM och 1GB RAM. Fast vem köper Vista till en dator med 512MB minne?

Vill man uppgradera till Vista men är rädd för prestanda förlust i spel bör man nog kolla om man lirar spel med OpenGL för det är i princip bara där man ser någon skillnad.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
eller är det så att spelet är så pass "dåligt" att man måste fejka resultatet

isåfall är det en dödsdom för spelet...

Spelet är såpass dåligt att någon fejkar att det har skyhöga systemkrav?

Permalänk
Medlem

Hoppas bara rigg som är något år gammalt klarar detta

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Discokungen

Jag är inte överdrivet förvånad men jag är fortfarande skeptisk över 8800 DX10-prestanda mot R600. Har en känsla av att det kommer vara lite skillnad.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

"Vi skrev den 30 januari om ett par prestandatester som gjordes med det Direct X 10-kompatibla spelet Crysis samt två stycken Geforce 8800 GTX i SLI-läge. Det har nu kommit fram att dessa prestandatester är bluff och stämmer inte överens hur det ser ut i verkligheten"

No shit.

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Jag är inte överdrivet förvånad men jag är fortfarande skeptisk över 8800 DX10-prestanda mot R600. Har en känsla av att det kommer vara lite skillnad.

Inte så konstigt om R600 är bättre, med tanke på att när det kommer ut så kommer 8800gtx korten vara "gammla"

Permalänk
Medlem

svårfattat ^^
hela grejjen var ju så kass så dom lika gärna hade kunnat skriva att jultomten brukar ge dom julklappar i juni.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

det stog ju på japanska eller mandarin. hur trovärdigt är ett test man inte kan läsa?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Hedersmedlem

Tester överlag måste tas med en nypa salt, även ifrån välrenommerade sajter. Många sajter kan i sig vara bra, men pga. att vissa tillverkare sponsrar dem blir det ofrånkomligen svårare att vara fullständigt objektiv; samtidigt är dessa sajter beroende av dessa "bidrag".

Vissa drivande personer av sajter har också under åren klart visat var deras sympatier ligger och det måste också räknas in. Nätet är bra men också överlusat med falsk, slarvig eller subjektiv information.

Permalänk
Medlem

Hoppas jag kan köra det på low med ett 7600GT eller bättre grafikkort så räcker det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ännu en indikation på att prestandatesterna var bluff är att ett BFG Ageia Physx-kort användes. Detta är mycket underligt eftersom Crysis inte stödjer detta hårdvarufysikkort.

Och SLI med 100.30 var ingen indikation på att det var bluff heller? Varför postade ni skiten då? Var det ATI-hjärtat som styrde nu igen? Förmodligen.

Ni som postar nyheter borde tänka efter, och kolla upp saker och ting innan ni gladeligen smäller upp det på sveriges största "datorsite".

Källkritik is the shit, som det så populärt heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funky_monkey
det stog ju på japanska eller mandarin. hur trovärdigt är ett test man inte kan läsa?

Betyder det att sweclockers tester icke är trovärdiga för en mandarintalande person?

Underligt resonemang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av korda
Och SLI med 100.30 var ingen indikation på att det var bluff heller? Varför postade ni skiten då? Var det ATI-hjärtat som styrde nu igen? Förmodligen.

Ni som postar nyheter borde tänka efter, och kolla upp saker och ting innan ni gladeligen smäller upp det på sveriges största "datorsite".

Källkritik is the shit, som det så populärt heter.

Även 2 andra svenska siter körde nyheten + de större amerikanska hårdvarusiterna + spelsiter så jag tycker inte vi kan klandra Sweclockers redaktionen. Nyheter är nyheter även om det är skit. Nästan näften av allt som postas är ju ändå bara rykten oavsett.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

2 eller 1 kille sa att den där sidan sög och ljuger. jag trodde inte på dem. men dom hade rätt ^^

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D