Förlänga testperioden för Windows Vista

Permalänk
Avstängd

Jag ska då iaf köpa Vista, OEM-versionen kostar bara 1000kr, vilket inte är så farligt.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Jag ska då iaf köpa Vista, OEM-versionen kostar bara 1000kr, vilket inte är så farligt.

Jo om man jämnför med kostnaden för vad du har nu så kostar det 0kr, eller att välja linux som också kostar 0kr, vips har du tjännat 1000kr att lägga på något kul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Varför gäller inte tryckfriheten isåfall forumet också?

Det gör den, men du får stå för ev. konsekvenser om du bryter en lag eller regel.

Tryck- och åsiktsfrihetslagarna säger att du får trycka och uttrycka dig fritt, däremot om det du trycker eller uttrycker bryter mot en lag eller regel så får man stå för konsekvenserna.

Välkänt fall där detta utnyttjats är bla "Mohammed-bilderna" som trycktes i Jyllandsposten...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Det gör den, men du får stå för ev. konsekvenser om du bryter en lag eller regel.

Tryck- och åsiktsfrihetslagarna säger att du får trycka och uttrycka dig fritt, däremot om det bryter mot en lag eller regel så får man stå för konsekvenserna.

Yttrandefriheten och tryckfriheten gäller bara jämtemot myndigheter. Dvs de kan inte bestämma vad som får skrivas eller tryckas så länge det inte bryter mot någon lag.

Däremot gäller den inte här på SweClockers. Här har ni ingen rättighet att vara, utan ett privilegium. Deras regler gäller här, de får radera använda godtyckligt, de får bestämma vad som får skrivas eller ej.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Dubbelmoral. Från användarnas sida.
Alla klagar, säkert hälften laddar hem olagligt.

Och orginalbilden ligger kvar i samma bildmapp som den nya, som förövrigt ser ut att vara en gif-bild sparad som jpg
OCMIA8

.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Yttrandefriheten och tryckfriheten gäller bara jämtemot myndigheter. Dvs de kan inte bestämma vad som får skrivas eller tryckas så länge det inte bryter mot någon lag.

Däremot gäller den inte här på SweClockers. Här har ni ingen rättighet att vara, utan ett privilegium. Deras regler gäller här, de får radera använda godtyckligt, de får bestämma vad som får skrivas eller ej.

Aha, ok... blev faktiskt lite fundersam när jag skrivit om de faktiskt gällde på ex. internetforum som detta...

Tack för tillrättelsen.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Vad är en oem licens förnågot? jätte tacksam på för hand

Visa signatur

Main: Asrock X670E Taichi + 7800X3D + 64 GB G.Skill Trident Neo + 7900XTX MBA
Asrock X570 Taichi + 3900X + 16 GB G.Skill + 5700xt

Retro: Gigabyte GA-P35-DS3P(rev 2.0) + E2160 @ 3.5 GHz + Corsair TWIN2X 6400DHX + Sapphire HD3870

Permalänk
Medlem

hittills är jag inte alls imponerad av vad windows har slipat på i alla dessa år...:(
Sen tycker jag också (eftersom att jag själv har en mac också) att vista är förlikt apple för att jag ska tycka att det är en revolutinerande, eller hur det nu stavas..., produkt:P

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Än så länge är det inte piratkopiering eftersom det inte står någonstans att man inte får göra så. Så än så länge tycker jag ni ska sluta gnälla så mycket och låta nyheten vara kvar.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Microsoft lägger ner enorma resurser på kopieringsskydd och liknande som gör användandet jobbigare för kunden istället för att förbättra systemet, de bryter mot EU-lagar och annat kul och blir stämda. Till slut har det gått sju år sedan deras förra operativsystem släpptes och vips, så är det plötsligt revolutionerande! Om de inte hade varit så skickliga lobbyister och betalt en massa pengar till programutvecklare för att göra spel och andra program som bara fungerar till Windows, hade Microsoft konkurrerats ut för länge sedan.

Permalänk
Avstängd

Varför snackar alla om hur sweclockers vågade skriva den här nyheten?
Sweclockers har kanske äntligen mognat och förstår att 98% av alla sweclockare har lite fuffens på gång.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Äh big deal, win2k har liknande "problem".. skilnaden är dock att det är inga 120dagar utan snarare ingen behov av licens alls.

Allt helt lagligt, testversion från M$ egna sida och "råkade" radera en fil och skapa en tom fil med samma namn.

Men inga jävla PM om hur man gör det, köp skiten i stället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Varför gäller inte tryckfriheten isåfall forumet också?

Det har väl aldrig varit gällande på ett forum som Swec lika lite som Swec är någon form av demokrati.
Eller vad tror du själv?

@ Dig som skrev "har lite fuffens på gång", vad menar du? Vi som någon gång har gått mot röd gubbe eller kört 79 km på 70-väg? Eller menar du vi som laddat ner ett program att testa vars licens kostar 10000 kr och som de stackars fattiga mjukvarubolagen tycker att vi "stulit" från dem?

Jag tycker nämligen att 79 på 70-väg är värre än det sistnämnda upphovsrättsliga brottet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mezzo_
Jag har fått erbjudande om att köpa Vista Premium OEM för 1400kr. Inhandlad från USA. Är det en bra deal tycker ni?

För det första ska du lära dig vad en OEM-licens är, kolla i Vista-forumet (under microsoftforumet).
För det andra så kan du kolla vad det kostar i Sverige...
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010102361 (samma pris på svenska och engelska och 32 och 64-bitars).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Alltså, Har installerat Vista för att testa runt lite innan ja bestämmer mig för om det är vart att köpa det i nuläget. Testade den så kallade "koden" Allt som hände var att den hoppade upp från 26dagar till 30dagar. Den förlänger inte precis till 56 som ja trodde utan den bara drar upp till 30. Så man måste då troligtvis hålla koll på mätaren. (snacka om jobbigt, lika bra å köpa^^)

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Avstängd

själv så lånade jag polarens skiva och installerade det, sen så skrev han in något minns inte vad, och vips så står tiden still på 30 dagar

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
själv så lånade jag polarens skiva och installerade det, sen så skrev han in något minns inte vad, och vips så står tiden still på 30 dagar

Skrev i CMD lr? om så är fallet är det ju inte (crack) utan inbyggt av MS. lust att PM om du får reda? ^^ Kul att veta ;P

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

syntax???

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Varför snackar alla om hur sweclockers vågade skriva den här nyheten?
Sweclockers har kanske äntligen mognat och förstår att 98% av alla sweclockare har lite fuffens på gång.

Anledningen till att swec kör nolltolerans mot piratkopiering (och även att göra säkerhetskopior på DVD:er) är troligtvis inte till följd av ägarnas åsikter, utan ett sätt att slippa problem med farbror blå. Nolltoleransen gör det enkelt att styra upp saker och ting. Du skall nog se att de flesta inom företaget piratkopierar på ett eller annat sätt...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Hedersmedlem

Sweclockers finns inte till för att tillfredställa Microsoft utan läsarna på webplatsen...

Även då jag inte har planer på att införskaffa Vista inom en snar framtid uppskattar jag nyheter som den här.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla poster era bittramänniskor.
Givetvis måste ni skilja på Sweclockers som nyhetsrelaterad it sida och forumet.

Detta är en nyhet som givetvis ska rappoteras om.

En dålig jämnförelse är vell bara för att tex expressen rapporterar om brott betyder inte det att dom stödjer det.
Om jag som användare går in på sweclockers för att läsa it nyheter vill jag kunna läsa om allt.
En nyhetssida har givetvis oftast ingen koppling till alla nyheter.

Skärpning.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Hedersmedlem

Läste du ens vad Herman skrev på förra sidan?
"Efter en intern diskussion har vi beslutat att ta bort hur man förlänger licenstiden och censuerat bilden.

Mvh Herman"
En sak att rapportera, precis som andra tidningar gör, en annan att beskriva exakt hur sådana här tvivelaktiga saker ska utföras.
Aftonbladet brukar väl inte lägga ut detaljerad guide på hur man hackar och scammar nordeakunder bara för att de rapporterar att det hänt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Anledningen till att swec kör nolltolerans mot piratkopiering (och även att göra säkerhetskopior på DVD:er) är troligtvis inte till följd av ägarnas åsikter, utan ett sätt att slippa problem med farbror blå. Nolltoleransen gör det enkelt att styra upp saker och ting. Du skall nog se att de flesta inom företaget piratkopierar på ett eller annat sätt...

OCH annonsörerna.

Ni minns väl hur stora rubriker det blev för tele2 när de på något konstigt sett hamnade som annonsör på piratebay? Det var på aftonbladet t.o.m.
Tror inte komplett och datorbutiken (för det är väl de som annonserar mest) skulle vilja bli associerade med något piratkopieringsforum.
Och utan annonsörer så blir det inga pengar
Visst, man kan ju ha skumma annonsörer men jag skulle inte vilja surfa runt här (och nej, jag kör inte adblock eller dy.l.) om det stod "Meet these girls from your area" vid sidan av hela tiden

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Ofta man inte tankar det om man vill ha det ist?
Jag tro att minst 85% pirat kopierar elelr har gjort det på sweclockers...
(med tanke på att vissa här inne har filservrar på några TB, jag tror i dom flesta fallen att det inte är lagliga filer som finns där....)

Permalänk
Avstängd

Swec är nog en utav dom bästa forum jag har som sparat men på swec kan man även hitta mer lögnare och lossas moderatorer än vad flashback har eller kommer att ha.

Permalänk

Det är skillnad på nyhet och nyhet. På nyheterna ser man ibland att de tar upp något nytt sätt folk har kapat andras kontokort, eller något liknande. Fast det är en nyhet så ger de ju ingen instruktion till exakt hur man gör.

Jag har inget emot nyheten som publicerades, och all programvara på min dator är inte legal så jag ska inte säga "fy fy" till piratkopierat, men jag har fått mig en släng av sleven här när jag ville veta lite kring att byta ut nyckeln i mitt piratkopierade xp pro, till en helt legal nyckel (som satt på en dator jag köpte) och som jag alltså hade all rätt att byta så med (jag ville slippa formatera om med nya nyckeln) Då blev det fart på moderatorerna.

Jag tycker ändå att det är fin klass på sweclockers, och att nolltoleransen mot piratkopiering är bra. Det finns faktiskt ett helt forumt tillägnat detta, som det som sysslar med det mer än väl känner till....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Ganska skoj att swec har suddat över syntaxen men att den finns kvar på dailytech bara att gå in på deras sida för dom som är intresserade och kolla på deras screens!

http://www.dailytech.com/Extending+the+Vista+Activation+Grace...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Eller så köper man en OEM version av Home Premium från Komplett för 1085 kr tillsammans med nån hårdvara.

Eller kanske OEM versionen av Ultimate lockar mer för 1895 kr.

Bra mycket billigare än de vanliga versionerna av det. Med de priserna så är det kanske värt att köpa ett Windows...

Men så kanske man vill byta hårdvara någon gång de kommande åren (iallafall innan nästa stora OS kommer) och då är en OEM-version inte så värst smidig.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

SweC har uttalat sig, och korrigerat misstaget. Så lägg ner nu. Stäng tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Swec är nog en utav dom bästa forum jag har som sparat men på swec kan man även hitta mer lögnare och lossas moderatorer än vad flashback har eller kommer att ha.

Håller med, gamla goda swec saknas för många

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Läste du ens vad Herman skrev på förra sidan?
"Efter en intern diskussion har vi beslutat att ta bort hur man förlänger licenstiden och censuerat bilden.

Mvh Herman"
En sak att rapportera, precis som andra tidningar gör, en annan att beskriva exakt hur sådana här tvivelaktiga saker ska utföras.
Aftonbladet brukar väl inte lägga ut detaljerad guide på hur man hackar och scammar nordeakunder bara för att de rapporterar att det hänt?

Eftersom jag inte personligen fann nyhten intresant så läste ja verken den eller alla posterna vilket jag borde gjort.Visste inte att dom beskrev hur man gjorde det utan antog att dom bara rapporterade om det.
Men varför inte fortsätta rapportera om allt men ta bort hur man gör?
Som sagt,du sa dett själv.Expressen rapporterar bara att dom inte beskriver hur man gör det.

För isåfall betyder det att jag måste börja läsa på andra siter än swecockers eftersom dom inte kan skriva om allt för dom tror att dom måste ha en koppling till nyheterna.

Och utan användare blir det inga anonsörer,vilket sweclockers är riktigt duktiga på att glömma ibland.

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.