Permalänk

Bahnhof-suger

Det är rena skitsnaken .

Att locka dit kunder så gjorde dom en massa reklamer och anonser runt om i sverige ,och många va det som nappade på, bland andra jag .På mindre en månad så kommer dom ut med information att dom höjer priset, nej nej dom dublar priset ,det är rena rama snateri ,men va fan gör man. Jo man byter till en annan leverantör bay bay bahnhof.

Vad tycker ni som har blivit blåsta av dom ????

HSB-BOLINA i MALMÖ

Höjd priserna dubelt halo vakna folk ....

Se deras nya pris lista ....

Permalänk
Medlem

Är det inte stadsnätet som styr det då? De verkar inte ha höjt priserna i Skövde iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Re: Bahnhof-suger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armando02
Det är rena skitsnaken .

Att locka dit kunder så gjorde dom en massa reklamer och anonser runt om i sverige ,och många va det som nappade på, bland andra jag .På mindre en månad så kommer dom ut med information att dom höjer priset, nej nej dom dublar priset ,det är rena rama snateri ,men va fan gör man. Jo man byter till en annan leverantör bay bay bahnhof.

Vad tycker ni som har blivit blåsta av dom ????

HSB-BOLINA i MALMÖ

Höjd priserna dubelt halo vakna folk ....

Se deras nya pris lista ....

blev du ny swec medlem bara för att gnälla eller? har inte sett röken av ngn prishöjning hos banhof själv. (har server plats där)

Permalänk
Medlem

som sagt, armado02 har inte koll på läget.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Jag tror nog snarare det är armando02 som "suger".

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Bara i Malmö de höjt priset, i HSB området.

http://www.bahnhof.se/stad/malmobolina

Kostade innan 194 kr/mån, och detta var inget kampanjpris, enligt Bahnhof. Men sen... 1 månad senare typ, höjer dem priset till 269 kr/mån.

Saken är att Bahnhof hela tiden sa "vi har inga planer på att höja priset", så jag förstår varför han är arg.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Visst, jag förstår honom också, men snälla, vi på adsl betalar minst 340kr eller nått för 24Mbit och han gnäller för att hans pris ökade med en hundring för 4-6 ggr prestandan, så det är fortfarande ett ok pris.

100/100Mbit är inte okej pris alls, men Bolina är dyrt generellt så Bahnhof är inte att klaga.

Permalänk

MadDude spelar ingen roll vilket bredband du har. Du kan ju läsa inläggen i den här tråden och göra din bedömning om hur seriöst det här agerandet är.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=709...

Läs det länkade inlägget och några poster ner så.

Permalänk

dom har inte höjt priset med ett öre :S:)

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Gött att dom höjjer lite. Folk blir snabbt bortskämda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av funfviertel
MadDude spelar ingen roll vilket bredband du har. Du kan ju läsa inläggen i den här tråden och göra din bedömning om hur seriöst det här agerandet är.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=709...

Läs det länkade inlägget och några poster ner så.

står oxå att om HSB bolina höjer sina avgifter så kommer dom avgifterna att tas ut av kunden. ett helt korrekt förfarande. ska det gnällas på någon så ska det väl vara på HSB och inte på banhof. varför ska banhof "bjuda" på den höjningen dom åkt på av HSB till kunden? banhof gör helt korrekt i detta fall som jag ser det.

Permalänk
Medlem

Det är korrekt att vi har höjt priset i Malmö. Detta är inget som vi planerade. Vi planerade att tjäna in det vi förlorade på abbonemangsavgiften på kringtjänster som ip-telefoni och ip-tv. P.g.a strul med Bolina, den dåliga kvaliten på deras nät samt andra faktorer har vi inte kunnat lansera dessa tjänster som planerat, och för att vi inte ska gå i konkurs måste vi höja priserna så att vi inte går back. Vi har fortfarande väldigt låga avgift och erbjuder en bra tjänst. Mer information har jag tyvärr inte, då får ni vända er till vår VD.

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aronat
Gött att dom höjjer lite. Folk blir snabbt bortskämda.

Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
står oxå att om HSB bolina höjer sina avgifter så kommer dom avgifterna att tas ut av kunden. ett helt korrekt förfarande. ska det gnällas på någon så ska det väl vara på HSB och inte på banhof. varför ska banhof "bjuda" på den höjningen dom åkt på av HSB till kunden? banhof gör helt korrekt i detta fall som jag ser det.

Bolina har inte alls höjt sina avgifter.

Permalänk
Medlem

undra till vilken man skall byta till hmm ska man testa runt eller köra telia igen ..

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sorcer
Det är korrekt att vi har höjt priset i Malmö. Detta är inget som vi planerade. Vi planerade att tjäna in det vi förlorade på abbonemangsavgiften på kringtjänster som ip-telefoni och ip-tv. P.g.a strul med Bolina, den dåliga kvaliten på deras nät samt andra faktorer har vi inte kunnat lansera dessa tjänster som planerat, och för att vi inte ska gå i konkurs måste vi höja priserna så att vi inte går back. Vi har fortfarande väldigt låga avgift och erbjuder en bra tjänst. Mer information har jag tyvärr inte, då får ni vända er till vår VD.

Dina ord är inte värt ett öre längre. Så mycket har jag att säga till dig.
De så kallade "faktorerna" är att nätet ni levererar är ostabil, och det är ENBART bahnhof problem fortfarande finns hos.

Det drygaste av allt är DOCK inte att de höjer priserna utan att folk är för lata för att byta leverantör och majoriteten av abonnenter i Malmö-området är äldre och invandrare som inte törs ringa in eller vet inte hur de ska göra för att ens byta leverantör så de får leva med skitleverantörer som Bahnhof.

Tack för er tid, Bahnhof.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Dina ord är inte värt ett öre längre. Så mycket har jag att säga till dig.
De så kallade "faktorerna" är att nätet ni levererar är ostabil, och det är ENBART bahnhof problem fortfarande finns hos.

Det drygaste av allt är DOCK inte att de höjer priserna utan att folk är för lata för att byta leverantör och majoriteten av abonnenter i Malmö-området är äldre och invandrare som inte törs ringa in eller vet inte hur de ska göra för att ens byta leverantör så de får leva med skitleverantörer som Bahnhof.

Tack för er tid, Bahnhof.

vilket skall du välja istället för bahnhof? hur trorr ni at adamo e ? eller ni som siter med det hur e linan ??

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Bolina har inte alls höjt sina avgifter.

det står OM!!!!! läs korrekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
står oxå att om HSB bolina höjer sina avgifter så kommer dom avgifterna att tas ut av kunden. ett helt korrekt förfarande. ska det gnällas på någon så ska det väl vara på HSB och inte på banhof. varför ska banhof "bjuda" på den höjningen dom åkt på av HSB till kunden? banhof gör helt korrekt i detta fall som jag ser det.

Bolina har inte höjt sina nätavgifter, de är precis samma som tidigare.

Bahnhof har gått ut med förlustpriser för att kontra Bredband2 och Adamos mycket låga kampanjpriser. Skillnaden är att Bahnhof hävdade att deras pris inte var ett kampanjpris, trots att de knappast planerade gå med förlust på kunderna någon längre tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emiiN
vilket skall du välja istället för bahnhof? hur trorr ni at adamo e ? eller ni som siter med det hur e linan ??

Kan säga såhär;
Har många polare som kör BB2 och de är supernöjda. Var lite strul den 22:a och då från Telias sida, sen dess har det aldrig strulat.
Telia, må ha långa köer till supporten och höga priser men Telia är Telia - stabilt.
Har inget att säga om Adamo men jag väntar spännt på TDC, jag hoppas de avslöjar deras erbjudanden snart.

http://www.bolina.hsb.se/

Under Bahnhof:
"Kampanjpris första 2 månaderna"

Fan då att man var så naiv och trodde på Bahnhof...

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

jo sant telia e telia .. men man vill ju testa annat nu när man har chansen ..ända man har sett ju klagomål på bahnhof, men n när man sitter på samma sits så fattar man

Visa signatur

HP NX9420 Core 2 Duo 1.83 GHz, Radeon X1600-grafik och 17"-skärm 2GB DDR II @ 667MHZ @vista home prem, Dell inspiron 1720 Core 2 Duo T7700 , 8600m gt , 4gig, vista utlimate 64 bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
det står OM!!!!! läs korrekt.

Ja, du skrev att DE (Bahnhof) har skrivit att OM priserna höjs så har de rätt att också höja. Du får nog kolla upp dina syftningsfel i meningen i så fall där du har antagit att HSB faktiskt höjt priserna:

Citat:

"ska det gnällas på någon så ska det väl vara på HSB och inte på banhof. varför ska banhof "bjuda" på den höjningen dom åkt på av HSB till kunden? banhof gör helt korrekt i detta fall som jag ser det."

Permalänk

Rosengård funkar adamo super bra men bahnof suger igen ....

Elsborg funkar adam mycket bra men bahnof kan inte leverera det dom

lovar ....

Söderkulla funkar Adamo bra och bahnof nogåt mindre bra ...

SKriv in era inlägg grabbar på dom område ni bor och vilken leverantör ni

har så få vi ha lite mera fakta ju hur som hels (Bahnof Suger )..."PGA"

Att höja från 94 kr till 175 för 10mb/s dom kan inte säga att vi är billigast

Skitsnack BB2 har samma pris ....

Telia mmm dom är bra ju ingen snack men DYRA så dom suger

som "bahnof"

Permalänk
Avstängd

haha hur gammal är du egentligen

Permalänk
Medlem

Om detta jävla Bahnhof...

Beställde fel så jag fick IP telefoni samtidigt med mitt bredband.
Vi tog kontakt med dom och sa att det var fel och dom skickar oss 2st mail om uppsägningen av telefonin samt att vi inte löste ut telefoniboxen.

Efter ett tag får vi ett tredje mail att dom inte kan säga upp telefonin utan menar att vi ska betala i 12 månader.
Vi säger att vi inte äger någon telefonibox och det ser dom även i deras dator men menar att vi ska betala den i 12 månader iaf vilket känns helt galet!

Hur som helst vi vill inte betala för den så vi fortsätter andvända internet som efter ett tag börjar krångla väldigt mycket genom att man inte kan nå hemsidor och att nerladdningsfarten blir bedrövlig.

Skickar 3 st mail om detta inom 2 veckors period och får inget svar alls.
Jag skickar med loggar som visar vart felen ligger på deras lina genom Sverige och efter ett tag får vi ett mail att vi inte har betalat internet samt att dom stänger ner vårat internet direkt.

Spela nått på internet var helt omöjligt då precis allt laggade var 5e sekund.

Felet finns fortfarande för andra kunder i samma område och dom vägrar lägga in något om det på driftinformationen.
Tydligen ser det inte bra ut utåt när det finns officiella fel på deras sida.

Hur som helst så har vi bytt till mobilecity och det funkade klockrent så fort det vart inkopplat (tog ca 5 minuter) och alla problem försvann.

Sist vi pratade med supporten via telefon så gick det utmärkt att säga upp bredbandet via mail och det gjorde vi.
Efter att vi inte fått nån bekräftelse så ringer vi upp och undrar om uppsägningen och då säger dom att det skall sägas upp om ca 1 halvt år!
Att vi pratat med supporten säger dom att det aldrig har ägt rum utan förnekar hela samtalet.

Helt jävla bedrövligt företag måste jag säga!
Säkert bra tills det blir krångel eller att det handlar om uppsägning, då gör dom allt för att du ska betala så länge som möjligt!

Välj för guds skull vad som helst utom detta för ditt eget bästa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armando02
Rosengård funkar adamo super bra men bahnof suger igen ....

Elsborg funkar adam mycket bra men bahnof kan inte leverera det dom

lovar ....

Söderkulla funkar Adamo bra och bahnof nogåt mindre bra ...

SKriv in era inlägg grabbar på dom område ni bor och vilken leverantör ni

har så få vi ha lite mera fakta ju hur som hels (Bahnof Suger )..."PGA"

Att höja från 94 kr till 175 för 10mb/s dom kan inte säga att vi är billigast

Skitsnack BB2 har samma pris ....

Telia mmm dom är bra ju ingen snack men DYRA så dom suger

som "bahnof"

Du gnäller som en barnunge om en höjning från 94,- till 175,- ? Lever du i en fantasivärld eller är du bara allmänt snål? Du ska vara glad att du bor i Sverige där vi har hög bredbandspenetration samt LÅGA priser. Kolla gärna upp vad det kostar i andra länder och återkom.

Nej du, vakna upp, väx till dig och lär dig framföra kritik på ett konstruktivt sätt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Det var en gammal tråd, jag blev lite rädd först eftersom jag flyttar idag och kommer få Bahnhof 100/100. Först ska jag ha det på prov gratis i fyra månader innan jag binder upp mig så jag får väl se hur det funkar, här i Örebro verkar det inte vara några problem iaf då jag känner tre personer som haft det ett tag nu.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armando02
Rosengård funkar adamo super bra men bahnof suger igen ....

Elsborg funkar adam mycket bra men bahnof kan inte leverera det dom

lovar ....

Söderkulla funkar Adamo bra och bahnof nogåt mindre bra ...

SKriv in era inlägg grabbar på dom område ni bor och vilken leverantör ni

har så få vi ha lite mera fakta ju hur som hels (Bahnof Suger )..."PGA"

Att höja från 94 kr till 175 för 10mb/s dom kan inte säga att vi är billigast

Skitsnack BB2 har samma pris ....

Telia mmm dom är bra ju ingen snack men DYRA så dom suger

som "bahnof"

175kr ojoj, kolla runt andra operatörer eller välj adsl så ser du att du kommer billigt undan ändå.

t.ex Telia Bredband 0,20-0,25 Mbit/s - 229kr/mån. Enjoy.

Du skulle säkert vilja ha betalt för att få använda bredband med antar jag.
Välkommen till verkligheten.

Jag kör blixtvik 100/10 - 239kr mån och jag gnäller inte för det.
Bra pris om man jämnför mitt gamla comhem:

12-25 Mbit/s / 0,7-1 Mbit/s för 299kr/mån.

EDIT: Gah såg inte att det var en 3 år gammal tråd....:P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

blåser liv i en gammal tråd.

jag är hur nöjd som helst med Bahnhof... kommer aldrig byta så länge min adress tillåter Bahnhof där jag bor / kommer att bo.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Jag älskar banhoff med, men det är faktist lite synd att det laggar till ibland. Som det tex gör för mig nu. Gör olika tp test/bredbanskollen etc. Och har 100/10. Men får endast ner 4mbit just nu

Någon mer detta händer för ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"