Ful (suddig) text med Netscape på MacBook ?

Permalänk
Medlem

Ful (suddig) text med Netscape på MacBook ?

Jag har köpt en MacBook som jag kör Netscap på, då nordnet.se tydligen kräver netscape när man kör mac. Men texten blir så "suddig" och otydlig !? kan man göra något åt detta ?

Permalänk
Medlem

Re: Ful (suddig) text med Netscape på MacBook ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Be
Jag har köpt en MacBook som jag kör Netscap på, då nordnet.se tydligen kräver netscape när man kör mac. Men texten blir så "suddig" och otydlig !? kan man göra något åt detta ?

Har aldrig kört netscape faktiskt på en mac... låter kontsigt att bara netscape skulle fungera.. Har du testat med firefox/safari ??

Annars låter det som att felet ligger i att texten blir antialias... Kolla om du kan stänga av det i inställningarna för netscape... Kan ev. heta cleartype också..

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ful (suddig) text med Netscape på MacBook ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Har aldrig kört netscape faktiskt på en mac... låter kontsigt att bara netscape skulle fungera.. Har du testat med firefox/safari ??

Annars låter det som att felet ligger i att texten blir antialias... Kolla om du kan stänga av det i inställningarna för netscape... Kan ev. heta cleartype också..

Tack för tipset ! kör firefox nu istället

Permalänk
Medlem

va åratal sen netscape va aktuellt, testa firefox som det heter nu

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
va åratal sen netscape va aktuellt, testa firefox som det heter nu

Jasså så Firefox är i grund och botten Netscape?

cootl

EDIT: skrev fel

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Jasså så Firefox är i grund och botten Netscape?

cootl

EDIT: skrev fel

Mozilla har alltid varit kodnamnet för Netscape och när koden släppes fri så blev det under namnet Mozilla. Och Firefox är ju som vi alla vet en bantad version av webbläsaren i Mozilla suiten.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"