Köra 6800LE passivt i några sekunder?

Permalänk
Medlem

Köra 6800LE passivt i några sekunder?

Hej

Har ett 6800LE utan kylare som jag skulle vilja funktionstesta, kan man starta upp det i några sekunder bara för att få se POST? Eller kommer det ta skada?

EDIT: Det har alltså inte ens en kylfläns.. helt blottad core.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

rekomenderar det inte, har du inget som kan kyla lite iaf?

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Alltså jag har orginal kylningen + en zalman vf-700.

Zalman VF-700 skulle jag montera men det gick åt helvete, så nu är den inte längre monterbar på grund av en mutter som gick sönder (gängerna paja).

Skulle kunna sätta på orginalkylningen men då måste jag ta bort de blåa zalman flänsarna och det känns onödigt & jobbigt. Det är ren slöhet faktiskt...

Jag vill bara veta om skiten fungerar så jag vet om det är lönt att lägga ner tid på det.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Coren kommer bli typ 140 grader på tre sekunder. Skulle inte rekommendera det, tror dessutom inte att du kommer att nå till POST ens.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Gör inga onödiga handlingar:P, jag skulle tagit mig tid o montera på endå.

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Okej det är du säker på?

Aja då testar vi inte det.... får väll helt enkelt montera tillbaka orginalkylningen. Fy fan va jobbigt. Hur får jag lättast bort Zalman flänsarna? värmer upp och vrider fram och tillbaks?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

jag monterade vf-700 på ett fx 5200 med vanliga M3 skruvar och satte muttrar och plastbrickor på ovansidan av kortet

(dra inte åt för hårt bara!! bara så artt du känner att du inte kan glappa med kylaren på kärnan typ)

du kan nog göra samma sak skulle ja tro

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kan du knäppa några bilder? Om du har kvar kortet dvs...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Går det inte starta om man har nåt mot gpu'n? Typ en kalt glas eller typ som jag ser nu en slät gammal koppar hållare till min gammla väckar klocka, skulle tro att nåt sånt funkar en kort stund

Permalänk
Medlem

Fick till det med Zalman kylaren med hjälp av lite egna skruvar & muttrar, kortet fungerade bra.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

kylde mitt fx 5900 med eltejp å 80's fläkt ett tag : ) tills jag snodde en fläkt från ett fx5200 å tog lite lim å gegga fast bara 60c i full load med det, orginal fläns dock

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F