Har du dumpat din mp3-spelare för mobilen?

Permalänk
Medlem

Har du dumpat din mp3-spelare för mobilen?

Tja, jag är skittrött på att bära runt 2 prylar, dvs mobilen och mp3-spelaren, de slutar med att mp3-spelare ligger hemma när jag som mest vill lyssna på musik. Så typiskt.

Har du dumpat din mp3-spelare för mobilen? Funkar de bra? Håller batterier acceptabelt? Isf vilken mobil använder du? Och det viktigaste, är ljudet/lurarna bra?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag änvänder inte mobil så jättemycket, utan nöjer mig med min 30gb iPod (rätt ovanligt 2007 antar jag).

Väntar dock på iPhone eller iPhone 2G.

Permalänk
Medlem

Jag använder enbart min Qtek 8310 (HTC Tornado) för musik när jag inte är hemma. Det fungerar bra och batteritiden räcker till flera dagar med inte alltför mycket lyssnande. Jag laddar ändå telefonen varannan natt, så ingenting jag märker av. Ljudet är tillräckligt bra för min del, har en adapter till 3,5 mm teleplugg, så kan använda vanliga hörlurar. Det enda problemet är att hörlurskontakten i telefonen har börjat glappa, så tyvärr lär jag behöva lämna in telefonen för reparation för att lösa detta.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffat en SE W810i och visst funkar det att använda den som musikspelare. Ljudet är bra, men kan inte mäta sig med riktiga mp3spelare av bra märken. Du kan inte heller räkna med att driva någonting värre än de medföljande lurarna, förstärkaren orkar helt enkelt inte med.

Ska du som jag bara ha någonting att lyssna på när du promenerar eller åker buss så funkar det fint, men det är ingenting för finlyssnaren.

Permalänk
Medlem

Använder endast min E61 som allt-i-ett maskin.
Supersmidigt att ha navigator, mediaspelare, surf/mailmaskin, portabel spelkonsoll och telefon i samma, förutom att jag måste ha en gps-puck med.

Permalänk
Medlem

Har allt mer sällan med mig min iPod 30 GB, nöjer mig med min SE W880i för det mesta. Ljudet är helt acceptabelt i mobilen, likaså batteritiden så där ser jag inga bekymmer.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Jag är tvärtom. Jag föredrar flera små enheter framför en stor. Så jag springer runt med min pyttelilla SE T600. Sedan kompletterar jag med antingen iAudio U3 eller iriver T20, beroende på om jag behöver USB-plugg eller inte. Och så använder jag en iPaq 1940 - den minsta och smidigaste PPCn som någonsin gjorts - för allt annat än snack och musik.

När jag tittar på storleken på vissa av de mobiler som är poppis idag känns det som att bläddra i en katalog från 80-talet: visst, du får en enhet, men du bör införskaffa en ryggsäck att ha den i.

Men förr eller senare kommer det naturligtivs en enhet som förenar telefon, mp3-spelare och handdator i ett tillräckligt smidigt paket, med uthärdlig batteritid och uthärdligt ljud. Jag har dock inte sett något ens halvacceptablet i den vägen än.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1

Väntar dock på iPhone eller iPhone 2G.

Jag trodde att den bara skulle komma som 2G, är det inte så?

Permalänk

ja se walkmans e super!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Har provat kombinerad mp3-spelare/telefon (SE w810), funkar sådär för mig.. Jag föredrar två enheter.

Permalänk

Jag var tvungen att dumpa min mp3 spelare pga. att displayen gick sönder. Så nu har jag en w900i.. den duger alldeles utmärkt

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Jag trodde att den bara skulle komma som 2G, är det inte så?

Generation 2.

Permalänk

Ljudet är sällan i klass med en bra mp3 dock så är de en bra bit på vägen och duger helt klart för att lyssna på tåget/bussen. Jag ser det som grymt smidigt att bara ha en enhet i fickan och alltid ha mp3/mobilen med mig.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag dumpade mobilen för ipoden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Generation 2.

joo jag vet, men iPhone kommer väl bara som 2G (GSM) trodde jag..

Permalänk
Medlem

Jo till en början, därför skrev jag att jag kommer att vänta på generation 2, G2, secend generation, 2G.

Permalänk
Hedersmedlem

Nepp, dumpar hellre mobilen än MP3-spelaren och kameran.

När det kommer en mobiltelefon som är lika tålig som R310s, har lika bra mp3-spelare som iAudio U3 och en kamera i klass med dagens proffskompakter.. då köper jag den.. men tills dess blir det tre separata enheter som är bra på det de är gjorda för.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag använder bara min HTC MTeoR nuförtiden, särskilt eftersom den också spelar divx-filmer.

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

Det kommer aldrig att komma en optimal enhet. Orsak: Alla har olika prio. Det är omöjligt rent fysiskt tex att ha en 3" skärm för video i mobilen men mått som en T66a ;). Eller 20x optisk zoom i en telefon tjock som en Nano. Man får helt enkelt välja vad man behöver mest. Själv kör jag Nokia N73 som telefon och som duger som kamera soliga dagar. Sen kör jag en MEIZU M6 när jag vill ha med mig musik och bra ljud och en iPod Shuffle när jag är "på väg". En Ixus 850is tar bilderna jag vill bevara och sköta om lite längre. Så, alla saker fyller sin funktion bra. Men jag kommer så länge det går köpa separata saker för jag...gillar prylar och gillar sällan kompromisser

Permalänk
Medlem

Köpte en W810 eftersom jag tappade bort min mp3 spelare förra året (hittade den längst ner i en påse en vecka efter jag köpt telefonen också =/ )

Jag föredrar en enhet, och om du lägger in nya "ljuddrivrutiner" till telefonen så far det mesta av bruset bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Köpte en W810

om du lägger in nya "ljuddrivrutiner" till telefonen så far det mesta av bruset bort.

Utveckla gärna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Utveckla gärna!

Olika sidor om dett:
http://www.esato.com/board/
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=5952...
http://forums.se-nse.net

Denna är ganska bra för nybörjare.
http://www.topsony.com/forum/showthread.php?t=43

Lycka till och var tålamodig, i XS++ brukar det ta 3 timmar ca att bli klar bara för att föra över en fil på 30kb.

Permalänk

Jag dumpa min iRiver 512mb när jag skaffa min Z610i med 1gig minneskort.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Har både min mobil och mp3 spelare på mig, men jag lyssnar hellre på musik med mp3 spelaren då ljudet är ljusår bättre än ljudet i mobilen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Har både PPC och Mobil i dagsläget, skulle jag vara tvungen att välja skulle jag nog dumpa mobilen. Jag funderar dock på att köpa mig en mindre mp3-spelare, om jag vet att det är den enda anledningen jag tar med mig PPCn, för den är onekligen större än någon av dagens mindre mp3-spelare.

Permalänk
Medlem

Dumpat mp3-spelaren. Telefonen ger fullt tillrcäkligt för att duga att lyssna på medan man gör något eller är på väg nånstans. Vill jag ha bättre ljud så kör jag stereon hemma

Permalänk
Medlem

Yep, använder min w810i nu =/ Min iPod nano 8GB Svart ligger på hyllan och dammar hemma, hehe. Jag tycker det är för jobbigt att ha två saker, det är till och med jobbigt att bara ha mobilen i fickan. En nästan två cm tjock mobil är nej tack, men vad ska man göra.

Permalänk
Medlem

De flesta "musik mobiler" är ganska värdelösa, batteritiden är usel så man måste ladda dem 1 gång per dag, sen om man glömmer bort tiden och lyssnar mycket på musik så helt plötsligt har man varken mp3 eller telefon.

Nej separata grejer är mycket bättre.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
De flesta "musik mobiler" är ganska värdelösa, batteritiden är usel så man måste ladda dem 1 gång per dag, sen om man glömmer bort tiden och lyssnar mycket på musik så helt plötsligt har man varken mp3 eller telefon.

Nej separata grejer är mycket bättre.

De flesta "fördoms postare" är ganska värdelösa...

Batteritiden är det som nästan imponerat på mig mest i W880i, jag laddar inte den mycket oftare än min gamla K800i som jag aldrig använde som musikspelare.

Visst, lyssnar du extremt mycket under dagen så kanske det går åt, har för mig att W880i ska klara 14 timmar, lite samtal på det och batteriet är nog slut. Men lyssnar man så mycket hade jag nog rekommenderat en separat spelare...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Nope.. Använder min nano heltid jag.
Även om n73:an fungerar okej som mp3 spelare.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf