Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk

Märkligt att det ungefär samtidigt kom en post på TBG där ännu en nöjd köpare letar upp tråden där för att berätta om den förträffliga servicen... suck...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

haha herregud vilket positivt bemötande jag fick ^^
har aldrig haft ett sweclockers konto, aldrig behövt ett. tänkte faktiskt logga in på en polares konto först men jag orkade inte ringa klockan 1 på natten.
samma polare köpte för ett tag sedan ett xbox från markos games, han sa till mej att dom va dom enda som hade kvar den versionen som kunde chippas.
innan jag beställde så kollade jag upp lite på google och kom till denna tråden, den enda aktuella tråden där snubben från affären är med själv.
det jag läste övertygade faktiskt inte mig eftersom markos-killen ber om bevis på att han har blåst någon, men alla ignorerar honom. sen är ca 70% av alla som skriver folk som bara fyller i vad andra sagt men som aldrig verkar ha haft kontakt med markos games själva.

min polare fick sitt xbox, så jag antar att jag kommer att få mitt också om dom inte tar slut.

vill ni ha bevis på att jag inte är Marchiello utan Markus, skriv vad som behövs för att övertyga er så kan jag försöka fixa det...
personligen så bryr jag mej inte vad ni tror eftersom det är skitsamma för mej, bara jag få mitt xbox ^^

Permalänk
Medlem

Ahh så det räcker med att be om ursäkt.
Hur långt upp i kriminaliteten räcker det med en ursäkt för att inblandade ska glömma och gå vidare?
Att folk ältar samma sak igen är ganska självklart väl? Givetvis är det för att skydda/hjälpa andra så dem inte går i samma fälla igen.

Att folk gör fel är givet, men när det är samma fel om och om igen så är det nåt som inte stämmer. Då lär man sig inget, speciellt inte om man slipper ta smällen själv.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dawidowski
CSM101 - vadå motbevisas, jag har ju rätt. Jag köpte något av ett företag vilket har inte gett någon sorts information angående produkt fel eller produkt fel i framtida tider. Ingen Info om att skicka tillbaka vara eller få den utbytt eller någon form av kompensation. Tål och Tål du vet nog själv hur fucked up de e att köpa något och sen behöva gå tillbaka, vänta i veckor för få tillbaka och ändå fungerar de inte.

Det du blev "motbevisad" i var hur det faktiskt är en signifikant skillnad på exemplet du själv gav och den här situationen, så nej, du hade inte rätt eller fel, däremot fick du förtydligad varför ditt argument/jämförelse med nvidia inte var korrekt.

Permalänk
Medlem

eftersom de står att markos games öppnar igen imorgon ska jag testa och ringa för att se om dom har kvar några xbox 360 med chip till mej. dock kommer det bli efter 5, men jag hoppas de inte blir några problem eftersom dom säger att man kan ringa mellan 8 och 22, eller i alla fall chatta på msn.

Permalänk
Avstängd

Ni får mer än gärna skriva vad ni vill om mig idag och år framöver. Dem flesta har faktist sett och förstått att jag varken blåst eller lurat någon på pengar eftersom ingen kotte i Sveriges kant kommit fram med varken bevis eller polisanmälan. Jag vet vart jag står och jag försvinner aldrig.

Nu efter att jag kommit tillbaka är jag mer än laddad för att ta emot vad som helst från vem somhelst. Allt som behövdes var 1 veckas semester

Sen ser jag att ni hackar på en snubbe som kallar sig för manikin. Ni tror att han e jag. Varken han eller någon annan kan ge mig bättre smyg reklam än detta forumet. Ja till och med mr Dajton, chipper, Microstore, Itshopen, kapten krok, Chip n play får gratis reklam av Mr M. Sluta och hacka och inse reality.

Var 3:e kund som ringer ifrågasätter mig ang inläggen här på Sweclockers så oavsett + eller - säger mig ingenting eftersom jag får ta smällen oavsett.

Jag vill tacka alla som gett mig + men från och med nu så uppskattar jag att ni slutar skriva posetivt om mig. Det leder bara till att dem tror du är jag. Ett mail gör mig gladare och starkare än ett inlägg i detta forum.

Jag hoppas att denna tråd skall vara öppen i många år framöver, för den ger mig stryrka att driva Marko´s Games.

En liten fråga till derox
Har du hört talas om ordet förtal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames

En liten fråga till derox
Har du hört talas om ordet förtal?

Den frågan ska du väl ställa till Karin1 istället?
Jag menar hon är väl den som gjort sig mest skyldig till det i denna tråd?? Eller har hon rätt?

Men för dem som inte kan, så kan du väl förtydliga vad förtal egentligen är?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Jag erkänner att Multimediashopen gick i graven. Men det ville jag inte. Att vi hamna i så kallade skuldfällan så gick det som det gick. Men att karin tar det hela på sig själv är fel. Jag får brev dagligen som angår Multimediashopen. Och ja jag har bevis som angår Multimediashopen.

Om du inte vet vad förtal är så skall du ta och slå upp ordet i en ordbok. För det som derox och många andra gör är förtal. Du kan inta bara läsa och skriva vidare om du inte har bevis. Men personerna som säger sig ha blivit blåsta samt hotade är ett gäng små gangster forumiter som inte vågar stå för vad dom skriver. dubbel nolla är förnamnet på dem snubbarna.

Om du hade blivit anklagad för något som inte stämmer så hade väl du och vilken vilken kotte i Sverige gjort som jag gör. Jag vill ha bevis och kan dem inte ta fram det så har detta forum gjort sig 14 sidor onödig text.

Permalänk
Medlem

Den enda det är synd om i denna tråd är Karin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag erkänner att Multimediashopen gick i graven. Men det ville jag inte. Att vi hamna i så kallade skuldfällan så gick det som det gick. Men att karin tar det hela på sig själv är fel. Jag får brev dagligen som angår Multimediashopen. Och ja jag har bevis som angår Multimediashopen.

Om du inte vet vad förtal är så skall du ta och slå upp ordet i en ordbok. För det som derox och många andra gör är förtal. Du kan inta bara läsa och skriva vidare om du inte har bevis. Men personerna som säger sig ha blivit blåsta samt hotade är ett gäng små gangster forumiter som inte vågar stå för vad dom skriver. dubbel nolla är förnamnet på dem snubbarna.

Om du hade blivit anklagad för något som inte stämmer så hade väl du och vilken vilken kotte i Sverige gjort som jag gör. Jag vill ha bevis och kan dem inte ta fram det så har detta forum gjort sig 14 sidor onödig text.

Förtal? Det enda vi säger är att du har haft företag innan som gått i graven på grund av inkompetens, alltså bör man inte handla av dig nu. Jag tror knappast du har blivit smartare över en natt, du verkar vara ett stolpskott fortfarande.

Mitt tips är fortfarande, skaffa dig en utbildning och ett jobb, du har ju tydligen inte de kunskaperna som krävs för att vara egenföretagare.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag håller faktiskt med..... går man i konkurs och startar nytt företag med exakt samma inriktning så gör man något fel

Extra dumt om man har skulder, och jag är speciellt nyfiken på var du får pengar ifrån denna gången, då du hade stora skulder tydligen. Eller nej det var väl Karin som satt i skiten?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Tro mig. Även lilla sverker får nog gömma sig i soptunnan. Att min konkurs lyser över nätet är ingen man skryter om. Men det finns många företag som konkar dagligen utan att man ens märker det.

ett företag som inte kan få lån börjar lågt för att sedan bygga upp det sagta men säkert.

Hur somhelst så börjar detta forum bana ur igen så tack för mig denna gång

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tråd rensad/upplåst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hej på Er...igen
Om någon forfarande är intresserad/orkar så kommer här en liten uppdatering... Igår kväll var jag hemma hos Markos Game och lämnade in boxen för reparation/byte. Vi kom också överens om att jag skulle hämta upp den lagade/nya boxen på torsdag.

Edit:
Marchello ringde idag och berättade att de har fått igång min maskin. Så här långt låter det ju nästan för bra...

Permalänk
Avstängd

Just nu så sitter min tekniker och spelar GTA på den och fungerar som den skall göra. Jag hoppas inte att att du blir sur för att han spelar på den. Men vi gör det så att du skall få en 100% fungerande konsol tillbaka.

Imorgon får du även testa konsolen innan du får tillbaka den. Full kontroll med andra ord

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur ni "fixade" den? Mynt under fäste till kylfläns?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Min X-clamp fix är inget som ni ser på Youtube och inget som jag visar vidare. Alla konsoler som har lagats av mig får Marko´s Games X-clamps sigill och öppnar du den så har du ingen garanti alls.

Somsagt så har vi sett många olika Rrod fixar från andra företag och det är samma som du ser på youtube.

Det viktigaste av allt var att jag fick igång den och därmed kan ulf göra sina barn glada igen.

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig och att boxen fungerar igen!

Visa signatur

Let's go Rangers!

Permalänk

När man läser här så känns det direkt som om "Markosgames", klFishBone samt Manikin är en och samma person.
Alla tre konton är nya med Markosgames som det äldsta. Markosgames-kontot samt Manikin används enbart i denna tråd och klFishBone används till vanliga kommentarer på Swec. som Mr. Marko inte vill skriva med användaren "Markosgames".

Självklart används dessa konton från olika IP-nummer. För övrigt så kan jag bara säga att jag som har läst igenom tråden alrig i livet skulle köpa utav denna person.

Permalänk

Sjävklart finns det någon sådan person. Vad det har med saken att göra förstår jag dock inte. Om du försöker lägga fram att allting som kan vara möjligt, borde vara rimligt för att du lägger fram det här, så håller jag dessvärre inte med dig. För mycket talar emot det.
Det är därmed inte oväntat att du skulle svara med någonting dylikt. Verkar vara samma tankesätt som Mr. Marko har.

Jag glömde nämna användaren "E Dalton". Ännu en nyreggad person som enbart har skrivit i den här tråden.

Självklart är det möjligt att alla dessa användare är olika personer utan samröre med "Markosgames", men jag tvivlar starkt på det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Sjävklart finns det någon sådan person. Vad det har med saken att göra förstår jag dock inte. Om du försöker lägga fram att allting som kan vara möjligt, borde vara rimligt för att du lägger fram det här, så håller jag dessvärre inte med dig. För mycket talar emot det.
Det är därmed inte oväntat att du skulle svara med någonting dylikt. Verkar vara samma tankesätt som Mr. Marko har.

Jag glömde nämna användaren "E Dalton". Ännu en nyreggad person som enbart har skrivit i den här tråden.

Självklart är det möjligt att alla dessa användare är olika personer utan samröre med "Markosgames", men jag tvivlar starkt på det.

Vad tråkigt att du har fel. och ännu roligare att du tror att jag inte har en enda kund. Att du sedan tror att E.dalton e jag gör så att jag snart spricker av skratt.

Somsagt multimediashopen och Gamecom överlever via Marko´s Games och nej jag försvinner aldrig. Inte med tanke på att Marko´s Games växer så det knakar

Permalänk

Hur kunde jag veta att du skulle svara på detta ikväll...

Folk som läser detta får givetvis göra sig en egen bedömning, men alla dessa nyreggade användare som prisar dig...ja, vad säger man. Allt passar lite för bra för dig, jag är helt övertygad om att du har reggat ett antal användare på detta forum för att kunna ändra folks åsikter.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Hur kunde jag veta att du skulle svara på detta ikväll...

Folk som läser detta får givetvis göra sig en egen bedömning, men alla dessa nyreggade användare som prisar dig...ja, vad säger man. Allt passar lite för bra för dig, jag är helt övertygad om att du har reggat ett antal användare på detta forum för att kunna ändra folks åsikter.

Klart att jag besvarar dig som pajkastare. eftersom du bara anar så skall du inte ta dig vatten över huvudet och besvara. Ta reda på fakta innan du säger något. för i slutändan så sitter du med benen i kors eftersom bevis kan tas fram.

Tror du på fullaste allvar att jag inte har några kunder alls. Vad dum jag måste vara som uppdatterar mina annonser varje dag. och vad dum jag måste vara som öppnar partnerbutiker i City, Backplan och snart även kungsbacka, borås och kungälv. Jag måste vara riktigt blåst.

Som jag skrivit i tidigare inlägg så är jag tacksam över att ni inte skriver något posetivt om mig. Däremot får ni mer än gärna pm:a mig om vad ni tycker om vår service.

Garanti ärenden från Gamecom samt Multimediashopen kan skicka mail direkt till info@markosgames.se

Till er forumiter som inte kan något bättre:
Varmt välkomna att kasta E-paj på Mr.M

Permalänk

du borde lägga ner hela verksamheten...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
du borde lägga ner hela verksamheten...

Något som många kan glömma. och vet du vad. det hjälper inte ens om du vart kungen

det hade blivit en aning svårt om jag hade lagt ned den eftersom den bara växer.

Permalänk
Medlem

Marchello

Marchello!

När blir en sanning förtal??

Du pratar om förtal! Att jag skulle smutsat ner dig med osanna uppgifter
är tyvärr inte sant.

För att kunna veta om något är förtal, måste man veta sanningen, och
den håller du dig definitivt inte till!

Även om du ser det som ett personangrepp är anklagelserna mot dig
trots allt befogade.

Du hävdar att det inte finns några bevis mot dig, ej heller någon polis-
anmälan.
Samt att du varken blåst eller lurat folk på pengar.

Man kan ju undra hur du får din post egentligen? Det finns ej adress
som du är folkbokförd på. Men det är klart, man behöver kanske inte
ha någon sådan idag?

Ändå säger du att du bor på Sockenvägen i Göteborg, samma adress
som du uppger för Markosgames.

Du vill ha bevis! Saknas onekligen icke!

Jag har pärmvis med material avseende Multimediashopen.(Bedrägeri,
omfattande skulder för hundratusentalskronor.)

Hur kan du bara tillåta dig att framstå som en hederlig snubbe? Sedan
kallar du andra för"smågangsters" och "dubbelnollor"?

Man kan inte driva ännu ett nytt bolag, ändra namnet på det, och inte
sett till att betala sina gamla skulder först. Det säger rent sunt förnuft.

Du vill bli behandlad med respekt och värdighet?

Vem vill inte det?

Karin1

Permalänk
Medlem
Citat:

vad dum jag måste vara som öppnar partnerbutiker i City, Backplan och snart även kungsbacka, borås och kungälv

Förmodligen, för snabb expansion är det som får många små bolag på fall. Det är bättre att skapa en stark stabil bas för företaget innan man expanderar och efter det man läst här och på andra konsumentforum runt om på nätet så verkar det ju onekligen som en för snabb expansion riskerar att skada ditt företag ännu mer.

Det här är inte ännu ett påhopp, det här är bara en objektiv analys av de fakta du har lagt fram om hur din verksamhet fungerar. Jag tror att du borde lugna ner dig med expansionen och få stabilitet i torpet först. Tyvärr tror jag väl inte att du kommer tolka mitt inlägg på det sättet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd

jag förstår dig men lite fel skrivet av mig. Just nu har vi ingen renodlad fysisk butik utan alla butiker som är skyltade med våra logotyper sammabetar med oss. Som exempel Mynt och musik på friggagatan 15.

Partnerbutiker är butiker som sammanlänkar sig med oss. Dem har hant om inlämning och utlämning av konsoler för chip och montering. Vi i vår tur åker vi runt och hämtar upp för att dagen därpå lämna av. Det är somsagt inte mina butiker.

Ta det som posten har ett inlämnings service på coop.

Karin. Du verkar läsa mellan raderna. Jag erkänner att jag drev multimediashopen. Och jag har också bevis på att jag dagligen får brev från kronofogden. Just nu så verkar du blanda ihop ditt inlägg med andras.

Ordet förtal har inte med dig att göra. Jag snackar om personer som anklagar mig för något som jag inte gjort.

Istället för att du och jag skall kasta paj på varandra så tycker jag att vi skall kontakta varandra och börja på ruta1 så att vi kan reda ut detta.

En liten fråga. Något som du skrivit för länge sedan var att det borde vara skottpengar på mig. Skall jag tolka det som ett hot?

Permalänk
Medlem

Marchello

Marchello!

Jassåå... din verksamhet växer??

Det gör skulderna också. Du behöver väl inte bevisa att du får
brev från kronofogden?

Du skriver lite obegripligt. Sedan finns inte ruta1 för mig! Den borde
aldrig ha funnits!

Vill Du reda ut något, får du ta det med fogden. Du har förstört till-
räckligt för mig redan!!!

Karin1

Permalänk
Avstängd

sista frågan glömde du besvara!

Har du skrivit att det borde vara skottpengar på mig?
Var vänlig och besvara frågan tack!