Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Missnöjd kund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag undar hur du tolkar ordet lurad? hade jag lurat dig så hade du väl inte fått en fungerande vara vid leverans. Snarare en tegelsten Att den sedan gick sönder vart ju något som du kunde göra något åt. Du har ju min adress och den står nog klart och tydligt på ditt kvitto.

Sen att det vart olika serie nr så har inte det med en ring of death att göra. Varför Mr payam inte kunde laga den har jag inte något svar på.

Att du fick ett annat serie nr på konsolen och ett annat på Chassi måste ha vart ett misstag från min tekniker.

Hur somhelst så finns du i Borås. och då ber jag dig att komma in till oss efter den 7:e September. Oavsett så kommer jag att få igång din konsol. Och det har du mitt ord på.

Om du behöver få kontakt med mig direkt så kan du slå en pling på 0736-935674

Som ni alla se här så är denna man en riktig MAN och inte bakom ett futtigt litet alias. Kom fram med era garanti ärenden oavsett om det gäller Multimediashopen eller Gamecom. Jag står för dem!!

Detta är inget nytt som vi erbjuder. Kolla här >> http://www.markosgames.se/news.php?ID=17

Hej igen
En "riktig man" tackar man ju för... Här är det snabba svaret från Marchello:

Hej

Jag förstår inte vad du menar med att detta skall vara en så kallad löngn
??? eller lurendreier. Jag snackar om att folk säger att jag lurat dem på
pengar samt att jag hotat dem. Ditt fall har inte med detta att göra.

Hur somhelst så kan du lämna in den direkt till mig på Sockenvägen 18B

Om du inte kan komma så kan du skicka den till mig så skall jag göra allt
i min makt för att få igång den.

Ang olika serie nr så spelar det ingen roll. uppger du serie nr som finns
under fliken system setings så ärt det den som gäller.

Mitt reply till Marchello idag:
Hej
Tack för ett snabbt svar.
Vad gäller försöket till reparation så är det nog lönlöst enligt
chipper.se då de, enligt egen utsago, har skickat den till tyskland i
ärendet. Jag ser det som ännu mer bortkastade pengar att skicka den fram
och tillbaka. Mitt förslag är att du kompenserar oss rimligt. Har du något
förslag på kompensation?

Jag var medveten om att jag köpte en modifierad konsol och med allt var
det innebär, men konsolen skall ha ett serienummer, inte olika. Vad gäller
fliken "System Settings" så är det svårt att få fram den när inte maskinen
startar...

Återstår då bara att lösa kompensationsfrågan.

Permalänk
Avstängd

Hej

Innan man skickar pengar till folk hej viölt så vill man ju ändå ta en
titt på den.

Har du sagt A så får du faktist visa lite mer än bara lite text. Nu kommer
du bort med din maskin så skall jag ta en titt på den.

Att mr Payam säger att det inte går att laga den Kan jag inte svara på. Men Jag har sett olika Rrod fix och det ser rent av för jävliga ut. Kom in med den så göra allt i min makt för att få igång den. Och om inte så så får du en ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej

Innan man skickar pengar till folk hej viölt så vill man ju ändå ta en
titt på den.

Har du sagt A så får du faktist visa lite mer än bara lite text. Nu kommer
du bort med din maskin så skall jag ta en titt på den.

Att mr Payam säger att det inte går att laga den Kan jag inte svara på. Men Jag har sett olika Rrod fix och det ser rent av för jävliga ut. Kom in med den så göra allt i min makt för att få igång den. Och om inte så så får du en ny.

Hej
Vem har pratat om pengar? Jag kan tänka mig en kompensation i prylar
också. Men, givetvis fattar jag att du vill bilda dig en egen uppfattning.
Det bästa av allt är ju givetvis om du får igång den igen. Jag skall ge
det en chans till och försöka komma förbi altenativt skicka den.

Från och med nu kommer jag inte att publicera vidare kommunikation hos
sweclockers.se (jobbigt att klippa och klistra...)Dock kommer jag att
publicera resultatet av vårt lilla ärende på forumet.

Du skall i alla fall ha cred för dina snabba svar Marchello.

Vi hörs alt syns.

Permalänk
Avstängd

Tack för att du förstår min poäng. Jag har nya konsoler så om din inte går igång så får du en ny av mig direkt.

Hör gärna av dig på Tfn:0736-935674 Du kan ringa fram till 22.00

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering och sammanfattning... så här långt.

Markos Games vill ha in maskinen för att ta en titt på den, vilket ju är helt förståligt. Misslyckas deras fix så lovar de att ersätta den gamla med en ny. Jag hinner dock inte leverera konsolen till "Butiken" innan de tar en kortare semester. Fortsättning följer efter semestern.

Permalänk
Avstängd

telefonnummer tar man i pm snälla ni

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
telefonnummer tar man i pm snälla ni

Men spela roll! Vill Marchello lägga ut sitt numer så får han väl göra det. Han vill väl sprida sitt nummer antar jag ;)'

För övrigt tycker jag att hans priser på chippningar är orimligt höga med tanke på att det finns en del konkurrenter som erbjuder till lägre priser och inte med samma skamfilade rykte med två butiker som misskötts. Dessutom har de bättre rykte till och med!

Permalänk
Medlem

Och min åsikt är att hade alla serienummer överrensstämt hade MS säkerligen kunnat fixa den, då den tydligen varit i tyskland och vänt pga detta. Samt, RROD = fabrikationsfel, så jag tycker att det enda rätta är att byta ut direkt. Inte ska kunden straffas med fullösningar mot RROD bara för att någon stoppat i fel kort i fel låda....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Oavsett serie nr så hade det kunna bli Rrod på någon av dessa maskiner.
Att vi försöker att laga den i förstahand är något som vilken butik somhelst erbjuder. Om inte det löser sig så kommer ulf att få en ny konsol.

Jag och Ulf har kommit överens om att pröva laga den först. Och har jag och han kommit över en deal så spelar det ingen roll vad ni alla säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att vi försöker att laga den i förstahand är något som vilken butik somhelst erbjuder. Om inte det löser sig så kommer ulf att få en ny konsol.

Jag och Ulf har kommit överens om att pröva laga den först. Och har jag och han kommit över en deal så spelar det ingen roll vad ni alla säger.

Då borde ni skylta med att köper man av er har man ingen garanti av Microsoft what so ever.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Alla som chippat vet mycket väl att garantin är körd från tillverkaren om man chippar. Därför tar alla butiker sitt egna ansvar på att kunden skall få en fungerande vara och ger då 1-2 års garanti beroende vilken butik man handlar ifrån.

Återigen så kan ni ringa till PSXcare, Console, Microstore, Itshopen, Swemods, Chipper, ModZone m.m och fråga detta så skall du få samma svar som jag gett dig.

Köper man en chippad konsol = butiken tar smällen. Inte tillverkaren

Har man köpt konsolen från t.ex EBgames och sen chippar den i någon butik, så gäller inte hårdvaru garantin. Garanti Ges endast på chip och montering. Det finns även vissa butiker som kan ta över hårdvaru garantin men då mot betalning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sköter du detta snyggt kanske du får lite creds för det verkar du inte ha fått mycket av i denna tråden.

Självklart gäller inga garantier från tillverkaren när man chippar, löder och har sig.

Permalänk
Medlem

Självklart så tar butiken på sig ansvaret för en chippad konsol som de säljer ny.
Jag äger Dajton.com och vi har fått in ett antal RROD 360:s under året. Först så försöker vi laga dem själva. Majoriteten av lagningar fungerar faktiskt.

Ang. uträkningen på P2an där Markos Games tar 1.495.- så kan jag flika in att ett Matrix Infinity kostar i runda slängar €20. Installationen på den "nya" pstwo slim som kommit är lite knepigare och kräver även en liten transistor. Installationen tar cirka 30 - 40 minuter ink. flashning och testning.

Denna "drive" kan man omöjligt ha någonting med på.

Jag håller med om att man inte kan hålla lägsta pris i denna branschen. Flertalet kunder betalar hellre ett par hundra kronor extra för att få köpa från ett företag som har bra service och som är ekonomiskt stabilt. (inte för att många kollar upp företag så ofta, tyvärr) Sen så finns det ju alltid de som jagar absolut lägsta pris och som bli förbannade när Iphonen som de köpt för 500:- aldrig dyker upp.

Med risk för flamning ,då jag inte är 100% insatt i hur detta med f-skatt och momsregistrering fungera, så undrar jag:

Om man chippar en konsol. Utför man då inte en tjänst ? Jag har f-skatt och är självklart moms registrerad. När jag registrerade Dajton.com så gjorde jag massor av efterforskning och där framkom det att om man utför en tjänst åt andra personer, tex chippar deras konsoler, så skall man inneha en f-skattesedel. Om man bara säljer produkter så behöver man bara moms registrera.

Om nu Markos Games säljer en tjänst utan att ha F-skatt, är det då egentligen kunden som skall betala arbetsgivaravgift och sociala avgifter till Marchello ?

Lite funderingar från en lunchrast med mycket intressant läsning

Permalänk
Avstängd

Det är sant som du säger. Men tjänsten är inbakad i priset. Vi säjer inga monteringar då tipsar vi om dig eller någon annan
Jag får heller inte fakturera någon eftersom det räknas som en tjänst.

Permalänk
Medlem

Att sälja en chippad konsol lär ju inte räknas som en tjänst
Ren försäljning.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Syftade mest på chip ink. monteringar.
Hela konsoler förstår jag att man inte behöver F-skatt till, men en montering.
Även om det är inbakat i priset så är det ju en tjänst som utförs.
Man lämnar ju in sin redan inköpta konsol för att få den modifierad på ett eller annat sätt. Detta blir ju automatiskt en tjänst.

"Köp kakel till hela badrummet.. det kostar 3 gånger så mycket som i andra affärer men här ingår montering."

"På Mr cap recondar vi din bil. Du betalar bara 4.500:- för bilschampot sen av någon konstig anledning så är din bil skitfin när du hämtar den."

Ett svenskt kryphål kanske. Sådana har vi massor av.

Ps. Tack för ev. rekomendationer. Ds.

Permalänk
Avstängd

Oavsett vad du eller någon annan säger så har jag valt att ta mig efter vad jag blivit rekommenderat att göra. Du har nog en del kryphål under kassadisken du med och det har väl alla småföretagare idag.

Att ett litet företag i Sverige säger att han sköter sina kort 100% fläckfritt = jag söp kungen unden bordet igår

Ang att jag tipsar vidare till alla chippare i Sverige är för att jag inte ser på någon chip butik som ett hot till skillnad från andra som tror att dem har Sverige för sig själv.

Permalänk
Avstängd

Oavsett vad du eller någon annan säger så har jag valt att ta mig efter vad jag blivit rekommenderat att göra. Du har nog en del kryphål under kassadisken du med och det har väl alla småföretagare idag.

Att ett litet företag i Sverige säger att han sköter sina kort 100% fläckfritt = jag söp kungen unden bordet igår

Ang att jag tipsar vidare till alla chippare i Sverige är för att jag inte ser på någon chip butik som ett hot till skillnad från andra som tror att dem har Sverige för sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sista delen håller jag med om till 100%
Ju fler på marknaden desto högre servicenivå måste man hålla för att vara kvar. Vi har 4 år på nacken nu och still going strong. Om vi inte har en speciell produkt i lager så hänvisar vi till olika "konkurenter" Vi samarbeter dessutom med flertalet firmor i sverige som har samma inriktning som vi.

Permalänk
Avstängd

Jag har 17år på nacken och drömmer mardrömmar om Tv-spel. Ändå kan jag inte luta mig bakåt eftersom jag har en Wii som ligger emot. tufft är bara förnamnet men jag ger mig aldrig.

Service är fokus no.1 Om inte det hade vart för vår kostnadsfria utkörning så hade jag nog inte kunnat slå mig in i branchen i dag.

Mr Dajton jag gillar din stil. Om alla kunde vara som dig så hade det inte vart sådan skitsnack som det är idag. Många företag i denna branchen kastar skit på varandra utan anledning.

Stå på dig så kanske du firar 40år i samma branch

best regards
Marchello/ Marko´s Games

Permalänk
Medlem

Här var det lite småsmicker mellan två företag som omväxling.

Får se hur väl allt faller ut md tiden

Permalänk
Avstängd

Ja Mr Dajton vågar ju visa vem han är och bara det är starkt nog att inte gömma sig bakom ett Alias som många gör

Sen är Sverige såpass litet så det kommer fram förr eller senare och tro mig det är inte långt kvar.

Permalänk
Citat:

Sen är Sverige såpass litet så det kommer fram förr eller senare och tro mig det är inte långt kvar.

Vad är det som ska komma fram, vilka personer som "gömmer" sig bakom alias? Vad har det för betydelse om jag får fråga? Du har redan blivit anklagad för hot så det vore väl synd om du nu, när du har lite medgång, sätter dig själv i skiten igen genom att antyda att du ska söka upp folk. Om du vill mig något kan du få mitt nummer via PM så slipper du leta!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Jag är inte emot någon förutom personer som anklagat mig för hot. Du har inte med detta att göra superboss. Jag förstår att du tagit fakta av dem som skrivit om mig och det gör väl dem flesta.

Bara så ni vet att allt som ni sagt mot mig tar jag med en nypa salt. Men dem personer som sagt att jag lurat och hotat dem kommer att visa upp sig förr eller senare.

Jag ber om ursäkt till superboss och alla andra som missuppfata det jag skrev i tidigare inlägg

Sen vill jag säga att det inte är jag som söker upp någon. Det har jag överlämnat till polisen. Man har ingen rätt att anklaga en person utan bevis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Uhm... Du har alltså inte de tillstånd som krävs för att göra det du gör? Och detta bortförklarar du med att "alla andra" gör saker med? Tjena... Nu har du ju verkligen bevisat att du bara är en dum unge som försöker tjäna pengar men inte har en aning om hur företagsvärlden fungerar.

Klart som korvspad du inte kan göra som du gör, om det var lagligt skulle ju alla göra som du gör...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Då jag befann mig i en revision så frågade jag om vad som inräknades som ren försäljning. Jag förklarade tydligt vad jag driver för något och då kom vi fram till att jag absolut inte får erbjuda fakturering eller någon tjänst som t.ex felsökningsavgift. Detta räknas som en tjänst.

Permalänk
Medlem

Tjena!
vissa kanske tycker att jag är dum men jag har beställt ett chippat xbox 360 från markos games nu. enligt sidan kommer dom tillbaka den 8e, får se om dom skickar ett fungerande chippat xbox 360.

jag kommer att följa upp och komma tillbaka senare om berätta hur det gick,
om jag får ett xbox 360 på posten så ska jag försöka orka att ta bildbevis och ladda upp.
får jag inte någonting så skriver jag istället om varför jag inte fick det.

dom kanske fått in fler beställningar än vad som finns i lager när dom haft semester.

får se om detta kan bli ett bevis på att markos games inte är ute för att blåsa folk, eller så kan det bli en sista spik i kistan i mångas ögon.

jag väntar förhoppningsfullt!
// Markus

Permalänk
Medlem

tror du att folk är så dumma Marchello, förlåt, Markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manikin
Tjena!
vissa kanske tycker att jag är dum men jag har beställt ett chippat xbox 360 från markos games nu. enligt sidan kommer dom tillbaka den 8e, får se om dom skickar ett fungerande chippat xbox 360.

jag kommer att följa upp och komma tillbaka senare om berätta hur det gick,
om jag får ett xbox 360 på posten så ska jag försöka orka att ta bildbevis och ladda upp.
får jag inte någonting så skriver jag istället om varför jag inte fick det.

dom kanske fått in fler beställningar än vad som finns i lager när dom haft semester.

får se om detta kan bli ett bevis på att markos games inte är ute för att blåsa folk, eller så kan det bli en sista spik i kistan i mångas ögon.

jag väntar förhoppningsfullt!
// Markus

Sorry, men pga hela trådens natur och det faktum att du registrerade dig... 2 timmar sen typ, så är du iaf i mina ögon likställd med fiffel, bluff, båg och annat svammel, på samma sätt som loco misstänker.

Så någon spik i kistan kommer du inte kunna åstadkomma, vare sig du får en xbox eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manikin
Tjena!
vissa kanske tycker att jag är dum.....

Ja.