Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk

Återigen blir det massa tomma påståenden... marchello vet redan vad han har gjort och vi andra har ingen möjlighet att veta om det du säger stämmer så det blir helt meningslöst. Tyvärr...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Jag vet vad jag gjort och jag står för det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
vad jag vet så har jag aldrig sagt att jag inte har med Multimediashopen att göra. Var vänlig och läs innan du skriver.

"Först och främst så har vi inte med multimediashopen och göra, vad är det ni håller på med och anklagar oss för nått som vi inte vart.Ni är bara för mycket alltså" citat från flashback av mr-gamecom

är det du som va mr-gamecom på flashback? (som blev banned)

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Personligen förstår jag inte mentaliteten "Jag har konkat 2 företag, men känner på mig att detta blir bra". Hur får man pengar till ett tredje med stora skulder?

DET vore kul att veta. Ifall du kan bevisa att du är ekonimiskt stabil till ett tredje så blir ju möjliga kunder lite tryggare.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
"Först och främst så har vi inte med multimediashopen och göra, vad är det ni håller på med och anklagar oss för nått som vi inte vart.Ni är bara för mycket alltså" citat från flashback av mr-gamecom

är det du som va mr-gamecom på flashback? (som blev banned)

jag vet inte vad du har mellan axlarna men det verkar inte vara mer än en finne. Jag sitter här och erkänner mina fel (vilket jag inte behöver göra)

Oavsett vad ni än säger så skiter jag fullständigt vad ni tar fram från andra forum.

Ni får tro vad ni vill om dem inläggen. Men lika lätt som jag erkänt här i tråden lika lätt hade jag erkänt dem inläggen.

Återigen så tar folk upp gammalt för att sedan kasta sig på svar knappen. Ta upp något nytt och inte något som filk redan skrivit i tråden.

Jag vet inte vad det är med dagen forumiter. Men har dem flesta såkallat minnesförlust eller vänta kanske rent av blinda.

Sen har oddname fått sitt svar vad det gäller att pröva 3:e gången gillt. jag har redan tagit upp detta och hoppas att du stämplar in det så slipper du fråga igen.

1. man öppnar företaget
2. man satsar lågt och dubblar inkomsten sakta men säkert
3. Det som kommer in satsas vidare i nya produkter

Allt jag köper betalas kontant och på så sätt kan jag hantera min in och ut köp utan att sätta mig i skulder

Vad det gäller mig:
1. Vad som än händer så kommer Marko´s Games finnas.
2. Gillar du inte mitt företag, gå då vidare
3. Spelar ingen roll vad du, sverker med röda tunnan eller kungen säger eftersom jag vet vart jag står. och håller det stenhård
4. försök att snacka skit så skall du också komma med bevis. annars är den personen en STOR jubel idiot i både mina och andrads ögon

5. Slutligen så finns personer som läser i ett för att sedan skriva av sig i ett annat. Den personen anser sig veta mer än vad han tror sig veta.

Istället för att ta redan på fakta och sen skriva så slipper personen se ut som en iditot i andras ögon.

Det finns ju en del här i forumet som slagit knut på sig själva:)

Kom med något nytt istället så vi kan snacka vidare!

Permalänk
Medlem

Vilket skämt
Istället för att lägga ner pga någon sjukdom så hade du väll bara kunnat anställa någon som tog över medans du var borta...eftersom det nu enligt dig gick så otroligt bra i slutet...

Vilket skämt. Lägg ner allt och börja jobba på Ica eller nått där dom itne säljer varor via postorder.

Permalänk

Satt och hoppades på att du skulle ha stake nog att erkänna det som alla redan vet.... menar du att det finns en annan förklaring till att mr gamecom postade från exakt samma IP som du? Precis som i den här tråden där du också blev påkommen av en admin att låtsas vara en nöjd kund med exakt samma IP som du.. nekar du till det med?

Jag har försökt undvika att återupprepa samma gamla fakta men när du fortsätter ljuga om vad som hänt känner jag mig provocerad att syna dina lögner. Glöm heller inte att du ljugit om att du hade F-skatt (svart på vitt! som du sa) för att sedan svamla bort det hela med att du blandat ihop momsregistrering med F-skatt (åh hej.....).

Du verkar vilja göra rätt för dig nu och framåt vilket är bra men om man ska lyckas med det finns det bara en väg och det är att lägga upp alla kort på bordet. Du sitter tyvärr istället och blånekar till incidenter där det finns bevis för att du är skyldig, hur listigt är det? Suck...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

Re: Re: Marchello

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FabianS
Men människa. Lyft luren och ring Marko. Vad är det här?
Vad i h-e har era mellanhavanden på ett publikt forum att göra (ursäkta språket)?

Ring akutpsyk.

Nu börjar det faktiskt bli underhållande på riktigt

Underhållningen är att se hur du sitter och försvarar Marchello med näbbar och klor och samtidigt klankar ner och idiotförklarar alla som inte håller med. Kolla faktan som flertalet har radat upp, flertalet ggr.

Jag vill fortfarande har svar på hur mycket pengar Karin fick, då Marchello tydligen sände pengar dagligen?
Samt vilken eller vilka del(delar) av Karins historia som är sanning(enligt dig själv Marchello var ju "en viss del" av det sanning)?

Jag tycker denna tråd är hur skön som helst. Ett aldrig sinade spindelnät av lögner vad det verkar. Som glamour
All reklam är bra reklam heter det ju och vissa påstår ju att detta är massvis med gratisreklam för Marchello, men jag är inte så säker på att denna tråden är nån vidare bra reklam för Marko's games. Speciellt inte då han skriver osammanhängande och med helt fel ton många gånger. När han dessutom glömmer vad han skrivit tidigare och kommer med rena lögner är det mycket svårt att tro att det skulle gynna honom eller hans butik.

Vi får hoppas att tråden håller sig olåst sålänge som möjligt. Och jag hoppas verkligen inte att moderatorer låser tråden bara för att Marchello själv vill! Ty det var ju inte han som startade tråden.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Nu börjar vi om igen

Varsegod, hoppa på bara;)

Jag finns kvar och det får ni alla som är emot mig leva med.

Regards
Marchello

Permalänk
Medlem

Vad smidigt det måste vara att bara kunna nollställa saker och ting och börja om på nytt var och varannan minut. Då slipper man ju stå till svars(eller ens förklara) för eventuella(?) snedsteg man tagit...

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Det här är konsumentupplysning om nåt, nu vet jag iallafall ett ställe varifrån jag aldrig kommer köpa något..

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk

Svara istället på frågan... nekar du till att du har låtsas vara nöjd kund till din egen firma vid något tillfälle? Särskilt intressant är ju fallet här på sweclockers då en admin påpekade att den påstådda kunden postade från samma IP. Det var alltså inte du menar du? Har du någon annan förklaring till varför någon skriver med samma språkfel som du gör, postar från samma IP som du gör och försvarar/berömmer DIN firma fast du hävdar att det inte är du? O J Simpson i all ära men det här är bara löjligt...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

okej jag ljuger är ni nöjda nu!

Och jag har också blåst massa kunder och hotat personer eftersom jag älskar att göra det.

Finns inget bättre än att få en sälja en Xbox 360 för att sedan ge kunden ett kokt stryk.

Karin har aldrig skrivit på något papper. jag har fejkat allt.
Pengar har jag heller aldrig skickat till karin. vad det gäller karin så blåste jag henne totalt

Alla inlägg som ni sett har jag skrivit. även dem som gett mig posetiva svar. E.dalton och manikin är jag

Jag ljuger så jag ljuger mig själv.

Nöjda?

Permalänk

Marchello för f*n!! ja sitter å skakar på huvudet när ja läser allt,ja ska säga dig en sak som verkligen gäller för dig Du är ingen företagare,låt inte kunder bli lidnas ,skaff ett vanligt jobb å lägg ner företagsverksamheten.
Och när du måste låta andra skriva på för att du kan vara företagare säger väl allt,helt patetiskt enligt mig.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk
Medlem

Men herregud, människa, är du full just nu eller vad är det? Du skriver ju betydligt sämre än du gjort tydligare och har en betydligt mer aggressiv ton. Varför?

Lägg alla kort på bordet nu, avseende alla dina foruminlägg där du representerat ditt företag eller där någon säger att de inte representerar dig och om vad som gäller med Karin. Svara gärna imorgon när du lugnat ner dig.

Karin1 kan gärna få lägga alla kort på bordet också. Den här tråden är ju bara en parodi på ett dåligt skämt vid det här laget...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AstralDimension
Marchello för f*n!! ja sitter å skakar på huvudet när ja läser allt,ja ska säga dig en sak som verkligen gäller för dig Du är ingen företagare,låt inte kunder bli lidnas ,skaff ett vanligt jobb å lägg ner företagsverksamheten.
Och när du måste låta andra skriva på för att du kan vara företagare säger väl allt,helt patetiskt enligt mig.

Om jag lägger ner Marko´s Games så kan jag lika gärna gräva min egna grav. Du måste förstå mig.

3 punkter varför jag inte kan lägga ner

1. Garanti vad det gäller Multimediashopens gamla kunder samt Gamecom och Marko´s Games

2. Lägger jag ner, ja då har jag snacket bakom mig att folk känner sig lurade på sina garantier.

3. Dem som har förtroende för Marko´s Games går ju vidare och trycker ner mig till max eller så kan det leda till allvarligare saker.

Så även om jag nu skulle vilja lägga ner så kan jag inte. Sen kan jag heller inte neka kunder att fortsätta köpa av mig. jag då leder jag mig själv in i mörkret.

Permalänk

Ok de va generöst tänkt,men när du verkligen har nått botten finns de bara en väg,uppåt *kram* lycka till

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Just nu är jag på botten. så jag hoppas bara att vägen tittar uppåt

Permalänk
Medlem

Vilken synnerligen versatil tråd!

Vi har det klassiska "Jag bryr mig inte om vad ni tycker!", följt av det fantastiska "Vad fan vet du?!", och toppat med lite "*snyft* Synd om mig! Jag vill ju bara allas bästa!".

Mycket intressant. Tragiskt, men intressant!

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Men för f*n. Ge honom en sista chans att bevisa vad han går för, detta börjar bli patetiskt. Ni vill ju att han misslyckas. Jag tycker inte synd om honom för det 2 första bolagen han har konkat ,han har själv försatt sig i denna situation. Men för guds skull ge honom en liten chans att bevisa att han kanske är på rätt spår nu.
;an vill inte ge honom en chans till men man kan ta mig f*n ge pedofiler och våldtäktsmän flera chanser.

Stå på dig marchello jag hoppas du gör rätt för dig nu.

MVH Boban

EDIT: jag hade inte stått ut med all den kritik som Marchello får och jag förstår att han börjar skriva som han gör nu.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Om du syftar på mig så tycker jag inte synd om mig. Jag är snarare besviken på mig själv.

Jag kunde ha kvar Multimediashopen. men hade inte vetandet och styrkan att driva vidare.

Jag har vart lite för mycket ikväll. Men även jag har en dålig dag.
Därför ber jag om ursäkt till alla personer i denna tråd.

Idag har det bara varit garantiärenden. och många 360 konsoler har vi inte kunnat laga. Eftersom vi inte kunnat laga dem så har många kunder fått vara utan konsoler. Det värsta av allt är att vi inte har några att ge dem eftersom alla konsoler som finns ute idag går inte att chippa. Illa är bara förnamnet för idag.

Permalänk

En sista grejj Marchello,om ja vore du skulle ja sluta me att kommentera i forum,blir inge bättre.
Som sagt Lycka till.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Om jag inte besvarat så hade jag vart personen som blåst och hotat kunder vilket hade lett till att jag hade fått lägga ner Marko´s Games som jag gjorde med Gamecom. Vem vill handla från en butik som behandlar sina kunder illa?

Om någon hade sagt att vi har dålig service så hade jag givetvis tagit åt mig kritiken men inte besvarat dem.

Jag vet att detta inte kommer få något slut men jag ger mig heller inte.

Permalänk
Medlem

Det hade dock räckt att du gick in och förvarade dig en gång. Alla dessa inlägg gör mer skada än nytta, det luktar braskens lång väg. Lägg av med chattande här och koncentrera dig på din firma istället är mitt tips. Innan du gör ett klavertramp likt det Brasken gjorde.

För er som inte känner till historien och Braskens är den korta historien att ägarn för butiken först hotade en kund via mail och sedan gav sig in i en tråd liknande denna och gjorde bort sig ordentligt.
Vilket ledde till att Braskens som förr var en respekterad och välbesökt Hifi-butik mer eller mindre grävde sin egen grav och senare kursade. Hela historien finns någonstans på minhembio.com.
Gör man bort sig på ett sånt stort forum som minhembio(eller sweC för den delen) så är en konkurs inte långt borta. Ty man ska inte glömma att mer eller mindre alla tekniknördar i Sverige hänger på fourm likt dessa.
Och utan dessa användares stöd i form av handel kan man packa ihop ganska snabbt.
Och sett med konsument-ögon så är en aktör mindre på marknaden inte bra.

Visa signatur

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Det hade dock räckt att du gick in och förvarade dig en gång. Alla dessa inlägg gör mer skada än nytta, det luktar braskens lång väg. Lägg av med chattande här och koncentrera dig på din firma istället är mitt tips. Innan du gör ett klavertramp likt det Brasken gjorde.

För er som inte känner till historien och Braskens är den korta historien att ägarn för butiken först hotade en kund via mail och sedan gav sig in i en tråd liknande denna och gjorde bort sig ordentligt.
Vilket ledde till att Braskens som förr var en respekterad och välbesökt Hifi-butik mer eller mindre grävde sin egen grav och senare kursade. Hela historien finns någonstans på minhembio.com.
Gör man bort sig på ett sånt stort forum som minhembio(eller sweC för den delen) så är en konkurs inte långt borta. Ty man ska inte glömma att mer eller mindre alla tekniknördar i Sverige hänger på fourm likt dessa.
Och utan dessa användares stöd i form av handel kan man packa ihop ganska snabbt.
Och sett med konsument-ögon så är en aktör mindre på marknaden inte bra.

Som sagt så har jag haft en mycket dålig dag. jag ber om ursäkt för mina onödiga inlägg.

vad det gäller braskens så kunde han stått emot men han hade väl ingen stryrka att stå emot. Och har han nu hotat en kund så får man ta konsekvenserna.

Permalänk
Medlem

Grejen handlade inte om han orkade stå emot eller inte, han gjorde bort sig helt enkelt och därför valde folk att sluta handla av honom. Hade han fortsatt tjafsa hade han förmodligen bara påskyndat konken.

Dåliga dagar har vi alla ibland. Det är bara att kämpa vidare.

Visa signatur

Let's go Rangers!

Permalänk

I braskensfallet föregicks det också av att mr braskens gick in i forum (bla pricerunner och minhembio) och lovordade sin egen butik. Likt dig gjorde han detta under samma IP och blev således blev även han påkommen. Att låtsas vara nöjd kund och berömma sig egen firma är otroligt korkat men att fortsätta ljuga om att man har gjort det när man blivit överbevisad är på en helt annan nivå av idiotiskt.

Jag tror på riktigt att du nu vill göra rätt för dig och att du försöker göra allt i din makt för att dina kunder ska bli nöjda men om du inte kan stå för dina lögner så är det bättre att du slutar skriva här. Att fortsätta nöta att du är oskyldig till något du bevisligen är skyldig till är så extremt kontraproduktivt att det vore betydligt bättre att inte skriva något alls. Det är ungefär som att neka till mord när man står över offret med en rykande pistol och mordet har blivit fångat på övervakningskamera. "Nej det var inte jag" framstår då som något patetiskt...

Jag hoppas uppriktigt att du får en bättre dag idag M!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad det gäller brasken så gjorde han ett riktigt stort fel. har man ett antal år bakom sig inom försäljning så vet man att kunden alltid har rätt. Och kan man inte gå tillmötes så anväder man sig av ARN.

Hotar man en kund så får man helt enkelt räkna sina dagar.

Permalänk
Citat:

Våra advokater kommer att kontakta flashback om personuppgifter samt att polisanmäla denna person för att bostavligen försöka förstöra för vår verksamhet.Man får bara inte skiva vad somhelst, bara för att detta forum är en free write

Du som skrivit detta om oss, Hur har ni hjärta att skriva sådana ord om oss,
Vi jobbar varje dag mån-sön från 09:00 till 21:00 varje dag, allt för att våra kunder skall få sina beställningar i tid. Sedan så skickar vi inte fel varor till våra kunder. Här i Göteborg så kör vi ut varan gratis samt installerar den på plats, och ingen har fått en fel vara, visst kan en vara ta slut, men då har vi vår tillgångs garanti som ger dig en bättre vara till ett lägre pris

Enligt oss, så anser vi att ni är en konkurent som bara försöker förstöra för oss, men vänta bara

detta kommer inte att förlåtas, och vi kommer att gå så långt det bara går med detta.

Detta gäller även flashback som bara låter sina medlemmar skriva vad dem vill.
Om ni inte sammarbetar så kommer vi att polisanmäla er också.

Best regards
gamecom Sweden

https://www.flashback.info/showthread.php?t=402296

*Host*... kasta sten i glashus?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dagarna borde vara räknade efter detta hot på Flashback alltså