Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk

Om du upplever att det är slöseri med tid föreslår jag att du låter bli att skriva. Det verkar dessutom synnerligen korkat att logga in flera gånger om dagen om man nu tycker att det är slöseri med tid. Jag spekulerar inte alls, det finns uppenbarligen bevis på att dina kvitton saknar löpnummer och du har själv bevisat att du inte ens vet skillnaden på f-skatt och momsregistrering i den här tråden. Att du utöver det har skulder på över 300.000kr hos fogden är väl rätt talande i sig...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Nu verkar du inte förstå varför jag loggar in dagligen. Det kan finnas gamla Multimediashopen samt Gamecom kunder som inte blivit rätt behandlade vad det gäller garantier. Och ett snarare exempel är just inlägget från Tv-spelsbolaget. Därför loggar jag in dagligen.

Det som du tar upp är gammal dynga. och då finns det inget att besvara. Som ett exempel. Hur många gånger har du inte skrivit att jag har skulder hos fogden? Jag vet att jag har det, du vet att jag har det, alla vet att jag har SKULDER så kom med något nytt
(Nu dunkar du väl sönder ditt tagentbord)

Nu när du väl fått svaret så kan du också tänka på att inte upprepa dig vid nästa inlägg

Mvh
Marchello josefsson - snubben som har skulder och misstog sig vad det gäller F-skatt och momsregistrering. Ja just det ja "löpnummret" också. Ursäkta:)

Permalänk

Att en normalsvensson inte vet skillnad på f-skatt och momsregistrering och inte har koll på redovisning och kvitton är en sak. Att du som mångårig företagare inte har koll är inte bara skrämmande utan rätt sanslöst. Men visst det är bara jag som omotiverat hackar på dig, du är kingen av hur man driver bolag!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Avstängd

Ne nu har jag varken tid med dig Superboss eller massa smågnabb. Jag har faktist mycket att stå i, så pajkastning får vi ta någon gång nästa månad.

I mitt fall så kommer jag tillbaka när det väl gäller.

Jag önskar alla forumiter en trevlig kväll.

På återseende

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför du envisas med att skriva ut dina kunders namn på forumet? Varför kan du inte bara referera till dem som "kund". Det kanske inte är alla som vill bli "uthängda" här på forumet tänk på det.

Sen tycker jag det är märkligt att kunden nu fick rätt såfort det dök upp på ett forum. Vad hade hänt om inte fallet kommit upp här? Hade killen fortfarande fått den hjälpen du ger honom nu? Tydligen har ni talats vid på telefon tidigare utan att han fått hjälp?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Marchello josefsson - snubben som har skulder och misstog sig vad det gäller F-skatt och momsregistrering. Ja just det ja "löpnummret" också. Ursäkta:)

Denna meningen sammanfattar väl ganska bra hur läget ligger med denna snubben.

Helt ärligt, näringsförbud låter inte helt långsökt i detta fall. Viss baskunskap förutsätts man faktiskt skaffa sig om man ska bedriva verksamhet.

/L

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ne nu har jag varken tid med dig Superboss eller massa smågnabb. Jag har faktist mycket att stå i, så pajkastning får vi ta någon gång nästa månad.

I mitt fall så kommer jag tillbaka när det väl gäller.

Jag önskar alla forumiter en trevlig kväll.

På återseende

Marchello?
Är du förståndshandikappad eller gör du dig till??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Avstängd

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag varken tid eller ork att kasta paj mot er forumit detektiver.

Ni försöker vända och vrida på massa inlägg och i mina ögon så börjar forumet mer och mer se ut som ett E-Dagis. Detta tack vare ett gäng smågnabb som inte kan bättre än att skriva här i tråden.

Ingen av er smågnabb skulle nog våga säga detta framför mig. Så jag anser att era ord är så tomma som natten.

På återseende

Permalänk
Medlem

Det är ingen som tvingar dig att skriva här.
Det bästa vore om du slutade helt så denna
tråden bara kan dö ut.

Permalänk
Avstängd

Jag fattar din poäng sumitomo Men tråden ska aldrig dö ut. Den skall vara kvar så att personer ser att jag står för mina fel. vad det gäller fel så gör man det dagligen, och på så sätt är det bra för både mina kunder och mig själv.

Så länge forumiterna slutar att kasta paj så kommer denna tråden gå en lång väg.

Permalänk

Att du saknar kunskap om elementära begrepp och regler inom bokföring bortförklaras med att folk vill smutskasta dig. Hur ska du någonsin kunna bli bättre om du är helt oförmögen att ta åt dig av den kritik som riktas mot dig? Du antyder att det jag är löjligt petig när jag påpekar att du inte vet skillnaden mellan f-skatt och momsregistrering, saknar kunskap om kvittoregler och att du förmodligen inte ens har laglig rätt att bedriva delar av din verksamhet (du utför tjänster när du chippar konsoller, det är inte en produkt du säljer). Tidigare har du hävdat att skatteverket har godkänt dina kvitton och din verksamhet. Om du fortsätter hävda det kommer kanske någon att syna det påståendet och kontakta skatteverket, det har du väl inget emot då hoppas jag?

Det här handlar inte om att någon leker detektiv eller vill kasta paj, du driver ett företag och har du ingen aning om vilka regler som gäller är det allvarligt om inte brottsligt. Att du sen tolkar det som nonsens säger väl bara något om hur förmögen du är att ta till dig kritik och lära dig av den... ett proffsigt bemötande hade varit att kontakta skatteverket och reda ut situationen. Då skulle du kunna posta svaret från skatteverket här och ärendet skulle vara ur världen. Istället börjar du utmåla dig själv som ett offer som alla vill smutskasta...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Läs nu väldigt noggrant superboss!

Vad det gäller mig så har jag gjort mina tabbar. Och det står jag för. Men idag så har jag dragit åt linan ett snäpp längre. Detta menas med att jag sköter min bokföring. Alla chippningar, konsoler och tillbehör läggs via webshopen idag och dessa skrivs ut och ges vidare till min bokföring. Ni får gärna ringa skatteverket men svaret blir enkelt. Det som ni redan vet får du från skatteverket.

Vad det gäller utmållning så är ni top of the line. och många som läser detta vet vad jag går för.

Så snälla superboss se nu till att inte dunka sönder ditt databord.

Permalänk
Avstängd

Läs nu väldigt noggrant superboss!

Vad det gäller mig så har jag gjort mina tabbar. Och det står jag för. Men idag så har jag dragit åt linan ett snäpp längre. Detta menas med att jag sköter min bokföring. Alla chippningar, konsoler och tillbehör läggs via webshopen idag och dessa skrivs ut och ges vidare till min bokföring. Ni får gärna ringa skatteverket men svaret blir enkelt. Det som ni redan vet får du från skatteverket.

Återigen så har jag besvarat frågan som gäller chippningar. Hur många gånger vill du att jag skall skriva ner det innan du får in det mellan axlarna

1. Jag får INTE chippa en konsol om kunden kommer med ett eget chip då räknas det som en tjänst

2. Om kunden vill att jag skall felsöka något så får jag inte ta betalt även om jag har lagt 24h på just kundens maskin.
T.ex Rrod fixen. vissa 360 konsoler går inte att få igång och då lämnar vi helt enkelt tillbaka konsolen. Helt kostnadsfritt.

3. Jag får chippa så länge det finns en produkt (något som man kan ta på) i priset, dock får jag inte ta betalt för framtida upgrades m.m

Om du fortfarande inte förstår så få du gärna ringa mig fram till 22.00 (support om du nu vet vad det betyder) Eller så kan ja skriva hela inlägget med STORA bokstäver. Det bara att säga till

På återssende;)

Permalänk
Medlem

Tycker Superboss och Marchello ska träffas och kramas. Jag tycker Marchello gjort sig å det grövsta men han gör i alla fall lite rätt för sig. Det är ju bättre att han drar in pengar och betalar av sina skulder, framförallt till Karin.

För man fråga om du göra några pengar på din firma i dagens läge?

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fattar din poäng sumitomo Men tråden ska aldrig dö ut. Den skall vara kvar så att personer ser att jag står för mina fel. vad det gäller fel så gör man det dagligen, och på så sätt är det bra för både mina kunder och mig själv.

Så länge forumiterna slutar att kasta paj så kommer denna tråden gå en lång väg.

Marchella, tråden visar inte alls att du gör rätt för dig. Visst, du hävdar att du nu gör rätt för dig, att tidigare misslyckanden berodde på än det ena, än det andra.
Jag och förmodligen alla andra läsare ser det som lögner och tomma löften från en bedragare och luredrejare.

Tex den PS3 som TV-spelbolaget i malmö tog hand om.

Citat:

Playstation support bekräftar historien om kunden som försökt få sin konsol reparerad av dig. Posten bekräftar att du inte hämtat ut försändelsen trots flera påminnelseavier.

Din bortförklaring

Citat:

I xxxxxxxx fall så fick jag inget kolli nr utan fick vänta på att paketet skulle komma fram till oss. Det visade sig att dem hade varit här men ej lämnat någon avi.

Visst kan det vara svårt för posten att leverera till oss eftersom adressen man skickar till går inte till våra partnerbutiker, utan direkt hem till mig.

Flera påminnelseavier direkt hem till dig, och du missade dem alla. Förstår du inte att det är svårt att tro på dig?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Du är rolig som tror att du får mig upprörd med dina inlägg Dina inlägg ger visserligen upphov till olika känslouttryck men ilska är inte ett av dem. Du får inte debitera för felsökning men säger själv att dina tekniker jobbar dygnet runt med just felsökning? Hur går det ihop om man får fråga?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag drog ett exempel. Vi lägger inte ner mer än 2-4 timmar på en felsökning. Om kunden köpt hela varan från oss så tar vi 24 timmar på oss att felsöka. Visar det sig att produkten inte går igång så får kunden ut en ny vara.

Permalänk

Det låter ändå helt osannolikt.. hur kan du få lönsamhet om du har en tekniker som spenderar timme efter timme med arbete som generar 0 kronor? Jobbar han gratis?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

superboss, om han jobbar för lön så går företaget minus iaf.

sen SNABB support om man får fel på sin 360, eller vad man nu har, lär inte gå fort om det läggs ned så mkt tid på att felsöka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rackarungen
superboss, om han jobbar för lön så går företaget minus iaf.

sen SNABB support om man får fel på sin 360, eller vad man nu har, lär inte gå fort om det läggs ned så mkt tid på att felsöka..

Spekulerar du nu eller du vet?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk

Jag tror han syftar på att firman går minus även om teknikern är avlönad eftersom firman inte får ta betalt av kunden för jobbet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

En felsökning kan ta 5min men vid längre felsökningar så går jag in och felsöker annar funkar det inte.

Jag kan inte hålla mig av skratt vad det gäller er forumiter. Kan ni inte bara ta och gå vidare. Jag har gjort det och rekommenderar er att göra det.

Denna tråden kommer nog vara best of sweclockers

När skall vi köra igång roliga E-timmen?

Permalänk

Det enda roliga med den här tråden är ju att du (Markosgames) försöker skratta bort allting. Du verkar tro att så länge man ber om ursäkt efteråt så ska man komma undan med vad som helst.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Så länge skatteverket godkänner våra kvitton så spelar det ingen roll vad du, kungen eller någon annan säger.

haha alltid är kungen inblandad i detta, hur gick det till

Permalänk

Herr Marko's Games, en vän till mig har försökt ringa dig i några dagar nu angående ett garantiärende som du inte vill åta dig. Är det verkligen smart att skylta med "här e mitt nummer, det är bara att ringa om det är något" flera ggr i den här tråden, när du ändå inte svarar? Eller är jag ännu en forumit som inte kan få dig att agera, även om kungen själv skulle kräva det?

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

Tror snarare det är "Så länge skatteverket inte kan godkänna våra kvitton eftersom jag inte bokför eller redovisar så spelar det ingen roll vad du, kungen eller någon annan säger."

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

+1

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hej

Vad det gäller att kontakta mig så har jag en lur och inte 10. Om han har svårt att komma fram så kan det vara för att det ringer ganska mycket. men be han skicka ett så kallat "sms" så ringer jag upp han så fort jag bara kan.

Jag vill mer än gärna veta vem du skriver om för jag har garantiärenden dagligen. Och så vitt jag vet så har jag inte sagt nej till någon som har garanti hos oss(om inte kunden kastat konsolen i väggen)

Sen vad det gäller oddname- snubben som vrider och vänder på ordern. Du har slagit så många knutar på dig själv att det är frågan om du någonsin får upp dem igen.

Jag redovisar moms varje månad och det har jag bevis på. Nu tror jag att du slog knut på dig själv igen.

Permalänk
Medlem

Varför har MarkosGames ingen F-skattesedel?

Citat:

Har du fått en F-skattsedel är den ett bevis för att du sköter dina skatter, och dina uppdragsgivare kan anlita dig utan risk för att bli ansvariga för dina skatter och avgifter.

Om du inte deklarerar eller betalar dina skatter kan F-skattsedeln återkallas. Det kan innebära problem för dig att få nya uppdrag. Många företag anlitar bara uppdragstagare med F-skatt. Även kreditgivare kan kolla F-skatten i samband med låneansökningar eftersom den visar att man skött sina skattebetalningar. Om F-skattsedeln återkallas får du en A-skattsedel och ska skattemässigt behandlas som en anställd av uppdragsgivaren. Om du har ett bolag ska uppdragsgivaren göra skatteavdrag.

www.skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2004/allmaninfo...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Avstängd

Nu e du mer än skruvad grabben.

Varför tror du att jag har skulder? inte för att jag bett om dem iallafall.
Anledning till att jag inte har någon F-skattesedel är för pga Multimediashopen och Gamecom. jag tabbade mig och det visste du redan.

Verkar som många har en repa mellan axlarna.