Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Är du inte lite väl sent ute med dina ursäkter? Låter som en efterhandskonstruktion tycker jag

Permalänk
Avstängd

Bättre sent än aldrig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Bättre sent än aldrig

Väldigt sent med tanke på hur länge detta pågått.

"Först och främst så har vi inte med multimediashopen och göra"

En ren skär lögn skriven av dig! Det osar katt kan man lugnt säga.

Permalänk
Avstängd

Vem har sagt att jag inte har med Multimediashopen att göra?? jag förstår inte

Jag står för det jag har gjort och mer kan jag inte göra. Om du har vart en besviken kund så får du mer än gärna säga detta!

Permalänk
Medlem

Försöker du vara rolig eller är du dum?

http://www.flashback.info/showthread.php?t=402296&page=4

Här har du en hint vad du skrivit. Du upphör aldrig att förvåna en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos

"Först och främst så har vi inte med multimediashopen och göra"

Hittar heller inte vart du hittat citatet från, är jag trött eller är den felaktig?

Permalänk
Avstängd

Ja ni får tro vad ni vill men det där har jag INTE skrivit.

Permalänk
Medlem

Nähä, vem var mr Gamecom? Samma innehavare såklart! Lägg ned nu!

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte hur jag skall få dig att tro på mig, men jag har inte skrivit det! Som sagt så har det skrivits mycket och folk har gått in med våra namn. Jag själv har inte uttalat mig på något annat forum mer än nu.

Permalänk
Medlem

Och detta säger du NU?! Ännu en efterhandskonstruktion framstår detta som. Du har haft lång tid på dig att möta anklagelserna, men betett dig arrogant och gömt dig. Du är helt körd!

Permalänk
Avstängd

Om du anser det så är det helt ok för mig. Jag själv kan bara svara på att det inte är lätt att se det som man byggd upp gå i spillror. Sen om du anser att jag är helt körd så är det ditt ord. Jag har fortfarande många gamla Multimediashopen kunder som handlat från Marko´s games. En fråga? har du handlat något av oss eller tar du bara fakta från det du läst?

Bara så du vet så hade Multimediashopen aldrig lagts ned om inte min fru hade blivit sjuk. Jag har bevis på det. Svart på vitt

Permalänk
Medlem

Dina förklaringar beträffande Multimediashopen kommer på tok för sent. Vad händer sen? Jo, då dyker Gamecom upp med ännu mer trassel. Tydligen var ni ju friska nog att kunna driva det företaget som det också gick åt helvete med.

Vad gäller inläggen på Flashback så kommer du nu och och dementerar detta, vilket också är lite väl sent. Därmed kan man tolka det som att du stod för vad du skrev. Det här håller inte! Liknar åter igen en efterhandskonstruktion.

Permalänk
Avstängd

Klart att jag svarar tillbaka eftersom det står att jag har skrivit där, vilket jag inte gjort. Hade det vart jag så hade jag sagt det. Enkelt! men nu är det inte det. Ang gamecom så satte jag igång det eftersom jag inte kan något annat än tv-spel. Innan jag satte igång Gamecom så utbildade jag mig till bartender på Göteborgs bartender skola men det tilltalade mig inte fullt ut. Jag fick återfall och började sälja tv-spel igen. Att jag inte tog upp multimediashopen i Gamecom var bara för att jag ville glömma det förflutna och gå ett steg framåt. Jag vet inte hur andra personer känner sig när dem förlorat något. Men jag kan bara tala för mig själv och jag vart knäckt vilket jag fortfarande är. Gamcom startades eftersom jag inte kan något annat. och sen har jag en flicka och pojke som behöver mat för dagen. Jag undrar vad du hade gjort om du har två barn vars magar inte kan fyllas?

Ang trassel med Gamecom, var leverans förseningar likaså som för Multimediashopen. Med Marko´s Games är det helt andra riktlinjer!
Vi tar inte på oss mer än vi kan, annars tipsar vi vidare till chipper.se, Console, Microstore och allas gudfader no.1 Psxcare.com

Återigen
Är du en gammal Multimediashopen kund eller tar du bara fakta av det du läst
Uppskattar svar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Klart att jag svarar tillbaka eftersom det står att jag har skrivit där, vilket jag inte gjort. Hade det vart jag så hade jag sagt det. Enkelt! men nu är det inte det. Ang gamecom så satte jag igång det eftersom jag inte kan något annat än tv-spel. Innan jag satte igång Gamecom så utbildade jag mig till bartender på Göteborgs bartender skola men det tilltalade mig inte fullt ut. Jag fick återfall och började sälja tv-spel igen. Att jag inte tog upp multimediashopen i Gamecom var bara för att jag ville glömma det förflutna och gå ett steg framåt. Jag vet inte hur andra personer känner sig när dem förlorat något. Men jag kan bara tala för mig själv och jag vart knäckt vilket jag fortfarande är. Gamcom startades eftersom jag inte kan något annat. och sen har jag en flicka och pojke som behöver mat för dagen. Jag undrar vad du hade gjort om du har två barn vars magar inte kan fyllas?

Ang trassel med Gamecom, var leverans förseningar likaså som för Multimediashopen. Med Marko´s Games är det helt andra riktlinjer!
Vi tar inte på oss mer än vi kan, annars tipsar vi vidare till chipper.se, Console, Microstore och allas gudfader no.1 Psxcare.com

Återigen
Är du en gammal Multimediashopen kund eller tar du bara fakta av det du läst
Uppskattar svar?

Nej, är ingen kund och jag ser andras kritik som mest trovärdig med tanke på de otaliga skriverierna.

Men om du nu tagit lärdom av alla inlägg och skärper till dig så lycka till i fortsättningen.

Du borde också ta ställning till vad Karin1 har skrivit

Permalänk
Avstängd

Jag vet vad jag har gjort och ber om ursäkt för det Men jag står klart och tydligt för att jag INTE blåst någon! Ang karin1 är hon varmt välkommen att ringa 0736-935674 och ta upp det med mig!

Xarxos man lär sig av sina misstag. Jag tackar för dina fina ord som du skrev i slutet och lovar er alla att Marko´s Games INTE är det vad Multimediashopen var! Marko´s Games lovar det som finns i lager och inte det som e på väg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Först vill jag säga att jag INTE blåst någon och kommer heller inte att göra det.
...

Regards
Marko´s Games / Marchello Josefsson

Nej, givetvis inte. Du är ju hederligheten själv som man kan läsa om nedan.

http://www.flashback.info/showpost.php?p=8515395&postcount=121

bläddra fram "TV-spels shopen/M Josefsson" -> http://www.radron.se/templates/Artikel.aspx?id=41

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Nej, givetvis inte. Du är ju hederligheten själv som man kan läsa om nedan.

http://www.flashback.info/showpost.php?p=8515395&postcount=121

bläddra fram "TV-spels shopen/M Josefsson" -> http://www.radron.se/templates/Artikel.aspx?id=41

Ursäkta mig men Du verkar inte ha läst det jag skrivit. Och Skulle jag nu blåst någon så är dem varmt välkomna att visa upp det svart på vitt.

Permalänk

Vadå svart på vitt? Vad är det man ska visa? Du är väl förhoppningsvis läskunnig själv så du kan se vad bla Karin1 har skrivit? Googla på dina tidigare företagsnamn "gamecom" eller "multimediashopen" så kan du läsa spaltmeter efter spaltmeter med kunder som känner sig lurade och flera som upplever att de blivit hotade osv. Är du så fullständigt mytomaniserad att du till och med har lyckats övertyga dig själv om att du minsann är en man av heder som aldrig lurat en kund? Alla dessa kunder som säger sig vara missnöjda, är de alla lögnare och du är den enda som talar sanning? Fattar du inte att du har 0 förtroende kvar? Det är bara patetiskt att du nu helt plötsligt hävdar att du inte har skrivit inläggen på flashback eller på TBG. Tror du det är en bra start för ditt nya företag att börja med att ljuga potentiella kunder rakt upp i ansiktet? Ja då lär det gå för markosgames precis som dina två andra firmor..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vadå svart på vitt? Vad är det man ska visa? Du är väl förhoppningsvis läskunnig själv så du kan se vad bla Karin1 har skrivit? Googla på dina tidigare företagsnamn "gamecom" eller "multimediashopen" så kan du läsa spaltmeter efter spaltmeter med kunder som känner sig lurade och flera som upplever att de blivit hotade osv. Är du så fullständigt mytomaniserad att du till och med har lyckats övertyga dig själv om att du minsann är en man av heder som aldrig lurat en kund? Alla dessa kunder som säger sig vara missnöjda, är de alla lögnare och du är den enda som talar sanning? Fattar du inte att du har 0 förtroende kvar? Det är bara patetiskt att du nu helt plötsligt hävdar att du inte har skrivit inläggen på flashback eller på TBG. Tror du det är en bra start för ditt nya företag att börja med att ljuga potentiella kunder rakt upp i ansiktet? Ja då lär det gå för markosgames precis som dina två andra firmor..

Ang svarta listan har jag svar på och det var våra ständigt idiotiska, lovade leveranser. vilket jag skäms för! Någon blåsning var det inte tal om om jag nu missat det så sall jag verkligen ta upp det med GP

Många vet hur enkelt det är att såga ett företag på ett forum. Men glöm inte att Multimediashopen skulle aldrig läggas ner om inte det var pga av sjukdom. Och finns det nu någon som jag har blåst, visa då upp det här, visa det med bevis och inte en med en text som både du, jag och alla kan skriva

I alla år har jag haft samma bostad, samma adress, men ändå ingen som hälsat på mig ang mina såkallade blåsningar. Vad jag bara sett är massa text på forum vilket inte är roligt.

För att folk skall återigen veta vart jag finns:

Marchello josefsson
Sockenvägen 18B
417 16 Göteborg

Det finns också karta på www.hitta.se där du bara skriver in min adress! Varmt välkomna!

När det gäller Marko´s Games så har jag byggt det för att stanna. Det är bättre och vi har service som ingen annan konkurrent kan ge.
Med Multimediashopen sköt vi oss själva i foten eftersom vi försökte vara billigast. Det lönar sig inte i längden. Marko´s Games är inte billigast och kommer heller inte rikta sig på det. Jag har servicen och det har jag tittat på konkurrenter som verkligen lever vidare.

Permalänk

Menar du att Karin1 ljuger? Och om du menar det, varför skulle hon göra det? Alla andra (som sagt googla på "gamecom" eller "multimediashopen" om du glömt bort alla missnöjda och lurade kunder) missnöjda kunder, ljuger de också? Att säga att alla är välkomna att höra av sig är inget svar.. särskilt inte när man läser om att det är precis omöjligt att få tag i dig på telefon och att du bara kommer med lögner när du väl svarar. Hur tryggt känns det tror du? Stå för vad du har gjort istället för att fortsätta med lögner!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Menar du att Karin1 ljuger? Och om du menar det, varför skulle hon göra det? Alla andra (som sagt googla på "gamecom" eller "multimediashopen" om du glömt bort alla missnöjda och lurade kunder) missnöjda kunder, ljuger de också? Att säga att alla är välkomna att höra av sig är inget svar.. särskilt inte när man läser om att det är precis omöjligt att få tag i dig på telefon och att du bara kommer med lögner när du väl svarar. Hur tryggt känns det tror du? Stå för vad du har gjort istället för att fortsätta med lögner!

Jag säger inte att jag inte gjort någon illa. Jag erkänner att jag vara usel på postorder och folk fick inte sina varor på tid. Det kunde gå månader och vår personal var inte den bästa då dem inte gav kunden ett konkret svar ibland inget svar alls. Vad jag däremot står för är att jag INTE har blåst någon kund.

Superboss både du och jag vet att det är enkelt att skriva i ett forum, då dem flesta av oss kan bara skriva, utan att det ens händer något. Jag har inte registrerat mig här för att bolla med er, utan jag vill bara få fram mina rätt och mina dumma fel!

Permalänk

Eftersom du fortfarande undviker att svara på frågan så får jag väl citera inlägget själv:

Citat:

Hej alla "bedragna kunder" !! Det borde rimligtvis vara skottpengar på en sådan oseriös snubbe som Marchello Josefsson! Denna man har lurat mig på en svindlande stor summa pengar! Kallas visst för grovt bedrägeri! Mitt namn och personnummer har använts för att bl.a köpa in alla dessa spel och övrigt som han har sålt till hugade spekulanter. Dessutom har han satt in annonser i Metro och andra tidningar. Använt sig av Kanal 5 för reklam om företaget . Plus en massa annat skit som han införskaffat sig på kredit i mitt namn. Som grädde på moset har jag nu upptäckt att han fortsätter sina "bedragarvalser" i ny regi!! På sin så kallade "hemadress" !! Undrar just var han har "lagret " i sina tre rum och kök??? Men för all del han står ju inte skriven på Sockenvägen 18 i alla fall!! Det gör hans sambo, som även hon är en liten bedragerska! Farima som är hennes namn är ju duktig på att förfalska namnteckningar och diverse annat! Hon har gett mig en "ny handstil" !! Ursäkta mina kompakta rader! Skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med de personer som vet med sig att det på ett eller annat sätt blivit lurade av före detta Multimediashopen!! Tack ! Hoppas mina rader går att läsa! Med vänlig hälsning Karin.

Kommentera detta konkreta ärende är du vänlig.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Ja Karin Andersson var delägare på Multimediashopen och hon fick betalt som om hon vart en drottning. Jag kommer mycket väl ihåg när Karin själv skrev under som firma tecknare och gav sitt lovande att vi skall öppna butiker tillsammans. Det gick inte en dag utan att hon krävde pengar från mig som jag ständigt la in på hennes konto. Företaget hamnade i skulder, och det blev mer och mer press på det hela. Men att jag lurat Karin är fel, då hon mkt väl vet att det var hon som skrev under som firmatecknare.

Jag själv har fortfarande skulder från Multimediashopen som jag betalar av varje månad.

Ang skulder så har vi alla en liten skuld. Det räcker med att du har ett Siba kort och handlar på kredit och vips du har en skuld. Eller?

Statistiken visar idag att var tredje person har skulder i Sverige! Nu är fallet att hela Sverige vet om mig och jag erkänner det (Behöver inte vara med i lyx fällan för att medge mina skulder) Visst jag har skulder och det är inget man hurrar för! Oavsett hur länge det än går så kommer jag att betala tillbaka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ja Karin Andersson var delägare på Multimediashopen och hon fick betalt som om hon vart en drottning. Jag kommer mycket väl ihåg när Karin själv skrev under som firma tecknare och gav sitt lovande att vi skall öppna butiker tillsammans. Det gick inte en dag utan att hon krävde pengar från mig som jag ständigt la in på hennes konto. Företaget hamnade i skulder, och det blev mer och mer press på det hela. Men att jag lurat Karin är fel, då hon mkt väl vet att det var hon som skrev under som firmatecknare.

Jag själv har fortfarande skulder från Multimediashopen som jag betalar av varje månad.

Ang skulder så har vi alla en liten skuld. Det räcker med att du har ett Siba kort och handlar på kredit och vips du har en skuld. Eller?

Statistiken visar idag att var tredje person har skulder i Sverige! Nu är fallet att hela Sverige vet om mig och jag erkänner det (Behöver inte vara med i lyx fällan för att medge mina skulder) Visst jag har skulder och det är inget man hurrar för! Oavsett hur länge det än går så kommer jag att betala även så got jag kan.

Det är konstigt att karin inte har tagit upp att hon skrev under som delägare , och om hon nu har gjort detta så tycker jag att hon får skylla sig själv(om hon nu kände person och tecknade under detta).

Permalänk

Vi kan väl sammanfatta det hela så här.. du har tidigare varit ägare i två bolag som lagts ner med fordringar och skulder. Flera kunder upplever att du ljugit för dem, flera upplever att du hotat dem, flera upplever att det är mycket svårt att nå dig på telefon, en delägare upplever att du begått grovt bedrägeri, en person som skrivit inlägg på TBG och flashback i ditt namn har hotat med polisanmälan och advokater (du menar nu att det inte är du) och du är dessutom med på råd & röns svarta lista. Allt det är fakta. Skulle du handla av någon som har den historiken? Själv skulle jag inte spendera en krona på produkter från ett företag som bedrivs av en herre som är ansvarig för nyss nämnda konsekvenser men om du nu har kammat dig och verkligen vill bedriva seriös verksamhet önskar jag dig lycka till!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Det är konstigt att karin inte har tagit upp att hon skrev under som delägare , och om hon nu har gjort detta så tycker jag att hon får skylla sig själv(om hon nu kände person och tecknade under detta).

Varken jag eller karin ville ju inte att det skulle gå så här långt. Men nu gick det fel och det kan hända den bästa. skulder finns, men kommer att betalas tillbaka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Text

Att föra diskussion som den här på ett internetforum, är inte bra. Personligen tycker jag det är ganska konstigt. Du har lyckats få hela Flashback mot dig och är på god väg att lyckas med att få en del av sweclockers mot dig också. Sluta innan det är försent. Jag tror att du bara får sämre och sämre reklam.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Vi kan väl sammanfatta det hela så här.. du har tidigare varit ägare i två bolag som lagts ner med fordringar och skulder. Flera kunder upplever att du ljugit för dem, flera upplever att du hotat dem, flera upplever att det är mycket svårt att nå dig på telefon, en delägare upplever att du begått grovt bedrägeri och du är dessutom med på råd & röns svarta lista. Allt det är fakta. Skulle du handla av någon som har den historiken? Själv skulle jag inte spendera en krona på produkter från ett företag som bedrivs av en herre som är ansvarig för nyss nämnda konsekvenser men om du nu har kammat dig och verkligen vill bedriva seriös verksamhet önskar jag dig lycka till!

Superboss jag har aldrig hotat eller velat någon kund illa. Något som jag vet är att kunden alltid har rätt. För bara några månader sedan så hade vi en konflikt med en kund. Han hade köpt en xbox 360 och den hade fått ring of death efter några månader. Kunden krävde att jag skulle ge han en ny konsol på en gång, men jag bad han skicka ner den för att vi skall försöka laga den i första hand. Han sa att han skulle gå till arn och jag bad han då göra det eftersom det inte är vårt fel att MS tillverkat en konsol med hårdvaru fel. Det hela visade sig at han vart tvungen att skicka konsolen till oss på lagning. Konsolen gick igång direkt och vi skickade tillbaka den. Jag förstår att många känner sig lurade pga våra lovade tider men hotat har jag aldrig gjort.

Permalänk
Medlem

Tror du på allvar att någon vill ha något att göra med din tredje bluffverksamhet? Du erkänner ju själv att du inte klarat av att sköta dina två tidigare verksamheter vilket slutat i blåsta kunder och skulder hos fogden.

Varför skulle det vara annorlunda denna gång? Markosgames kommer även den sluta med ytterligare blåsningar och lögner om sjukdomar och om hur hemskt samvete du har för att kunderna inte fått sina grejer...bs, sånna som du lever på att lura andra människor och kommer aldrig att ändra dig.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames

I alla år har jag haft samma bostad, samma adress, men ändå ingen som hälsat på mig ang mina såkallade blåsningar. Vad jag bara sett är massa text på forum vilket inte är roligt.

För att folk skall återigen veta vart jag finns:

Marchello josefsson
Sockenvägen 18B
417 16 Göteborg

Det finns också karta på www.hitta.se där du bara skriver in min adress! Varmt välkomna!

Och varför i helvete skulle folk som du blåst vilja komma och träffa dig? (förrutom alla forumtuffingar då)

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!