Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Det får vi verkligen inte hoppas för den här killen är knappt fyllda 20 år :/ Segt att få sitt liv raserat så tidigt i livet

Citat:

Den där snubben har tre olika mobilnummer registrerade på sig:
http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=kristian+wendelbo

Jo det är samma kille, finns bara en person med det namnet i Sverige. Han bor för övrigt i göteborg även om ett av numren fortfarande hänvisar till en adress i Linköping.

Någon som tagit kontakt med Kristian och hört om hans roll i det hela?

Om det nu är så illa som Karin säger skulle jag i Karins sits försökt på tag på denne Kristian.

Permalänk

Jo men det är väl i så fall Karin som bör göra det? Hon är ju den som har erfarenheten och kännedom om M. Iofs skulle ju vem som helst kunna ringa och kolla om han vet om att M uppger ett nummer som är registrerat på honom som supportnummer för Ms firma.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

karin1 skulle inte du lägga upp bildbevis på dom obetalda räkningarna osv? tror du garanterat sparat dom eftersom det är uttredning osv på ärendet. sen vad hade du tänkt att M skulle med lokalerna som du tillhandahöll?

jag tycker det saknas mycket info, mycket ord mot ord med denna karin och M. Men man måste ju vara en komplett idiot om man handlar från M:s "firma".

läst hela tråden och alla länkar i den och har en mycket klar åsikt. med det sagt saknar jag lite mer kött, hittills är det bara text i ett forum från både karin och M.

karin1 bilder som utlovats för ett år sedan?

Visa signatur

1: 7600x- 32gb- 7800xt
2: 3600x-16GB-1070ti
3: 1600x-16GB-580x

Permalänk

Talar vi om en pågående utredning kanske det inte är helt oproblematiskt att publicera bevis som ligger till grund för åtalet?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem

Svar till Superboss!

Utredningen har hitentills gått väldigt långsamt!! Myndigheterna ser
tyvärr inte så allvarligt på denna typen av bedrägerier!!!
Trots polisanmälan i samtliga ärenden, har det inte hänt så värst mycket!
De bryr sig mest om saker av större omfattning tex. där staten blivit lurad!!
Ekonomiska brott ses "mellan fingrarna" då det inte handlar om "jättebelopp"!! Bedrägeriroteln, speciellt i Göteborg är överhopade
med utredningar som bara "ligger på hög"och väntar!!!

M har heller ingen adress som han är folkbokförd på! Så hur de ska kunna
nå honom per post vet inte jag!! Men eftersom han skryter med att "folk"
är välkomna att knacka på för en kopp kaffe, är han kanske villig att även
bjuda Kronofogden på en liten fika???? Men det är nog långsökt!!!
Alla brev jag försökt skicka till honom via hans frus adress, har ändå hamnat så vitt jag förstått direkt i papperskorgen!! Så det har bara varit
slöseri med kuvert och en massa frimärken!!
När jag försökt att nå honom via telefon, har han i stort sett inte varit
anträffbar!! M skyller på att han mått så dåligt!! Men vad tror han jag gör??
Det är enligt min mening snarare jag som borde må dåligt.

I stället kunde han agerat så att han i någon mån rättat till sina misstag!!
Han skyller bara ifrån sig!! Att säga att han inte "blåst" någon, kan jag
inte förstå!! Men kanske han "kallar " det för något annat!!??

Jag hoppas verkligen att han har så mycket "förstånd" att han är villig
att infinna sig vid rättegång! I annat fall får det bli med hjälp av polisen!!

Det är också för mig väldigt märkligt att han kan fortsätta med sin verksamhet, och med ännu ett nytt företag???

Tror han att gamla skulder bara försvinner då?? Jag tänker aldrig betala!!!

Karin1.

Permalänk

Det kanske är läge att kontakta en advokat direkt istället för att vänta på att polisen ska beta igenom sina högar? Det kostar ju förvisso mer pengar men då borde det bli lite fart i ärendet? Ditt försäkringsbolag kanske kan assistera med rättshjälp? Jag har själv blivit bedragen ekonomiskt och även om det inte var i närheten så höga summor som i ditt fall vet jag hur frustrerande det är. Kolla upp flera möjligheter än bara polisen är mitt tips! (Kronofogden, försäkringsbolag och advokatbyråer är en bra start).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

svar till Superboss.

Jag har redan haft en advokat inblandad! Han tyckte att det hela var en
enda "soppa"!! Dessutom var han bara ute efter sitt eget arvode!!!
Visserligen var han utsedd som advokat via konkursen, så något större
intressse att föra saken vidare hade han inte heller!!

Hans attityd "Skyll dig själv om Du är så dum och lättlurad"

Naturligtvis har jag andra människor till min hjälp att försöka reda
ut det här!! Bland annat en person som "för min talan" mellan olika
myndigheter!! Jag skulle aldrig orka med det här alldeles ensam, för
då klarar jag inte att utföra mitt eget dagliga arbete för "brödfödan".

Någon som skrivet här inne, undrar varför jag inte lagt ut sk. bildbevis
på kravbrev som jag tydligen mer eller mindre lovat. För det första så
är det "pärmvis" med papper!! Sen tycker jag inte heller att det är så
"passande" att lägga ut en massa material här på nätet av olika an-
ledningar!!

Tror inte heller att det skulle "gagna" någon särskilt avsevärt!!!!

Karin1.

Permalänk

Trist att den tillsatte advokaten inte lyckades göra sitt jobb men det kan nog vara värt att föra dialog med en byrå som är lite mer taggade att lösa ditt ärende? Hur som helst önskar jag dig lycka till och du får hemskt gärna skriva här om det händer något i ditt ärende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

svar till Superboss.

Jag kommer nog att höra av mig senare när jag fått veta lite mer!
I morgon reser jag iväg några dagar med mitt arbete.

Det är i varje fall bra väder!

Bästa hälsningar Karin1.

Permalänk

se upp

Jag köpte en chippad xbox360 från gamecom som skulle vara "live" säker. När microsoft kom med den nya uppdateringen som bannade konsoler, väntade jag med att gå online allt enligt gamecoms instruktioner.

Gamecom skulle återkomma med mer informaton på sin hemsida. Någon mer information kom aldrig, marchello var heller aldrig kontaktbar på sin telefon. Med andra ord urusel service när problem började uppstå och man behövde råd.

En kompis har använt sig av marchellos nya företag markos game. Och skulle få sin xbox360 utkörd (som hade pajat), vid ett fletal tillfällen har han lovat att komma men har aldrig dykt upp, min kompis fick besöka honom i hemmet då hans fru/flickvän gav honom xboxen.

Att ständigt lova kunderna och aldrig hålla vad man lovar är mycket dåligt om man vill behålla några kunder.

Min och även min kompis rekomendation är att inte befatta sig med markos game överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Spännande med lite intriger för en gångs skull.

Rövhatten har inte svar på tal längre, det är lite spännande nu

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Intressant att personer som denna har laglig rätt att starta nya företag.

Permalänk
Inaktiv

Sidan verkar nere nu.

Permalänk

Nej den är tyvärr fortfarande uppe.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Nej den är tyvärr fortfarande uppe.

Då har du en kopia av sidan i cashen. för domänen ÄR parkerad.

Permalänk

Körde via extern proxy men det gick alldeles utmärkt då också...

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.markosg...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Körde via extern proxy men det gick alldeles utmärkt då också...

http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://www.markosg...

Funkar för mig med?

Permalänk
Medlem

Den är fortfarande uppe.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Till Marchello

Marchello !!

Vad snackar du för goja??? Du vill tydligen få det att verka som om
jag skulle varit orsaken till att du misslyckats med dina "affärer"??!!

Menar du verkligen att du betalt mig stora summor av pengar, och
att jag sedan levt som en "drottning"???

De futtiga pengar jag erhållit av dig, är en "droppe i havet" jämfört
med alla de skulder du åsamkat mig!!!!

Marchello......Du hade vidlyftande planer på att öppna fler affärer!!
Och i dina fantasier skulle jag "representera en av dem!!

Det var ett förslag och önsketänkande från din sida!
Har aldrig tackat ja... till något sådant!! För det första är jag alldeles
för dåligt insatt i dina "Multimediaprylar". För det andra är jag ej heller
intresserad av sådana "leksaker" för egen del!! För det tredje skrev
jag på "papperna", enbart i syfte att kunna hjälpa dig att starta upp
ditt företag i en affärslokal i Göteborg och inte bara på nätet!!!

Detta vet du om!!! Försök inte "påskina" att det är "andra" som bär
skulden för dina misslyckanden hit och dit!!

Redan efter några månader på Södra Vägen 73 i Göteborg, slutade
Du med att inbetala hyran för lokalen!!

Detta kom inte till min vetskap förrän det ena kravbrevet efter det
andra började "droppa" in till mig!

De var "enbart" tacksamma att jag avsåg mig hyreskontraktet...och
det fortare än kvickt!!!
Trots... att du inte längre var "önskvärd" av hyresvärden, vägrade
du att tömma och lämna lokalen, samt att lämna ifrån dig nycklarna.

Sedemera tog du väl "ditt förnuft till fånga", då du insett att du blivit
av med hyresrätten och därmed "avhyst från lokalen!!

Vad som återstod, var kartonger fyllda av "företagspost" såsom
fakturor, kravbrev, beställningar från olika företag som naturligtvis
aldrig betalats, samt betalda order som aldrig levererats!!!

All "resterande" skit som du fullständigt struntat i att befatta dig med!

Detta fick jag hämta "som tack för hjälpen!

Sedan påstår du, att dina skulder betalas av varje månad!!
Varför upphör inte kravbreven, som kommer till mig ständigt och jämt
då??? Exempelvis: Funsoft för nuvarande ca 57000. Annonser i
tidningen Metro för över 200 000. Reklam på kanal 5 för 26000.
Bredband, telefoni med internett-tjänster. Ja, Jag vet snart inte allt!!

Snälla duuu...kom inte med fler ursäkter och undanflykter!!!
Detta är ett enda stort bedrägeri..... och jag är inte ensam av att
vara drabbad!!!

Jag har för länge sedan slutat att "jaga" dig per telefon!! Det är inte
lööönt!! Alla kan vi misslyckas med vad vi tar oss för, men att inte
kunna erkänna sina misslyckanden och stå för det, är i min mening
oerhört "ruttet"!!!!!!!!!!!!

Tack för mig !! Marchello!!!

Karin1.

Permalänk
Medlem

Vad händer härnäst? Ska Marchello betala andra bulvaner billigt med pengar som han lyckats stjäla till sig? Hur ska han annars klara sig?

Han har tydligen bytt address med Christian Wendelbo också. Vad fan är det som händer?!

Jag bryr mig inte om Markos Games är billigast! Tänker aldrig stödja denna typ av verksamhet som går ut på att vandra över lik.

Permalänk

Någon som har ringt denne Christian för att varna honom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spännande läsning må jag säga..Mycket hit och dit...
Visst dåligt av han, men inte smart av henne. De sitter båda i en dålig sits..

Jobbigt läge..Men kankse ska låta dem sköta de själva och inte via ett forum?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Fast nu handlar inte tråden om Karin vs Marchello... det handlar om att varna för markosgames.com som drivs av en herre som lyckats försätta minst två tidigare butiker i KK med obetalda skulder osv osv. Att han nu påstås lurat skjortan av en person som försökt hjälpa honom är väl inte direkt en förmildrande omständighet i sammanhanget. Lägger man till att killen är listad på minst två svarta listor och har högvis med missnöjda kunder (googla på tidigare firmanamnen om du vill läsa) så känns det rätt sjukt att killen ens får bedriva verksamhet alls... nu gör han det och därför är denna tråd nödvändig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Fast nu handlar inte tråden om Karin vs Marchello... det handlar om att varna för markosgames.com som drivs av en herre som lyckats försätta minst två tidigare butiker i KK med obetalda skulder osv osv. Att han nu påstås lurat skjortan av en person som försökt hjälpa honom är väl inte direkt en förmildrande omständighet i sammanhanget. Lägger man till att killen är listad på minst två svarta listor och har högvis med missnöjda kunder (googla på tidigare firmanamnen om du vill läsa) så känns det rätt sjukt att killen ens får bedriva verksamhet alls... nu gör han det och därför är denna tråd nödvändig.

Jo de fattar jag allt

Läst alla trådar jag hittat om detta.

Men känns som vissa äggar på dem att fortsätta vara på varandra i tråden.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badrumsankan2
Jag köpte en chippad xbox360 från gamecom som skulle vara "live" säker. När microsoft kom med den nya uppdateringen som bannade konsoler, väntade jag med att gå online allt enligt gamecoms instruktioner.

Gamecom skulle återkomma med mer informaton på sin hemsida. Någon mer information kom aldrig, marchello var heller aldrig kontaktbar på sin telefon. Med andra ord urusel service när problem började uppstå och man behövde råd.

En kompis har använt sig av marchellos nya företag markos game. Och skulle få sin xbox360 utkörd (som hade pajat), vid ett fletal tillfällen har han lovat att komma men har aldrig dykt upp, min kompis fick besöka honom i hemmet då hans fru/flickvän gav honom xboxen.

Att ständigt lova kunderna och aldrig hålla vad man lovar är mycket dåligt om man vill behålla några kunder.

Min och även min kompis rekomendation är att inte befatta sig med markos game överhuvudtaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av badrumsankan2

Vad heter din vän som köpt från marko´s games? För har vi nu lovat han utkörning och inte hållit det så kan han komma över och hämta en extra handkontroll som plåster på såren. Visst kan det bli förseningar med leveranser (kör ingen lyxbil) men då ringer vi upp. Be han nu kontakta mig så fixar vi det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Vad heter din vän som köpt från marko´s games? För har vi nu lovat han utkörning och inte hållit det så kan han komma över och hämta en extra handkontroll som plåster på såren. Visst kan det bli förseningar med leveranser (kör ingen lyxbil) men då ringer vi upp. Be han nu kontakta mig så fixar vi det.

Snyggt jobbat där, jag är övertygad om att handkontrollen är lösningen på hela den här soppan!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Snyggt jobbat där, jag är övertygad om att handkontrollen är lösningen på hela den här soppan!

mvh

Vem har sagt att detta löser hela soppan. Jag vill bara veta vem han är? Det verkar som att vad jag än säger kastas tillbaka mot mig. Är det nu så fel att ge kunden en produkt som plåster på såren.

Återigen så tänker jag inte att att lägga ner Marko´s Games bara för att det kommit ut att jag äger den.

Jag hade kunnat öppna Marko´s Games i ett annat namn (många som gör det idag) Men jag valde att öppna det i mitt egna. Kan ni gissa varför??

Måste också tacka för denna tråd eftersom många som läst här också valt att testa Marko´s Games.

Permalänk
Medlem

Nej sånt här får en att ångra att man lever i en "rättsstat", har själv fått brev från kronofogden med krav på saker som jag aldrig betällt på internet, det var flera månader efter att det skett och det var bara att betala och hoppas att den jäveln som handlat i mitt namn inte levde längre. Det var även det på en nätshop för spel mm. som jag har glömt namnet på.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Nej sånt här får en att ångra att man lever i en "rättsstat", har själv fått brev från kronofogden med krav på saker som jag aldrig betällt på internet, det var flera månader efter att det skett och det var bara att betala och hoppas att den jäveln som handlat i mitt namn inte levde längre. Det var även det på en nätshop för spel mm. som jag har glömt namnet på.

¨

Hur kan du glömma namnet på en butik som handlat varor på ditt namn? Sen undrar jag varför du inte polisanmält detta? Man kan ju inte bara betala för något man inte gjort!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden

Hänt mig med, 3000kr gick allt på och kravbrev dök upp.. polisanmälan och sen var det inget mer med det

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.