Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Waaah, vad är det mina ögon skådar. Smutskastning från alla håll på varandra. Nu vet jag inte om jag ska tro Karin, SweClockers medlemmar eller Marchello o_O .

För min del så känns det som om Karin har överdrivit väldigt mycket och har trodde att man kunde få pengar utan att lägga ut ngt. Marchello har lagt ut mer av Karins pengar än vad hon ville, samt att hon skrek efter pengar hela tiden vilket gick på Marchello nerver. Pang så var ordfighten igång. Men Marchello kan också ha utnyttjat hennes tillgångar över de acceotabla gränserna för att få verksamheten att rulla.

Och nu trackar alla på den mannen som bara försökte tjäna lite pengar. Ska vi bete oss likadant mot den där personen som precis kommit ut ur fängelset? Alla kan bättra på sig, ge han en chans ffs.

Permalänk
Medlem

Skall säga till alla att inte handla därifrån. Om ägaren knappt kan stava och har haft 2 liknande företag som konkat är det ju lätt och se vart detta kmr gå.

Skulle inte förvåna mig om han bryter mot alla bokförningslagar som finns dessutom.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Och nu trackar alla på den mannen som bara försökte tjäna lite pengar. Ska vi bete oss likadant mot den där personen som precis kommit ut ur fängelset? Alla kan bättra på sig, ge han en chans ffs.

Men för f*n människa. Ta en snabb googling på hans tidigare firmanamn och se vad som dyker upp.

Kolla också de 2 länkar som jag la upp tidigt imorse.

Permalänk

Exakt det här handlar verkligen inte om Marchello vs Karin, det är betydligt större än så!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Waaah, vad är det mina ögon skådar. Smutskastning från alla håll på varandra. Nu vet jag inte om jag ska tro Karin, SweClockers medlemmar eller Marchello o_O .

För min del så känns det som om Karin har överdrivit väldigt mycket och har trodde att man kunde få pengar utan att lägga ut ngt. Marchello har lagt ut mer av Karins pengar än vad hon ville, samt att hon skrek efter pengar hela tiden vilket gick på Marchello nerver. Pang så var ordfighten igång. Men Marchello kan också ha utnyttjat hennes tillgångar över de acceotabla gränserna för att få verksamheten att rulla.

Men du, innan du kommenterar detta, kan du väl skaffa lite kött på benen och inse att det inte är karin det handlar om.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=402296&page=11

Läs den tråden, och sedan kan du läsa hela den här tråden också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gudarn
Men du, innan du kommenterar detta, kan du väl skaffa lite kött på benen och inse att det inte är karin det handlar om.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=402296&page=11

Läs den tråden, och sedan kan du läsa hela den här tråden också.

Men karin har varit en delägare? och har lika stor del i saken då också, jag har inget kött på benen som sagt och därför ser jag det från en annan vinkel än er alla. Jag ser smutskastning i stora drag.

Permalänk

Nu handlar inte den här tråden om Karins eventuella skuld i det som redan skett, det handlar om att Marcello startat upp ny verksamhet trots sin minst sagt tvivelaktiga historia med sina tidigare bolag.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Nu handlar inte den här tråden om Karins eventuella skuld i det som redan skett, det handlar om att Marcello startat upp ny verksamhet trots sin minst sagt tvivelaktiga historia med sina tidigare bolag.

exakt, och alla hackar på den bara för att det är Marchello bakom den. Utan att ens testat om det är seriöst denna gång, tvivelaktigt. Men kasta inte skit på den som redan ligger ner?

Permalänk

Är det konstigt att folk reagerar på att en person som redan har kraschat två bolag med obetalda skulder hos kronofogden startar upp ytterligare en firma!? Det här är verkligen inget personligt mot Marchello, förmodligen är det väldigt få här som känner honom som privatperson, utan det är ren logik som säger att man bör passa sig för en sån här filur. Om du vill handla av honom står det dig fritt att göra så men du får nog finna dig i att andra ifrågasätter och kritiserar att en person som redan lyckats sätta sig så fullständigt i skiten startar ytterligare en butik utan att ha gjort rätt för sig i sina tidigare affärer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Är det konstigt att folk reagerar på att en person som redan har kraschat två bolag med obetalda skulder hos kronofogden startar upp ytterligare en firma!? Det här är verkligen inget personligt mot Marchello, förmodligen är det väldigt få här som känner honom som privatperson, utan det är ren logik som säger att man bör passa sig för en sån här filur. Om du vill handla av honom står det dig fritt att göra så men du får nog finna dig i att andra ifrågasätter och kritiserar att en person som redan lyckats sätta sig så fullständigt i skiten startar ytterligare en butik utan att ha gjort rätt för sig i sina tidigare affärer.

Helt korrekt, men vilket sätt går snabbas att betala igen sina misstag på? Att jobba på lagret hos ICA eller starta ett företag som kanske håller. Gör man det rätt så har man en Hobbyverksamhet, vilket Marchello tabbade sig på. Börja litet och expandera, importera inte ett helt lager, säg inte att du har saker i lager fast du inte har det mm. Standardtabbar som man kan förvänta sig av en privatperson som försöker driva en för stor verksamhet.

Gör om Gör rätt... Marchello borde läsa det budskapet lite extra noga.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Och varför i helvete skulle folk som du blåst vilja komma och träffa dig? (förrutom alla forumtuffingar då)

Jag sitter inte på ett forum och bara skriver för att jag tycker det är kul. Jag försöker bara få fram min rätt av att jag INTE blåst någon! Om jag nu blåst någon hur kommer det sig att ingen knackat på min dörr. För den är öppen fram till 22:00 alla dagar i veckan. och sen undrar hur du tänker? Om jag skulle lurat dig hade du inte gjort allt i din makt för att reda ut det hela? För ett forum får ju bara dig att skriva av dina känslor, men någon vara trollas inte fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag sitter inte på ett forum och bara skriver för att jag tycker det är kul. Jag försöker bara få fram min rätt av att jag INTE blåst någon! Om jag nu blåst någon hur kommer det sig att ingen knackat på min dörr. För den är öppen fram till 22:00 alla dagar i veckan. och sen undrar hur du tänker? Om jag skulle lurat dig hade du inte gjort allt i din makt för att reda ut det hela? För ett forum får ju bara dig att skriva av dina känslor, men någon vara trollas inte fram.

Det är så dags nu att börja visa ångerkänslor. Tidigare har du inte varit särskilt ödmjuk eller givmild, utan betett dig omoget och aggressivt mot dina kunder. Du tog även ned forumet på din sida, vilket gav en bild av att du inte tålde kritik.

Permalänk
Avstängd

Xarxos jag försöker bara få fram min rätt. Och ja jag vet att det är ett sent svar men jag har inte haft kraften att ta tag i det. Hur somhelst så finns jag kvar på detta forum och kommer vänta tills riktiga bevis kommer fram. Tyvär så har jag inget mer att säga eftersom jag vet vart jag står och skäms över det jag gjort. Men Återigen så har jag INTE blåst någon.

Permalänk
Medlem

Marchello Josefsson.

Till Alla som tror Er veta vad "saken handlar om" !!!!!

Jag satte mitt namn på ett papper, för att hjälpa Marchello att starta
upp sitt företag Multimedia shopen på Södra Vägen 73 i Göteborg!!!!

Jag stod även för lokalen!!!!

Detta eftersom Marchello inte var sk.grön. Men det var jag, och helt
utan betalningsanmärkningar!!!

De kan jag tyvärr inte "skryta" med nu precis!!!

Har ALDRIG drivit firman ur någon synvinkel! Jag har inte satsat några
pengar i den, och heller inte haft för avsikt att erhålla någon vinst!!

Varför gör man nu detta???

Ja det kan man verkligen fråga sig! Dum, blåögd och naiv??

"Övertalningsbar"???

Marchello hade ingen som helst behörighet att göra "affärer" uttöver
sina egna kontanta medel!!!

Det hade jag aldrig godkänt!! Blev inte underrättad om alla hans köp
av varor och tjänster!!! Vilket nu gör att jag sitter med en "jävla"
massa skulder som han är helt och hållet betalningsskyldig till!!!

Det är det ena inkassobrevet efter det andra! Annonser i tidningen
Metro för över 200 000 :- . Reklam på TV, Kanal 5 för ca 26 000:-.
Telefonräkningar via företaget, Internettuppkopplingar med bred-
bandstelefoni. En räkning från FUN SOFT på en massa varor för 57000.

Varor som han sålt vidare och tycker att jag ska betala!!

Tyvärr!!! Det finns inga ursäkter för att bära sig åt så!!! Han vill inte
prata med mig heller och stå för sina handlingar!! Men tyck gärna synd
om honom, Ni som tycker att man bör få en andra Chans, eller var det
tredje och fjärde?????? Att bedyra sin oskuld i det hela, får han göra
i "himlen"!!
Jag tycker mest synd om alla de personer som han lurat på varor!
Har varit i kontakt med flertalet av dessa!! Men jag kan ju tyvärr inte
kompencera dem för deras utlägg!! Anser inte heller att jag har någon
skyldighet att så göra!!!

Bästa hälsningar från Karin1. Bosatt 30 mil från Göteborg.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur Marchello betett sig så låter du trovärdigare Karin1. Nu har du en chans att ställa Marchello mot väggen. Att han inte har näringsförbud är väldigt förvånande med tanke på att han har minst 10 anmärkningar på sig.

Så ni som blir ombedda att hjälpa Marchello bör snarast springa iväg så fort ni kan. Akta er för att bli duperade!

Jag tycker verkligen att Markos Games bör bojkottas! Personer som vandrar över lik för att nå sina mål har inget i branschen att göra överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
...text...

Alltså var det ungefär som jag trodde iaf.

Marchello skulle inte slagit på stort, man kan inte starta en butik utan några pengar, han skulle har börjat smått och sedan expanderat istället. Hur mycket kan du om företag? Du borde ha kollat upp Marchello's tillgångar och resurser innan du ens övervägde att hjälpa honom, hade du kollat upp det så hade du nog insett att han inte skulle klara det. Och så borde du ha uppmanat honom att Inte starta ett företag, utan istället börja smått med en hobbyverksamhet som växer till ett företag.

Anledningen till att jag hackar på dig lite? Tydligen så visade det sig att du var nyckeln till att Marchello ens kunde starta sina misstag. Det blev nog en dyrköpt läxa för dig =/ , men i såna här saker kan man inte ens lita på sina närmaste vänner med oftast. utom de om är Verkliga vänner som verkligen finns där för dig.

Marchello... finns inga ord för vad jag ska säga just nu till dig... Du klarar helt enkelt inte av att driva ett företag tyvärr, just nu gör du som en pokerberoende, du fortsätter fastän du innerst inne vet att du förlorar. Du hoppas att bakom nästa hörn gömmer sig vinsten.
Tyvärr gäller det att vara mer jordnära, inse att du inte klarar av det, ta ett vanligt jobb istället.

Ekobrottsmyndigheten kanske kan ta tag i ett sånt här fall och förbjuda Marchello från att starta ett företag igen? Har hört att såna saker har hänt i grannländer, att folk har förbjudits att starta/fortsätta nästa företag pga. just såna här saker, av motsvarande myndigheter i de länderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

.

http://www.ekobrottsmyndigheten.se/templates/PageList____433....

http://www.notisum.se/rnp/sls/LAG/19860436.htm

Näringsförbud.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte ens att folk överväger att handla av detta troll som uppenbarligen har lurat en himla massa folk på pengar, och tyvärr kommer att fortsätta göra det. Inget seriöst företag behöver föra en diskussion över ett forum om ett bolags finansiella situation. Antingen så tar man tag i problemen och r löser dem, eller så diskuterar man det tills världen går under.

Överväg inte ens att handla därifrån! Är det för bra pris för att vara sant så är det förmodligen inte sant. Att en liten företagare idag skulle kunna hålla generellt lägre priser på varor än de stora leverantörerna som db, komplett, elgiganten osv, är knappast möjligt. Tänk er för innan ni tror att ni gör världens klipp!
Seriösa småföretag som vill visa sig seriösa ger en möjlighet att handla på faktura åtminstone.

Det är synd att bedragare tillåts operera och missköta företag till den grad att massa människor blir lidande. Ofattbart.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte ens att vi tar upp detta. Ingen här vill lysna på va Markosgames har att säga så ja då kan han inte göra mera. om det nu är så himla fel med hans bolag skit i o handla där då. jag har läst igenom detta o det som skrevs i andra forum. o jag håller med str8forthakill ,det är smutskakastning. Om nu det är så illa ja han ska inte ha en egen firma om han har skulder ,okej om han bygger en dator åt en kompis o fixar delar o tar betalt det kan väl vara okej. Men som det är nu så förstår jag inte att han fortsätter. Jag hade slutat för länge sen. Och jag viste inte ens om denna lilla hemfirma innan så jag grinar inte. jag handlar om jag måste från dom som har bra betyg i prisjakt.

Som det känns nu så är detta bara en tråd som skapar irritation mer en den ger varning alla har som sagt olika åsikter. så denna tråd får gärna låsas innan det blir ett tredje värdskrig i detta forum

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghosty
Att en liten företagare idag skulle kunna hålla generellt lägre priser på varor än de stora leverantörerna som db, komplett, elgiganten osv, är knappast möjligt. Tänk er för innan ni tror att ni gör världens klipp!

Jag måste faktiskt säga ifrån här, när det gäller små företag och datorkomponenter är det i stort sett omöjligt att hålla låga priser jämfört med de större företagen, så man inte klarar sig med marginella vinster. Men det gäller inte alla branscher, textilbranschen till exempel är ett slags företag man kan ha flera tusenlappar lägre priser till samma kvalitet, och ibland samma märken till mycket lägre priser jämfört med de stora företagen. Och då gå med mycket vinst samtidigt. Så det rör sig bara om dator/spelbranschen och elektronik som man egentligen inte kan importera saker så billigt.

Citat:

Seriösa småföretag som vill visa sig seriösa ger en möjlighet att handla på faktura åtminstone.

Småföretagare som är seriösa behöver alla pengar de kan få, de klarar inte av att ta betalt med fakturor då utgifterna som de har måste betalas, varje faktura som inte betalas är ett flertal varor som inte kan köpas in och i värsta fall en räkning eller dylikt som inte kan betalas. En seriös småföretagare vet om detta och tar därför inte betalt med faktura.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Så det rör sig bara om dator/spelbranschen och elektronik som man egentligen inte kan importera saker så billigt.

2En seriös småföretagare vet om detta och tar därför inte betalt med faktura.

Detta är ett hårdvaruforum teknik, jag utgick från att det var rätt så klart att jag menade teknik. Kläder är något helt annat.

Finns postförskott för den delen.
Finns företag som är små och erbjuder faktura, fast oftast upp till vissa belopp.

Fast egentligen är det fok som borde skylla sig själva, är man tveksam skall man inte handla, så enkelt är det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Detta är ett hårdvaruforum teknik, jag utgick från att det var rätt så klart att jag menade teknik. Kläder är något helt annat.

Finns postförskott för den delen.
Finns företag som är små och erbjuder faktura, fast oftast upp till vissa belopp.

Fast egentligen är det fok som borde skylla sig själva, är man tveksam skall man inte handla, så enkelt är det.

textil behöver inte vara kläder you know .

Postförskott går ja, för då får man garanterat tillbaka varan om köparen ej betalar. Men att ha faktura är riskabelt för de små, tro mig, jag vet . Iaf för en nystartad firma.

Permalänk
Medlem

Svar till Str8forthakill.

Det kan väl ligga något i att jag skulle vara "nyckeln" till Marchellos verksamhet på Södra Vägen 73 i Göteborg. Men dessförinnan fanns ju
Multimedia Shopen på nätet. Att det skulle varit seriösare då har jag
mycket svårt att tänka mig!!! Men vid den tidpunkten kände jag inte till
något, vare sig om firman eller Marchello!
Han ger faktiskt ett första intryck av att vara "trevlig och pålitlig". Men snart
inser man att allt "gott" man hört inte visar sig vara så! -Snacka går ju alltid
Karin1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Svar till Str8forthakill.

Det kan väl ligga något i att jag skulle vara "nyckeln" till Marchellos verksamhet på Södra Vägen 73 i Göteborg. Men dessförinnan fanns ju
Multimedia Shopen på nätet. Att det skulle varit seriösare då har jag
mycket svårt att tänka mig!!! Men vid den tidpunkten kände jag inte till
något, vare sig om firman eller Marchello!
Han ger faktiskt ett första intryck av att vara "trevlig och pålitlig". Men snart
inser man att allt "gott" man hört inte visar sig vara så! -Snacka går ju alltid
Karin1.

Hur fick du första kontakten med honom då? Var det en bekant? Eller hur kom det sig att du blev ansvarig för ett företag som du inte verkade veta speciellt mycket om och inte heller kollade vad han gjorde med ett företag som du hade hela ekonomiska ansvaret för? Ja visst jag lider med dig. Ibland får man lära sig den hårda vägen av människor som inte är och gr som människor borde.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Jag finns fortfarande kvar på samma adress som Multimediashopen föddes på och ALLA är mer än varmt välkomna att kontakta mig på 0736-935674 alla dagar mellan 08:00 - 22:00 eller så är ni varmt välkomna in över en kopp kaffe! Var vänlig ring innan

Adress:
Sockenvägen 18B
417 16 Göteborg

Varför går det numret till en Kristian i Linköping och inte till dig?
Är det din nya bulvan?

Permalänk

Den där snubben har tre olika mobilnummer registrerade på sig:
http://www.hitta.se/SearchMixed.aspx?vad=kristian+wendelbo

Jo det är samma kille, finns bara en person med det namnet i Sverige. Han bor för övrigt i göteborg även om ett av numren fortfarande hänvisar till en adress i Linköping.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cami
Är det din nya bulvan?

Hahaha

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cami
Är det din nya bulvan?

Det får vi verkligen inte hoppas för den här killen är knappt fyllda 20 år :/ Segt att få sitt liv raserat så tidigt i livet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

svar till Jonazz

Jag blev bekant med Marchello genom hans mor! Han påstod att
anledningen till att han inte var sk.grön, skulle bero på att hans
far försatt honom i en massa skulder, och därmed utnyttjat honom!

Att jag skulle bära ansvaret för firmans ekonomi, är helt felaktigt!!
Om det vore så, hade jag aldrig över huvud taget befattat mig med
Multimedia Shopen!!!

Enligt lag skulle han inte vara behörig, till att göra någon som helst
"affär" utan mitt medgivande skriftligen!!!!

Detta har han trots allt gjort, och dessutom är han fullt medveten om
att han inte haft den rättigheten!

Eftersom jag inte haft för avsikt att göra mig någon vinst i det hela,
har jag heller inte varit "aktiv" i firman!!
Däremot är det jag som "Tack för hjälpen", fått all skiten av skulder
och upprörda kunder!!!

En ursäkt från Marchello hjälper inte mig ett "jävla" dugg!!
Min namnteckning har blivit förfalskad vid flertal tillfällen!!
Hans fru har uppgett vid telefonsamtal från kunder och firmor,
att "hon har varit jag". Trots att jag aldrig funnits där!!

Erkänner att jag varit så "dum" som man någonsin kan vara!!!!
Annars är jag i andras ögon, en ärlig och uppriktig människa.

Till min natur är jag väldigt snäll o hjälpsam!! Dessutom har jag
"överseende" för andras problem! Detta blev "mitt fall"!!!!

Jag måste ändå kämpa vidare med mitt eget arbete!

Karin1.

Permalänk

Hur går utredningen mot M då?

Visa signatur