Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Någon bortförklaring finns inte! Jag sitter ju och skriver att jag gjort fel mot många kunder som blivit lovade snabba leveranser. Att jag skall sitta här och ta emot massa skit som hot och bedrägerier går jag INTE med på. Om jag nu lurat massa personer hur kommer det sig att jag inte har enda polisanmälan på mig ? för det räcker att du blåser 100st på 100- vardera och det blir organiserad brottslighet.

Grejen är att om Du inte bevisar motsattsen så kommer, enl. dig, ditt rykte antagligne inte försvinna. Du har alla papper som ska finnas med i ett företag, därigenom så kan Du kontakta personer som Du har sålt produkter eller tjänster till (om chippning räknas som produkt eller tjänst). Det räcker inte att säga "nä, men så är det inte". Framförallt inte om man är med på bla. Råd & Röns svarta lista.
Det krävs mer än ett försvar, du kanske ska överväga att leta fram information om dig själv och ditt / ditt gamla företag som du kan använda till din fördel? För att "slå ut" det negativa ryktet? Det kommer inte bli lätt, med din bakgrund, men du måste förr eller senare göra det om du vill bli "stor".

Alla företag har missnöjda kunder. Titta på tex Microsoft, där finns det all möjlig skit. Men vad gör de när ett rykte uppstår? Inte säger de "Nä, men det har inte vi gjort, du måste bevisa att vi inte har gjort det åt mig". Nej, de tar reda på ryktet och vad det grundar sig på, sedan lägger det fram information varför inte ryktet stämmer. Sedan är dem gärna generösa med att, i samma veva, förklara tanken med produktet/det ryktet som uppkommit.
Ta tex när alla klagade på att säkerheten i vista var för "genomträngande" (eller "för mycket"). Då lyckades dem ju smidigt skjuta bort det negativa med att lägga fram varför säkerheten fanns där, varför den kommer fortsätta finnas, och varför/hur man kan göra för att ta bort den. Om jag inte har helt fel så lyckades dem pränta in att säkerheten var nödvändig och en mycket bra del i Vista som var här för att stanna. Lite reklam för sig själva alltså.

Det du gör nu känns lite som "nä, men det gjorde jag inte, inte mitt problem". Gör rätt för dig själv och ta fram bevis / information på att det alla säger är felaktigt, samt försök slänga in lite reklam för dig själv i samma veva. Det är något som inte tar en dag i din situation. Det kommer ta några månader, om inte ett par år. Men du måste göra det förr eller senare för att "bli stor".

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Angående Multimediashopen!

Det är alldeles riktigt , för Er som undrar, att jag gått med på att hjälpa
Marchello att starta upp sitt företag på Södra Vägen 73 i Göteborg!

Men jag blev mer eller mindre "övertalad" att stå för firman!!!
Dock skulle detta inte innebära att jag tog något som helst ansvar
för det finansiella i företaget! Marchello har inte någon befogenhet
att bedriva "affärer" av den arten, så att det eventuellt kunde "äventyra"
min framtid ur ekonomisk synvinkel!!

Marchello har enligt lag, ingen juridisk rättighet att beställa varor och
tjänster, utan mitt samtycke!! Och detta skrifligen!! Nu har detta ändå
skett, trots att han mycket väl varit medveten om att han "handlat
olagligt" !!

Pengarna som jag erhållit av honom, är av så ringa art, att det knappast
kan kallas för någon kompensation från hans sida, vad det gäller alla
skulder han "tilldelat" mig!!

Det är mycket möjligt att det finns de som tycker att jag har mig själv att
skylla för det inträffade!!! Det har jag till viss del också! För hade jag vetat
vad jag gav mig in på, skulle jag aldrig ställt upp och hjälpt denna "usla
bedragare" !!!

Att känna sig så utnyttjad av en annan människa, och till råga på allt veta
om att man "gynnat" en annan person, är utan tvekan en känsla av total
maktlöshet , då man till slut inser vilket "jävla misstag" man begått!!

Detta att ha "förtroende för en annan individ har för länge sedan suddats
ut ur "min värld" !!!

Sedan vill jag också påpeka för Marchello, att samtliga ärenden gällande
Multimedia Shopen är polisanmälda för länge sedan!!

Jag ger aldrig upp detta !! Marchellos skulder kommer jag aldrig att kunna
godta som mina! Efter som jag aldrig har haft med företaget att göra,
mer än med mitt namn!!!

Ni får ha vilka synpunkter Ni vill på detta, det ändrar ändå inte min
uppfattning om vem som är "boven i dramat"

Karin1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Men jag blev mer eller mindre "övertalad" att stå för firman!!!
Dock skulle detta inte innebära att jag tog något som helst ansvar
för det finansiella i företaget!

Du skämtar hoppas jag. Skriver du på vad som helst utan att läsa och förstå vad du förbinder dig till?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Angående Multimediashopen!

Det är alldeles riktigt , för Er som undrar, att jag gått med på att hjälpa
Marchello att starta upp sitt företag på Södra Vägen 73 i Göteborg!

Men jag blev mer eller mindre "övertalad" att stå för firman!!!
Dock skulle detta inte innebära att jag tog något som helst ansvar
för det finansiella i företaget! Marchello har inte någon befogenhet
att bedriva "affärer" av den arten, så att det eventuellt kunde "äventyra"
min framtid ur ekonomisk synvinkel!!

Marchello har enligt lag, ingen juridisk rättighet att beställa varor och
tjänster, utan mitt samtycke!! Och detta skrifligen!! Nu har detta ändå
skett, trots att han mycket väl varit medveten om att han "handlat
olagligt" !!

Pengarna som jag erhållit av honom, är av så ringa art, att det knappast
kan kallas för någon kompensation från hans sida, vad det gäller alla
skulder han "tilldelat" mig!!

Det är mycket möjligt att det finns de som tycker att jag har mig själv att
skylla för det inträffade!!! Det har jag till viss del också! För hade jag vetat
vad jag gav mig in på, skulle jag aldrig ställt upp och hjälpt denna "usla
bedragare" !!!

Att känna sig så utnyttjad av en annan människa, och till råga på allt veta
om att man "gynnat" en annan person, är utan tvekan en känsla av total
maktlöshet , då man till slut inser vilket "jävla misstag" man begått!!

Detta att ha "förtroende för en annan individ har för länge sedan suddats
ut ur "min värld" !!!

Sedan vill jag också påpeka för Marchello, att samtliga ärenden gällande
Multimedia Shopen är polisanmälda för länge sedan!!

Jag ger aldrig upp detta !! Marchellos skulder kommer jag aldrig att kunna
godta som mina! Efter som jag aldrig har haft med företaget att göra,
mer än med mitt namn!!!

Ni får ha vilka synpunkter Ni vill på detta, det ändrar ändå inte min
uppfattning om vem som är "boven i dramat"

Karin1.

Herregud ! Du måste väl förstå att du blir ansvarig om du är ägare till en firma.
oavsett vad man kan anse om marchello och hans affärer så är det tyvärr så att du har dig själv att skylla i det här fallet. Du skulle inte ha tecknat firman.

Permalänk
Medlem

Det jag sett hittills är två sidor fulla med så mycket skit att jag inte vet vem jag ska tro på i just den delen av diskussionen.

Är man så funtad att man bara skriver under vad som så får man skylla sig själv. Och är man så funtad att man inte fatar när man ska slänga in handduken och ägna sig åt annat får man också skylla sig själv när allt går åt skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Herregud ! Du måste väl förstå att du blir ansvarig om du är ägare till en firma.
oavsett vad man kan anse om marchello och hans affärer så är det tyvärr så att du har dig själv att skylla i det här fallet. Du skulle inte ha tecknat firman.

Det beror lite på. Man får givetvis inte lura någon att skriva på ett avtal, men jag uppfattade det som om Karin bara hjälp honom att starta företaget men inte bundit sig till något där man har ansvar, Sedan har marchello använt hennes namn för att beställa saker till firman utan att han egentligen får.
Nu tror jag inte att någon utom Marchello och Karin vet hur avtalet hon skrivit på såg ut, men firma eller inte, är inte Karin med som ... "total delaägare" (lika mycket rätt att driva företaget, alltså finns det ingen anledning till att hon inte skulle få lön) så borde det bli urkundsförfalskning?
För om jag, i teorin, anställer dig som medarbetare i mitt företag "pscs3s datorbutik", och sedan beställer in saker i ditt namn, så är inte det särskilt just eller lagligt, vad jag vet!? Fast jag kan ha missuppfattat vad Karin har gått med på från början!
Och givetvis får man lite skylla sig själv om man skriver på något som gör en "medskyldig" utan att veta vad man skriver på.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Tack för Dina så kloka ord...!!! - Har tyvärr inga kommentarer.

Karin1.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Alla har skulder men nu i detta fall så vet alla om mig. Jag har börjat betala av mina skulder vilket är bättre än inget. När det gäller karin så visste hon mycket väl att man inte kan förutspå framtiden. Jag ville inte att multimediashopen skulle läggas ner men nu blev det så. Det finns företag som konkar hejvilt men öpppnar igen i andras namn men jag står för mina problem eftersom jag inte skäms för att visa upp dem. Har man gjort ett fel så skall man stå för det.

Superboss!
Du verkar heller inte svara på mina frågor och det visar sig att du bara skriver om samma sak hela tiden. Visa nu svenska folket att DU är hyvens kille och ta fram lite fakta om mina såkallade lurendrier, för om du ser långsiktigt så ger jag mig INTE. Du har gått in för detta helhjärtat, gå då också in för att ta reda på riktig fakta. Jag börjar faktist tro att du någon form av detektiv. Ja en elektronisk detektiv.Gör nu allt i din makt att ta fram fakta svart på vitt, för som du ser så finns jag här och kommer inte att försvinna.

Sen undrar jag vart killen som blev så missnöjd med gamecom och att hans polare inte fick sin konsol utkörd. Det ligger en handkontroll och väntar på dig! har du inget svar??

Jag tackar för erbjudandet, men väljer att avstå att hämta handkontrollen, min kompis avstår också. Återigen när man säger att man ska leverera och inte dyker upp (oförutsedda händelser kan inträffa alla), då tycker jag att man borde ringa och meddela kunden (i det här fallet min kompis).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badrumsankan2
Jag tackar för erbjudandet, men väljer att avstå att hämta handkontrollen, min kompis avstår också. Återigen när man säger att man ska leverera och inte dyker upp (oförutsedda händelser kan inträffa alla), då tycker jag att man borde ringa och meddela kunden (i det här fallet min kompis).

Låt mig gissa? heter din kompis möjligvis Mathias ?

Om jag nu var försenad med en leverans (Vilket jag blev igår) så kontaktar jag alltid kunden. Om jag nu missade att ringa din vän så ber jag om ursäkt för det.

Permalänk
Medlem

Ingen F-skattesedel? Kommentar?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Varför väljar man att starta nytt med kass ekonomi....
Vem är det som står för pengarna denna gången?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jäklar, skulle just beställa från markosgames och upptäckte denna tråd som tur var. Priserna som han erbjuderar är ju dock oslagbara, vågar man göra en beställning via postförskott och öppna paketet på plats innan man betalar? Den ekonomiskt medvetna sidan av mig vill gärna tro på att försäljaren är "förändrad" osv som han påstår

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Jäklar, skulle just beställa från markosgames och upptäckte denna tråd som tur var. Priserna som han erbjuderar är ju dock oslagbara, vågar man göra en beställning via postförskott och öppna paketet på plats innan man betalar? Den ekonomiskt medvetna sidan av mig vill gärna tro på att försäljaren är "förändrad" osv som han påstår

Varför ge han möjlighet att fortsätta sin verksamhet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Tack för Dina så kloka ord...!!! - Har tyvärr inga kommentarer.

Karin1.

Karin, för att vara så seriös skriver du lite inkorrekt svenska. Tell me why?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karate Taco
Jäklar, skulle just beställa från markosgames och upptäckte denna tråd som tur var. Priserna som han erbjuderar är ju dock oslagbara, vågar man göra en beställning via postförskott och öppna paketet på plats innan man betalar?

Du får inte öppna paketet innan du har betalat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonke
Varför ge han möjlighet att fortsätta sin verksamhet?

Nu överdriver du lite. Bra priser är en anledning varför Karate Taco, samt andra, har intresse i Machellos verksamhet. Frågan var om han vågade pga. vad som hänt tidigare.
Det finns många anledningar till att Marchello borde avsluta sin verksamhet, men det finns också många anledningar till varför hans verksamhet borde fortsätta, om än många utav ren princip.

I teorin, om Marchello nu erbjuder bra produkter till bra priser, tycker du då att man ska straffa honom för ett tidigare dåligt beteende genom att inte se till sitt eget intresse av låga priser? Fast detta är bara i teorin.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Medlem

Svar till str8forthakill.

Vad menar Du med lite "inkorrekt" svenska?? Det jag skrev, var ironiskt
uttryckt!

Svaret var ej heller riktat till Dig!

Med vänlig hälsning

Karin1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karin1
Svar till str8forthakill.

Vad menar Du med lite "inkorrekt" svenska?? Det jag skrev, var ironiskt
uttryckt!

Svaret var ej heller riktat till Dig!

Med vänlig hälsning

Karin1.

Men du har skrivit med "ironiskt uttryck" från start, med !!!, ... och andra liknande skrivfel. Om du vill framstå mer professionell borde du skriva ren svenska också ;). Men jag bara reagerade på att du skriver som ett barn som inte vet hur man använder svenska språkets tecken men samtidigt väldigt bra helt varierande. Det är förvirrade eftersom bilden jag har av dig i huvudet är bara en illusion av all text du har skrivit på internet.

//Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men du har skrivit med "ironiskt uttryck" från start, med !!!, ... och andra liknande skrivfel. Om du vill framstå mer professionell borde du skriva ren svenska också ;). Men jag bara reagerade på att du skriver som ett barn som inte vet hur man använder svenska språkets tecken men samtidigt väldigt bra helt varierande. Det är förvirrade eftersom bilden jag har av dig i huvudet är bara en illusion av all text du har skrivit på internet.

//Andreas

På vilket sätt är Karins språkkunskaper relevant för diskussionen? Patetiskt inlägg imho..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
På vilket sätt är Karins språkkunskaper relevant för diskussionen? Patetiskt inlägg imho..

Njae, men vad är meningen att skriva fel "ironiskt" när det handlar om något såhär allvarligt?

Permalänk

Det Karin syftade på med ironi var att hon tackade för "kloka ord", inte hennes sätt att uttrycka sig i skrift vilket är vad du angriper. Det finns visserligen ett överflöd av utropstecken i Karins inlägg men det kanske är förståeligt med tanke på vad hon sitter i för situation? Släpp det nu så kan vi gå on-topic igen istället för att diskutera huruvida du tycker att Karin formulerar sina inlägg illa eller inte.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonke
Varför ge han möjlighet att fortsätta sin verksamhet?

Vi håller just nu på att införa ett smmarbete med Internetgirot vilket garanterar dig ett säkert köp. Med internetgirot säkras dina pengar och min vara. Så fort du hämtat varan och godkänt den så släpper Intenetgirot pengarna till vårt konto. Du har din vara och vi våra pengar

Läs mer på www.internetgirot.se

Sen så ser jag att vissa skriver ang mina priser. Dem är inte låga, du hittar garanterat billigare än mig. Men sen kommer servicen in i bilden, vilket ger dig full support som inte många kan erbjuda idag.

Billig kommer jag nog aldrig bli eftersom det var det som gjorde att Multimediashopen sänkte sig så lågt.

jag har support alla dagar mellan 08.00 - 21.00 via telefon

Msn har vi fram till 01.00 eftersom det finns en massa natt ugglor som behöver hjälp

Billigast är inte bäst. Kom ihåg det

Permalänk

Om man handlar via er webbplats via internetgirot, vad är det då för service som motiverar den högre kostnaden ni tar ut för varorna? Det är väl bara lokala kunder som kan dra nytta av "full support"?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Full Support menas med att du alltid kan ringa, maila och chatta med oss. Skulle en vara gå sönder så kan vi inte trolla igång den, men kunden får då skicka ner den till oss för service. Annars kan kunden komma ner och lämna in konsolen direkt till oss

Ang karin

Jag ser att vissa hackar på henne, gör inte det, eftersom varken jag eller hon ville att detta skulle hända. Hon var med på att skriva under genom att få en del av kakan. Men eftersom multimediashopen fokuserade på billigt så blev det skulder över örorna. Varje dag har jag brev från kronfogden ang multimediashopen, så karin du är inte ensam, men jag kastar heller inte skiten på dig efetrsom jag vet att att den större delen av detta är mitt fel.

Jag tycker att vi alla skall lägga ner denna konversation eftersom det inte leder till något. Många grova ord har kommit upp från alla håll, men leder inte till något annat än en underhållande tråd som folk kastar skit på varann.

Jag har dragit åt linan för säkerheter hos Marko´s games och kommer även att göra det för nya Multimediashopen.

Permalänk
Medlem

Svar till Andreas.

Nej!! Jag har definitivt inte skrivit alla mina inlägg här med ironi från start!!
Jag använder mig av ren svenska! Är det så att "mina tecken" stör dig,
på ett eller annan sätt, får det väl göra det!

Att det skulle vara fel på mina språkkunskaper, är underligt med tanke
på vilka bra betyg jag har i svenska!

Har aldrig haft svårt att uttrycka mig, varken i tal eller skrift!

Tycker Du själv att de Du skriver är så professionellt??

Tanken här, är väl ändå att kunna framföra sina åsikter, utan
en massa påhopp om vad som anses vara riktig svenska enligt
grammatiken!

Karin1.

Permalänk
Medlem

Tillbaka till ämnet! Diskussioner om svenska-kunskaper är enbart ett förlöjligande av tråden.

Den ska heller inte stängas eller låsas då det finns allt för många misstankar kring det hela. Att en snubbe som kört sina tidigare rörelser i botten och med anmärkningar kan absolut inte glömmas så lätt.

Permalänk
Avstängd

Kan vi lägga ner detta nu.

Jag har som sagt fått min rätt på att jag inte blåst någon (eftersom ingen såkallad blåst kund besvrar detta inlägg)

Däremot står jag för att jag gjort många personer besvikna pga försenade leveranser. Att jag även har skulder upp till örorna är det inget jag hoppar för, men heller inte skäms för eftersom jag själv skapat dem.

Karin om jag kunde spola tillbaka till första början så hade jag åteställt allt till rätta, men nu snackar vi reality och jag ber hemskt mycket ursäkt för den skada jag utsatt dig för. Jag själv ville inte att detta skulle hända. Du tro väl inte att det är dans på rosor för mig. Jag har två små barn att försörja och därför har jag den kraft att stå emot och ta emot all skit, jag hade nog inte pallat att stå emot om inte det var för min familj.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Full Support menas med att du alltid kan ringa, maila och chatta med oss. Skulle en vara gå sönder så kan vi inte trolla igång den, men kunden får då skicka ner den till oss för service. Annars kan kunden komma ner och lämna in konsolen direkt till oss

Ang karin

Jag ser att vissa hackar på henne, gör inte det, eftersom varken jag eller hon ville att detta skulle hända. Hon var med på att skriva under genom att få en del av kakan. Men eftersom multimediashopen fokuserade på billigt så blev det skulder över örorna. Varje dag har jag brev från kronfogden ang multimediashopen, så karin du är inte ensam, men jag kastar heller inte skiten på dig efetrsom jag vet att att den större delen av detta är mitt fel.

Jag tycker att vi alla skall lägga ner denna konversation eftersom det inte leder till något. Många grova ord har kommit upp från alla håll, men leder inte till något annat än en underhållande tråd som folk kastar skit på varann.

Jag har dragit åt linan för säkerheter hos Marko´s games och kommer även att göra det för nya Multimediashopen.

Så man ska handla av markosgames för att man kan ringa, maila och chatt med er? Förlåt men erbjuder typ inte alla butiker det? Till skillnad från markosgames drivs de heller inte av folk som har fogden flåsandes i nacken med skulder på flera hundratusen och två konkurser i bagaget. Lyckas du få igång den här verksamheten på riktigt så är jag imponerad, du har verkligen inte oddsen på din sida.

PS. Du har inte bevisat att du inte blåst några kunder för fem öre.. att ingen hittat hit och kan tala för sig är verkligen ingen dementi på alla de utsagor man kan läsa om på nätet. De anklagar dig för hot och lurendrejerier.. ärenden har kommit till ARN där du inte följt deras beslut och hamnat på svarta listan. Ditt försvar är "jag är oskyldig" Tung bevisning...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Så man ska handla av markosgames för att man kan ringa, maila och chatt med er? Förlåt men erbjuder typ inte alla leverantörer det? Till skillnad från markosgames drivs de heller inte av folk som har fogden flåsandes i nacken med skulder på flera hundratusen och två konkurser i bagaget. Lyckas du få igång den här verksamheten på riktigt så är jag imponerad, du har verkligen inte oddsen på din sida.

Tro mig
Jag ger mig inte och kommer att få både Marko´s games och Multimediashopen till toppen.Även om jag skulle vilja ge mig så kan jag inte, eftersom jag inte kan något annat än Tv-spel, och både du jag och alla andra måste ju överleva. Hur många är det som stormtrivs med sitt jobb eller haft en utbildning och gått raka motsattsen som t.ex utbildad tandläkare och blir taxiförare på taxi Göteborg. detta är inget fel utan man måste överleva för dagen.

Detta inlägg har gjort mig så stark att jag skall ta tag i det som skrevs om mig i GP.

Leverans problem = Ja
Skulder över örorna = Ja
Hotat personer = Nej
Lurat någon på pengar = Nej

Har även mailat personerna som skrivit massa inlägg om såkallade hot och ingen svarar. Jag kommer faktist ihåg denna person och han satt i fängelse när vi skickade varan till han. Jag skickade den mot express 07.00 vilket betyder att kunden kan enkelt blåsa skiten ur ett företag (idiotiskt av mig) han tog ut den och lovade oss att betala den direkt efter att han hämtat den. Det gick flera dagar utan något svar (hade bara ett kontant nr) så vi gick sökte på han efternamn och fick upp en massa personer i det området. Så vi började ringa en efter en och till slut fick vi tag på han mor som uppgav sig inget veta , fast det var hon som tog ut och gav paketet till sin son i fängelset.

Jag ringde flera gånger utan någon somhelst svar på att få mina pengar. Till slut bestämde jag mig för att ringa och tala in ett medelande på att jag skulle hämta upp varan personligen om jag inte får mina pengar, samt att dem skulle få stå för omkostnaderna

Jag vet inte om ni kallar det för att hota en person. Men kan vem somhelt bara igonera en betalning på över 3000,- och bara tro att jag skulle ge mig (jag badar inte i pengar) för om jag nu hade tillit till en person som jag aldrig sett i hela mitt liv, och skickar varan till han i tro på att skall betala in pengarna, så måste jag ju göra något åty saken.

Det hela slutade med att någon av dem lade in pengarna på kontot och därmed vart affären avslutat.

Den tiden så skickade jag bara mot Express 07.00 vilket var en STOR risk för att bli blåst. Många har faktist ett hjärta och betalade in pengarna direkt medan vissa ringde upp och bad om att betala in efter en vecka eller två. Detta hade jag inget emot så länge kunden ringde och sa vad som gällde. Men att igonera mig och bara flåsa en i örat för att sedan lägga på gör mig lite små arg.

Permalänk
Medlem

Multimedia Shopen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Full Support menas med att du alltid kan ringa, maila och chatta med oss. Skulle en vara gå sönder så kan vi inte trolla igång den, men kunden får då skicka ner den till oss för service. Annars kan kunden komma ner och lämna in konsolen direkt till oss

Ang karin

Jag ser att vissa hackar på henne, gör inte det, eftersom varken jag eller hon ville att detta skulle hända. Hon var med på att skriva under genom att få en del av kakan. Men eftersom multimediashopen fokuserade på billigt så blev det skulder över örorna. Varje dag har jag brev från kronfogden ang multimediashopen, så karin du är inte ensam, men jag kastar heller inte skiten på dig efetrsom jag vet att att den större delen av detta är mitt fel.

Jag tycker att vi alla skall lägga ner denna konversation eftersom det inte leder till något. Många grova ord har kommit upp från alla håll, men leder inte till något annat än en underhållande tråd som folk kastar skit på varann.

Jag har dragit åt linan för säkerheter hos Marko´s games och kommer även att göra det för nya Multimediashopen.

Marchello! Det enda fel jag anser mig ha gjort beträffande Multimedia
Shopen, är att jag skrev under papperna!

Samt att Du fick tillgång till lokalerna på Södra Vägen 73 i Göteborg.

Någon annan inblandning i dina affärer förnekar jag bestämt!

Karin1.