Permalänk
Medlem

Uppgradering - Lite frågor

Hejsan!

Jag har tänkt köpa ett uppgraderingspaket nu i veckan, men jag har lite frågor angående kompatibiliteten mellan allting. Delarna jag tänkt köpa är dessa:

Corsair XMS2-5400 TWIN2X2048
Abit KN9 nForce4 Ultra AM2
AMD Athlon64 X2 Dual-Core 5600+
ATI Radeon X1950Pro PCI-e

Adapterkabel 20-pins ATX till 24-pin

Adapterkabel 2x4-pin till 6-pin PCI-Express

Resten av delarna behåller jag från det gamla systemet. Det jag mest undrar över är om adapterkablarna kommer passa, och då självklart fungera. Det är nämligen så att mitt nuvarande nätaggregat endast har en 20pins atx-kontakt, och den saknar PCI-e-kontakt. I övrigt undrar jag om ni rekommenderar något annat märke av någon av delarna (tänker främst på moderkortet då).

Tackar för svar!

Edit: Skulle kanske passat bättre under "Köpråd". Nån mod får flytta isåfall.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Ja , adapterkablarna kommer att passa. Men om du har ett agg utan 24 pin och pci-e kabelså finns sannolikheten att det inte har tillräckligt med pasta för att kunna driva ditt nya system.

MOderkortet duger fint om du inte ska klocka då det inte klockar speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet jag har är ett Aspire 520W (forum-recension).

Tror du/ni det kommer att fungera?

Det följer inte med någon kylare till en "bulk-processor" va? Passar isåfall den äldre AMD64-kylaren, eller krävs det nåt kraftfullare? (jag har den som man fick med 3000+:arna)

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W