Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Killen är totalkörd..

Var nere på GHData här i stan & shoppade en ny 3500+ för 400:-, klart prisvärd... men inte snabbast.

Sant,han fattar inte vad han skriver ens,kolla på mig i min sign jag kör en "core duo 2" som han skriver i 1800mhz@2800 och ändå tror jag att du skulle få bättre 3dmarkpoäng i 3dmark2006 än mig för du har ett vassare graffekort 7800GTX var om jag inte minns fel topmodellen när det kom?
Det är inte mitt X1950PRO som dessutom är AGP.......

Vad får du föressten i 3Dmark 2006 skruvis?

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Pris/prestanda till AMDs fördel. AMD73, det verkar vara det enda argumentet du har bevis till. Tacka Intel för det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD73
Shit vilket pucko du är. Även detta skit testet visar att jag har rätt.Min går i 2.5 och kollar du vad 2.13 Intel ger så är det lika.

Är DU blind? En AMD X2 i 2.6GHz är enligt testet sämre än en C2D (6300) i 1.86GHz. Varför skulle din X2 körandes i 2.5GHz vara snabbare än en körandes i 2.6? Jag skulle tippa på att du trodde lägst stapel vann.

Och ja, kolla, jag har en AMD

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Sant,han fattar inte vad han skriver ens,kolla på mig i min sign jag kör en "core duo 2" som han skriver i 1800mhz@2800 och ändå tror jag att du skulle få bättre 3dmarkpoäng i 3dmark2006 än mig för du har ett vassare graffekort 7800GTX var om jag inte minns fel topmodellen när det kom?
Det är inte mitt X1950PRO som dessutom är AGP.......

Vad får du föressten i 3Dmark 2006 skruvis?

Tror jag ligger på ~4300p oklockat, när jag testade grabbens Sapphire X1950Pro i burken så fick jag runt 4700p oklockat...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Värt att tänka på, är att alla inte är överklockare. Alla är inte insatta i den delen och en alldeles för stor vikt tycker jag läggs vid att C2D är lätta att överklocka till tokiga frekvenser. AMD's fina prisdropp borde privatpersonen Svensson, som vill kunna spela nya spel och slippa mixtra i BIOS, köpa. Ärligt talat, 6000+ för under 1500:-, det är prisvärt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
AMD73, du bara svammlar.
Jag har trots mitt genuina Intel-motstånd gått och köpt mig en C2D, och den presterar grymt mycket bättre än mina AMD. Vid samma frekvens, i överklockning, spel eller kodning, och inte minst prismässigt. Idag är det garanterat den mest prisvärda lösningen. Jag har bägge burkarna igång, och har testat med de olika grafikkorten i bägge. Utan att blinka kan jag säga att min E4300 är rappare rakt av.

en fråga bara vad gör du med din burk? spelar du nåt spel? och vilket i såfall, förhoppningsvis inte nåt i stil med wow/oblv, osv jag menar vem behöver en rapp burk i wow? kanske när man läser thootbot i windows mode). spelar du nåt pang pang :)game? i såna fall ska jag utmana dig med en gammal burk och ett gammalt grafik kort och väldigt lite minne-Utan att blinka kan jag säga att jag piskar dig i ett pang pang game/du får välja spel, med min gamla p4 1.7 med lite heavy ram minne typ pc 2700 ,768(OBS kulmus oxå)- så sluta va såna fanboys -

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
en fråga bara vad gör du med din burk? spelar du nåt spel? och vilket i såfall, förhoppningsvis inte nåt i stil med wow/oblv, osv jag menar vem behöver en rapp burk i wow? kanske när man läser thootbot i windows mode). spelar du nåt pang pang :)game? i såna fall ska jag utmana dig med en gammal burk och ett gammalt grafik kort och väldigt lite minne-Utan att blinka kan jag säga att jag piskar dig i ett pang pang game/du får välja spel, med min gamla p4 1.7 med lite heavy ram minne typ pc 2700 ,768(OBS kulmus oxå)- så sluta va såna fanboys -

Läs hans inlägg igen & läs rätt, men hade jag haft min gamla P4C med FX5900XT kvar så visst en runda Instagib UT99 hade suttit fint då...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
en fråga bara vad gör du med din burk? spelar du nåt spel? och vilket i såfall, förhoppningsvis inte nåt i stil med wow/oblv, osv jag menar vem behöver en rapp burk i wow? kanske när man läser thootbot i windows mode). spelar du nåt pang pang :)game? i såna fall ska jag utmana dig med en gammal burk och ett gammalt grafik kort och väldigt lite minne-Utan att blinka kan jag säga att jag piskar dig i ett pang pang game/du får välja spel, med min gamla p4 1.7 med lite heavy ram minne typ pc 2700 ,768(OBS kulmus oxå)- så sluta va såna fanboys -

Vad dillar du om? Det där var bland de mest meningslösa inläggen jag har läst på länge.....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Värt att tänka på, är att alla inte är överklockare. Alla är inte insatta i den delen och en alldeles för stor vikt tycker jag läggs vid att C2D är lätta att överklocka till tokiga frekvenser. AMD's fina prisdropp borde privatpersonen Svensson, som vill kunna spela nya spel och slippa mixtra i BIOS, köpa. Ärligt talat, 6000+ för under 1500:-, det är prisvärt.

Ah, äntligen någon som ser det från annat håll.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Värt att tänka på, är att alla inte är överklockare. Alla är inte insatta i den delen och en alldeles för stor vikt tycker jag läggs vid att C2D är lätta att överklocka till tokiga frekvenser. AMD's fina prisdropp borde privatpersonen Svensson, som vill kunna spela nya spel och slippa mixtra i BIOS, köpa. Ärligt talat, 6000+ för under 1500:-, det är prisvärt.

Men det måste även tas med i beräkningen att detta är sweclockers och inte en svensson ska köpa dator sajt. Så många här överklockar. Jag har inget agg mot AMD tvärtom jag är en AMD fanboy och kör AMD för att det "ska vara så". MEn jag förnekar inte att C2D är bättre.

Däremot så ger AMD:s proppar bättre pris/prestanda i alla kategorier (där de finns d.v.s. inte high end) just nu.

Permalänk
Medlem

asså shit! det här verkar ju ha spårat ur... alla gillar inte AMD eller Intel. Men alla behöver inte en Intel som man kan överklocka skiten ur. jag själv tycker att AMD är snabb i windows.. men jag har inte testat en c2d, så jag vet inte om den är bättre.. asså kom igen nu alla! dom är bra på olika sätt.. som sagt alla är olika.. inget att tjafsa om. och han som startade denna tråd verkar vara en fan-boy.. så han verkar inte ändra sin uppfattning. men KOM IGEN! AMD tar säkert igen när k10 kommer ut.. tänk positivt.. (ja jag vet.. detta inlägg kanske var lite onödigt.. men endå)
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Skulle vara i dumhet & särskrivning isf.. men grattis till årets struthatt iaf.

Men vad jag kan se så blir AMD rätt så påsatta av Intel i encoding..
http://images.anandtech.com/graphs/amd%20athlon%2064%20x2%206...

Hepp inte ens i spel duger AMD.
http://images.anandtech.com/graphs/amd%20athlon%2064%20x2%206...

www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2933&p=1

Så jag tror du ljuger om din X2 4800+ & att du har ingen utan är bara en liten wannabe...

Amen lol ''inte en i spel duger amd'' Är det ens märkbar FPS skillnad mellan den svin dyra 6700 Inteln å den as billiga Amd 6000+ =/. Fast Intel är bättre Ja!. Men prisvärd vettefan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Amen lol ''inte en i spel duger amd'' Är det ens märkbar FPS skillnad mellan den svin dyra 6700 Inteln å den as billiga Amd 6000+ =/. Fast Intel är bättre Ja!. Men prisvärd vettefan

Man ska iofs nog jämföra 6000+ med E6600, då de presterar ganska jämt, oklockat.

Skruvis kommentarer ligger väl i paritet med AMD73´s, så jag förstår inte varför du blir så upprörd....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Amen lol ''inte en i spel duger amd'' Är det ens märkbar FPS skillnad mellan den svin dyra 6700 Inteln å den as billiga Amd 6000+ =/. Fast Intel är bättre Ja!. Men prisvärd vettefan

Om du inte förstog så.. ja.. vi låter det vara så.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Påhopp och mer eller mindre urspårad tråd. Hitta de trevligare trådarna att diskutera AMD vs. Intel i.