Permalänk
Medlem

processor lagg?

Hej, jag har just skaffat en nya data! Funkar jätte prima och kör i Vista.
Kollade lite på poängen som Vista har ( kvalificerings poängen ) och där ligger processorn sist på 5,6. Själv spelar jag bf2 mm och tycker det laggar, har Geforce 8800 GTS 640 Mb och den kvalificeras som 5,9 och RAM 5,9 och Hdd 5,9. Processorn är AMD 5200+, är det den som gör lagget eller vad kan det bero på?

Mvh Kevin

Permalänk
Medlem

det är inget i din hårdvara som göra lagget.. Jag är 100 på att det är bf2. Eftersom om du söker på bf2 on vista på google kommer du få fram 1000st som har samma problem som dig. Testade själv bf2 på vista idag och kunde inte änns köra på medel när jag hade xp körde jag lixom på högsta. Men kolla runt lite på google som finns de nog nån som har löst problemet själv pallade jag inte så jag avinstralerade bf2..hah;)

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

så pass? men då tackar jag för svaret och säger adjö till vista!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keeviin
så pass? men då tackar jag för svaret och säger adjö till vista!

Nej nej adjö till vista sa jag inte att du måste säga;)..heh..sök på google så ska du nog hitta svaret du söker

Visa signatur

AMD AM2 6000+/4GB/HD4770/500GB+750GB/Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av splitich
Nej nej adjö till vista sa jag inte att du måste säga;)..heh..sök på google så ska du nog hitta svaret du söker

prova installation av xp men lyckades inte ( en annan histioria ) I alla fall, sitter på Vista igen och googla... Tips jag fick fram: Installera alla patcher en efter en och köra som XP kompitabel. vet ej om de funkar man värt ett försök!

Permalänk
Medlem

Viktigast av allt: Hur mycket RAM har du?

Har du 1GB ligger felet helt och hållet där. Har du 2GB ska det funka utmärkt och gör det inte det är något fel.

Är situationen den sistnämnda tillförde inte detta inlägg något mer än att utesluta en felkälla.

Ville bara kolla det först...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Viktigast av allt: Hur mycket RAM har du?

Har du 1GB ligger felet helt och hållet där. Har du 2GB ska det funka utmärkt och gör det inte det är något fel.

Är situationen den sistnämnda tillförde inte detta inlägg något mer än att utesluta en felkälla.

Ville bara kolla det först...

Jo jag har 2 Gb: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=2GBTWXD...