Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det nästan dött lopp.
Dustinpaketet har inte rört sig sedan i går, Datorbutiken har fått iväg sina paket på eftermiddagen idag, dock med företagspaket som visst ska strula, dustin har skickat med postpaket.
Komplett vet jag inget om för deras trackingnummer är inte aktivt ännu.

Permalänk
Medlem

haha verkar som alla 3 latar sig

Permalänk
Medlem

Skumt att det inte händer nåt.
Beställde lite saker från Dustinhome i söndags, igår hämtade jag paketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Haha vilket bullshit, hur kommer det sig att större delen av svenska folket som beställer från Dustin alltid får sin order snabbast.. Men för dig tar det 4 dagar?

*Inlägg redigerat av Mental*
Skippa spydigheterna.

Jag bor bara några mil från finlands gräns. Paketen måste stanna i Ånge ett jäkla bra tag innan dom kommer vidare.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Jag bor bara några mil från finlands gräns. Paketen måste stanna i Ånge ett jäkla bra tag innan dom kommer vidare.

Men varför är det bara DustinHome som är seg då? Du kan sluta ljuga nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Men varför är det bara DustinHome som är seg då? Du kan sluta ljuga nu..

Skulle jag ljuga? Varför? Dustin är bra, pålitlig service. Jag har beställt massvis med hörlurar, tagentbord, mp3 spelare, xbox 360 spel osv...90% av alla gånger tar det ca 4 dagar att få paketen från Dustin med postförskott. Snabbast tog det 3 dagar.

Det är inte bara Dustin. DB har varit rätt segt också.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Skulle jag ljuga? Varför? Dustin är bra, pålitlig service. Jag har beställt massvis med hörlurar, tagentbord, mp3 spelare, xbox 360 spel osv...90% av alla gånger tar det ca 4 dagar att få paketen från Dustin med postförskott. Snabbast tog det 3 dagar.

Det är inte bara Dustin. DB har varit rätt segt också.

Men komplett är alltid snabbast och tar 1 dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Men komplett är alltid snabbast och tar 1 dag?

Mnä. Snabbast tog det en dag, och det var då som jag beställde min Xbox 360 ett par veckor före julafton. Annars tar det 2 dagar. Sist tog det 2 dagar att få hem ett Creative 2.1 högtalar system.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Beställde några delar från datorbutiken.com, och jag fick sakerna en dag efter att alla saker fanns i lager, snabb leverans!

Datorbutiken vinner!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

ONT: hur går det, inte skett något mer Mental?

antar att du jobbar eller liknande och att du kollar nu efter jobb...

Update!!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatFish86
Men komplett är alltid snabbast och tar 1 dag?

Har du inget annat att göra om dagarna än dig själv till åtlöje?

Jag menar, varför får komplett inte kunna skicka snabbare än övriga till personens adress? Förstår inte varför....

Permalänk
Hedersmedlem

Dustinpaketet har landat.
Komplett och datorbutiken är fortfarande in transit.

Permalänk
Medlem

Har fått hem en Canon Powershot A630 + Sandisk 1GB ULTRA II från Inwarehouse. Tog 3 dagar...medelbra leveranstid.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har du inget annat att göra om dagarna än dig själv till åtlöje?

Jag menar, varför får komplett inte kunna skicka snabbare än övriga till personens adress? Förstår inte varför....

För att killen snackar skit?

Permalänk

Mycket intressant läsning, och en eloge till Mental för initiativet! Bara det faktum att det är just vi tre (db, dustin och "komplott" hehe) som "tävlar" är ju intressant i sig. Från datorbutikens sida kan nämnas att vi anser oss vara i ytterst gott sällskap, och gillar läget oavsett utgång

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

kul att företagen komenterar. skulle fått hit komplettsnubben med.

kom ihåg att ni ju alltif kan skylla på sommarjobbarna om det skulle vara så

lycka till

hur är det, är det bara db som skickar godis? är ju nästan därför man beställer hem nått:)

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

Du kanske bör nämna vart du bor så dom vet vart paketen från vart till vart paketet skall transporteras.

Om man skall ta denna "frakttävling" lite seriöst:
När paketet väl skickats iväg enl logg från posten, så ligger ju ansvaret hos posten. Så det enda intressanta om man nu skall ta det lite seriöst, är när posten loggat att dom tog emot paketet.

Efter detta är det ju enbart en tävling inbördes mellan posten, hur snabbt man transporterar varor från en stad till en annan.
Det är ju ganska självklart att det går snabbt att transportera varor från sthlm till sthlm, än att transportera något från luleå till malmö.

Permalänk
Medlem

Jepp inlämningstiden på posten känns mest väsentlig. Dock verkar det ju som att företag kan registrera in i förväg hos dem att paket är på väg. Men går väl förhoppningsvis se exakt när de fått in paketet ändå.

Sen blir ju emballaget intressant att se även fast det gäller olika grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Du kanske bör nämna vart du bor så dom vet vart paketen från vart till vart paketet skall transporteras.

Om man skall ta denna "frakttävling" lite seriöst:
När paketet väl skickats iväg enl logg från posten, så ligger ju ansvaret hos posten. Så det enda intressanta om man nu skall ta det lite seriöst, är när posten loggat att dom tog emot paketet.

Efter detta är det ju enbart en tävling inbördes mellan posten, hur snabbt man transporterar varor från en stad till en annan.
Det är ju ganska självklart att det går snabbt att transportera varor från sthlm till sthlm, än att transportera något från luleå till malmö.

Helt rätt, tiden bör ju vara från att han beställt till att de olika butikerna lämnat det åt posten.... Störst nackdel är det för komplett som skickar sina saker från norge sedan Datorbutiken som skickar från södra sverige, men vart skickar Dustin sina grejjor ifrån sthlm?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Helt rätt, tiden bör ju vara från att han beställt till att de olika butikerna lämnat det åt posten.... Störst nackdel är det för komplett som skickar sina saker från norge sedan Datorbutiken som skickar från södra sverige, men vart skickar Dustin sina grejjor ifrån sthlm?

Ja, Dustin håller till i Stockholm... (Fri-/Värtahamnen om jag inte minns alldeles fel.)

(Vi behöver väl ändå veta var Mental bor för att veta vem som eventuellt har fördel i själva postleveransen?)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Komplett.se

"Komplettsnubben" är såklart här. Vi följer detta med intresse.

Jag tänker dock inte skylla på feriearbetare, de vi har hos oss gör generellt ett bra jobb.

Eloge till Dustin som fick fram paketet så snabbt, vi får ta förlusten till oss och försöka göra nåt bra utav det istället.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mats/KPS
"Komplettsnubben" är såklart här. Vi följer detta med intresse.

Jag tänker dock inte skylla på feriearbetare, de vi har hos oss gör generellt ett bra jobb.

Eloge till Dustin som fick fram paketet så snabbt, vi får ta förlusten till oss och försöka göra nåt bra utav det istället.

För min del brukar den största skillnaden mellan komplett och dustin vara att posten tar klart längre tid på sig eftersom paketet ska från norge till uppland istället för inom uppland.
Men som sagt dustin är oftast snabbare även på packning och att paketet skickas, komplett har större skillnader från gång till gång.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det roliga är väl att se hur mycket paket resp företag skickar per dag, på så vis får man ju fram en mer rättvis bild av de olika företagen, säg att tex Dustin har 100 ordrar per dag medans komplett har 500 ordrar, klart det tar snabbare för dustin att packa den då i mån av personal.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Det roliga är väl att se hur mycket paket resp företag skickar per dag, på så vis får man ju fram en mer rättvis bild av de olika företagen, säg att tex Dustin har 100 ordrar per dag medans komplett har 500 ordrar, klart det tar snabbare för dustin att packa den då i mån av personal.

Njae, det bör inte spela nån roll då man måste anpassa personalstyrkan på omsättningen.

Permalänk

Jag vill nog påstå att större omsättning med mer personal att "ösa ur", effektivare rutiner och mindre svängningar vid tillfälliga toppar/dalar.. En stor båt gungar mindre i storm än en liten

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Jo, precis, skalningen blir ju bättre ju större organisationen är (köteori).

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig någonsin råkat ut för att inte få paketen dagen efter från Dustin/Dustin home. Har ALLTID kunnat hämta på kolli-id dagen efter när det har varit en vardag båda dagarna.

Permalänk

Ang. Komplett

Själv beställde och betalade jag ett grafikkort från Komplett i måndags (kl 01), och det har fortfarande inte lämnat huset, trots att det fanns i lager.

Edit, det var en sk. "Fyndvara" men ska det ha nån betydelse...?

Har alltid varit nöjd med Komplett förut, men nästa gång blir det nog Dustin eller Datorbutiken.

Permalänk
Avstängd

Re: Ang. Komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Själv beställde och betalade jag ett grafikkort från Komplett i måndags (kl 01), och det har fortfarande inte lämnat huset, trots att det fanns i lager.

Av egen erfarenhet vet jag att leveranserna från Komplett kan variera ganska mycket. Ibland går det snabbt och ibland går det inte alls särskilt snabbt.

Vill man ha varorna dagen efter finns det bara en butik och ni vet vilken jag menar.

Permalänk
Medlem

Att Dustin vinner är inte så kontigt, dom har tagit steroider på sistone och leveransen går med i ljusets hastighet nu förr tiden.
Förr brukar det ta 3 dagar, senast förra månaden vid beställning av 2xSamsung 500GB HDD och dan efter kunde jag hämta ut med e-avin.

Men bryr isåfall mig inte om leverans tiden, viktigast är pris+support+RMA och vinnaren i varje kategori för min del skulle vara i nuläget:

Leverans - DustinHome
Pris - Datorbutiken
Support - Komplett

Så för min del, är alla 3 butiker vinnare!
Fast min egen favorit skulle hamna hos Komplett p.g.a deras superb support, tyvärr är dom dyrare + frakt kostnad än de andra och om dom kunde "bättra sig" på den sidan med.
Skulle utan tvekan endast beställa från Komplett!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|